Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun duunari tienaa paljon enemmän kuin kaverini korkeasti koulutettu

Vierailija
13.12.2005 |

konttorirotta.

Kaverini on sanonut minulle suoraan, että hänestä on väärin kun minun amiksen käynyt mieheni tienaa enemmän kuin hänen konttoristinsa.

MITEN NIIN VÄÄRIN? Työtä tekemällhän sitä parhaiten oppii ja saa sitä työkokemusta. Ei se aina niin mene et jos on amis pohja niin sitten kitkutellaan pienellä palkalla!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maisterina tienaan neljännes osan siitä mitä kaverini pelkällä lukiopohjalla tienaa. Miten tämä olisi väärin, eihän koulutus takaa mitään tiettyä palkkatasoa tietenkään. Kaverisi on vähän hassu...

Vierailija
2/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole väärin, kaverillasi on kummallinen ajatusmaailma :-)

-korkeastikoulutetun vaimo-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin duunarimieheni järkyttyi kuullessaan suhteemme alkuaikoina, miten vähän minä, akateemisesti koulutettu, ammattia vastaavassa työssä oleva nuori nainen, hankin. Kieltämättä se tuntuu joskus itsestäkin väärältä. Ensin kouluttautuu monta vuotta ja elelee minimikuluilla opintotuella + omilla vähäisillä ansioilla, sitten valmistuttuaan huomaa että eipä se leipä niin leveätä olekaan kuin on annettu ymmärtää (siis kannustukset " opiskelu kannattaa aina" ).

Vierailija
4/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä palkkaa koulutuksesta makseta, vaan tehdystä työstä.

Vierailija
5/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkällä korkeakoulupohjalla tienaan 24-vuotiaana 6000 euroa kuussa, mikä on paljon enemmän kuin yksikään vähemmän koulutettu kaverini. Tottakai he ovat tienanneet jo vuosia kun olen itse kituuttanut opintotuella, joten vähän aikaa menee enennen kuin saan kiinni...

Mutta minusta kyse ei ole edes mistään tulopolitiikasta tässä koulutusasioissa. En kertakaikkiaan voisi ikimaailmassa tehdä mitään duunarihommia, koska kuolisin sellaisiin. Minun pitää saada käyttää aivojani ja kehittää itseäni ja voida edetä työssäni. Työn pitää myös olla haastavaa, monipuolista ja vastuullista. Siksi kouluttauduin.

Vierailija
6/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä töistä, joihin vaaditaan korkeampi koulutus, niin pitää sitten maksaakin enemmän! Onhan se aivan selviö. Työn vaativuus pitää olla ratkaiseva tekijä palkassa. Ja koulutetut tekevät yleensä vaativampaa työtä.

Ei keskivertoduunarin työ voi olla kovin vaativaa, kun ne apukoulutasoiset ja hädin tuskin lukemaan oppineet luokkakaverit noissa töissä pärjäävät. Väitän, että keskinmääräinen korkeakoulutettu pystyisi oppimaan heidän ammattinsa puolessa siitä ajasta, jota heillä menee siihen. Vastaavasti he eivät pystyisi oppimaan taas näiden koulutettujen ammattia.

t: amismiehen vaimo, mutta fiksun sellaisen.

Vierailija
7/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te maisterit ja muut korkeasti koulutetut lukiossa ajattelitte pelkkää palkkausta ammatinvalintakriteerinä, miksi ylipäänsä menitte yliopistoon? Minä olen kyllä hyväpalkkainen lisensiaatti, mutta minullekin syy kouluttautumiseen oli ihan muu kuin palkka. Tekisin tätä työtä puolet pienemmällä palkalla, duunarihommia tuskin kestäisin paria kuukautta pidempään.

Vierailija
8/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi repiä sitä isoa rahaa selkänahastaan 5-vuorotyössä. Saa siististi istua ilmastoidussa konttorissa ja näpytellä nettiin.

Vierailija
9/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikouluihin urautuvat jo peruskoulussa ne, joille on ihan selvää etteivät rahkeet riitä. Ei siinä palkkaus paina kun ihminen valitsee omannäköisensä tulevaisuuden.

