Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis meneekö kaikki työpaikat nykyisin suhteilla ja suosituksilla??? Tiesin kyllä että osa tai ehkä suurinkin osa,

Vierailija
13.12.2005 |

.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- koulussa opettajan pyytää projektiinsa.

- samasta koulusta valmistunut tarjoaa pätkätyötä.

- hakiessani uutta työtä edelliselle työnantajalle soitetaan ja kysytään suositusta.

Tämä on yksi syy miksi en voinut edes vaihtaa nimeä naimisiin mennessä, eihän kukaan olisi enää tiennyt kuka tämä oudon niminen on joka hakee -roskiin.

Vierailija
42/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla on suhteita valmiiksi, vaan niitä pitää rakentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain just luokanopettajan viran pikkupaikkakunnalta, johon mulla ei ollut minkäänlaisia suhteita, en tuntenut sieltä ketään enkä ollut käynyt koko kunnassa ennen työhaastattelua. Suosittelijat mulla toki oli, mutta en ees tiedä onko niille soitettu.

Vierailija
44/49 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumisen jälkeen heti vakinaistettiin ja kunnon palkalle. Kahdesti olen vaihtanut työtä ja toisella kertaa laitin epämääräisen sähköpostin ilmoituksen mainitsemalle henkilölle ja sain pyynnön tulla tapaamaan ja toisella kertaa täytin avoimen hakemuksen nettiin ja sain soiton. Lisäksi olen kahdesti laittanut hakemuksen ja saanut kutsun haastatteluun, mutta jo haastattelussa kävi ilmi, ettei työ ole oikein sopiva.

Mutta ala ratkaisee... Kannattaa valita ala järjellä, eikä tunteella.

Vierailija
45/49 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu paikkakuntalaisiin, keksit kyllä varmaan itsekin, missä se voisi tapahtua.

Kaljabaarissa

Vierailija
46/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnissa kyllä työllistytään suhteilla. Jos on kaksi hakijaa ja toinen tehnyt sijaisuutta vuodenkin ja siihen samanarvoiseen sijaisuuteen otetaan ulkopuolelta alalle kouluttamaton. Ymmärtääkseni kirkon aloille juuri nimenomaan vaaditaan kirkon alan koulutus ja sitten joku "kaveri" toiselta alalta valitaan sijaisuuteen ja tämän koulutetun joka on tehnyt työtä vuodenkin, pitäisi olla alainen tälle epäpätevälle henkilölle. Nöyryytetään ainakin perusteellisesti, tuohon seurakuntaan en tule töihin, tarvittaessa muutan vaikka pesueineni toiselle paikkakunnalle. Samassa kaupungissa kun hain töitä ja tehtävää, sanottiin, että sinulla on paremmat paperit mutta toinen hakija pärjäsi paremmin haastattelussa. Eli kun osaa supliikkia ja hauskaa olla pittää, niin suvereenisti saa koulutukseltaan pätevämmän ohi työpaikan, eli suhteilla ja kaveruuden perusteella.

Vierailija
47/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina laittanut entisiä esimiehiä suosittelijoiksi, kysynyt ensin luvan, ja aina on jollekin heistä myös soitettu, ennen lopullista valintaa. Ei siis suhteita uuteen työpaikkaan, mutta varteenotettava suosittelija edellisistä työyhteisöistä, ei ole pakko olla oma esimies. Se on tärkeää.

Ihan ensimmäisen työpaikan sain nuorena suhteilla. Sen jälkeen tämä ketju. Koskaan en ole ollut ilman työpaikkaa kun alkuun pääsin.

Toimii tietysti vain jos teet työsi hyvin ja olet hyvissä väleissä esimieheen/ yhteistyökumppaneihin.

Vierailija
48/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustöitä esimerkiksi on tarjolla, eikä aiempaa kokemusta välttämättä tarvita.

Vierailija
49/49 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan korkeakoulututkinnolla hae siivouspaikkoja jos kouluttamattomat pääsee huonommalla tutkinnolla. Eihän kouluttautumisessa muuten olisi mitään järkeä jos luuttuamaan päätyisi. Tosin siivoojatkin on koulutettuja omalle alalleen laitoshuoltajina. Valtion virkoihin ym julkisoikeidellisiin pitää aina ottaa pätevin hakija muuten voi tehdä valituksen. Ymmärrän jos joku palkkaa omaan yksityiseen firmaansa kaverin omaan pussiinsa. Niissä tosin palkataan pätevin eikä kaveri.