Vierailija
10/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se, että tekee ns. duunarityötä tarkoita, ettei työ voisi myös olla vastuullista tai haasteellista. Esim. vastuullisuudesta: usein asuntopalojen syy on virheelliset sähkötyöt: jos siis duunari ei ole tehnyt työtään huolellisesti ja vastuullisesti, saattavat vahingot olla mittavia niin rahallisesti kuin ihmishenkienkin suhteen.

Vierailija
11/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on edennyt työtä tekemällä. Eikä todellakaan olisi saanut tuota työpaikkaa amiksen todistuksella.

ap

Vierailija
12/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. dippi-inssiksi.

Vierailija
13/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hänen pitäisi istua toimistossa ja näpytellä nettiin. Tiedän paljon ihmisiä, jotka haluaa nähdä työn jäljen. Ja tehdä oikeasti jotain!

Vierailija
14/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetut pyörittävät isompia kuvioita. Työn jälki ei näy heti kun katsoo, kuten jollain puusepällä, mutta parissa kuukaudessa oman työn tuloksena saattaa ihan siellä toimistossakin syntyä muutoksia, jotka vaikuttavat satojen ihmisten elämään ja liikuttelevat hirveitä rahasummia.

Vierailija
15/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei keskivertoduunarin työ voi olla kovin vaativaa, kun ne apukoulutasoiset ja hädin tuskin lukemaan oppineet luokkakaverit noissa töissä pärjäävät. Väitän, että keskinmääräinen korkeakoulutettu pystyisi oppimaan heidän ammattinsa puolessa siitä ajasta, jota heillä menee siihen. Vastaavasti he eivät pystyisi oppimaan taas näiden koulutettujen ammattia.

tuleepa tässä mieleeni ex-avokki, maisterismies ja oman alansa korkealle arvostettu huippuosaaja, joka ei osannut kostuttaa kakkupohjaa, ja kävi kerran pitkät keskustelut äitinsä kanssa aiheesta. eikä todellakaan ymmärtänyt mistään käytännön hommasta yhtään mitään. teoriapuolella oli tavattoman älykäs.

eikä se nyt ihan niinkään ole että kaikki perusduunari-hommat luonnistuu keneltä hyvänsä apukoulutasoiselta hädin tuskin lukea osaavalta, vaikka tämä taitaa olla kuvitelma monella opolla ynnä muulla. olen itse tavallisen ammattikoulutuksen saanut huonekalurestauroija, ja kyllä oli aika kurja katsella opiskeluaikana näitä tapauksia, jotka sitten yrittivät pärjäillä muiden mukana hommissa, jotka todella vaativat kädentaitoa, materiaalintajua, tyylihistorian tuntemusta, värisilmää, päättelykykyä, luovaa ongelmanratkaisua jne.

en nyt tietenkään tarkoita ettäitse olisin osannut hoitaa vaikkapa tuon exän hommat, en tietenkään olisi. mutta eipä hänkään pystyisi minun työhöni.

Vierailija
16/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos hänen pitäisi istua toimistossa ja näpytellä nettiin. Tiedän paljon ihmisiä, jotka haluaa nähdä työn jäljen. Ja tehdä oikeasti jotain!

Se av-mammojen oliskin hyvä muistaa, että kaikenmaailman tallaajia tarvitaan. Ylipainoista, alipainoista, rumaa, kaunista, duunaria ja professoria. Kaikille jotakin.

Vierailija
17/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
18/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan olisi ollut amikseen. Mä en kerta kaikkiaan osaa ommella vaatteita tai korjata autoja tai mitään sellaista. Mun tekemiä ruokia ei kannata maistaa. Mutta tutkijana yliopistossa menestyn loistavasti, vaikka palkka onkin vain reilut 2000 euroa. Olen onnellinen.

Vierailija
19/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu- ja leukakirurgiaan erikoistuneena hammaslääkärinä hän tekee kyllä käsitöitä, joiden jälki näkyy. Ja koko ajan kehittyy niin itse lääkäri kuin menetelmätkin, ei pääse tylsistymään.

Vierailija
20/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koulutetut pyörittävät isompia kuvioita. Työn jälki ei näy heti kun katsoo, kuten jollain puusepällä, mutta parissa kuukaudessa oman työn tuloksena saattaa ihan siellä toimistossakin syntyä muutoksia, jotka vaikuttavat satojen ihmisten elämään ja liikuttelevat hirveitä rahasummia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan