Vauvani(kohta 8kk)aloittaa hoidossa
olen lukenut noita ketjuja hoitoon laittamisesta. Jostakin kumman syystä kirjoitan nyt tänne...
Eli minä sain työpaikan(jee!) ja vauva aloittaa hoidossa. vielä ei tiedä onko kyseessä pph vai ryhmis.
vauva on puolipäivä hoidossa. noin 3 päivää viikossa, 2-8h. Muun ajan joko mies tai minä olen kotona vauvan kanssa. Luulen,että itse nautin enemmän vauvan kanssa vapaa päivinä kuin nyt kun olen koko ajan kotona. Töihin meneminen auttaa varmasti myös synnytyksen jälk. masennukseen. Nyt tunnen olevani yh, kun mies tekee pitkää päivää ja vauvan kanssa vietän aikaa kotona, ei autoa ja maalla asutaan niin ystävät ovat kaukana. Tulomme kasvavat 50%. Asunto- ja opintolainat painaa. Saamani työpaikka vaikuttaa todella mukavalta ja sain pitkän sopimuksen.
Itse olen hoitoon mennyt suurin pirtein saman ikäisenä, jos ei nuorempanakin. Todella läheiset suhteet on äitiini, enkä ole koskaan kokenut huonona että olen ollut hoidossa.
Ja hiukan vääräkäsitys on se, että ennen on lapset saanut olla kotona äidin kanssa. Mieheni vanhemmat ovat olleet maanviljelijöitä, ja mies on nukkunut ja viettänyt aikaa vauvana ja lapsena navetan pukukopissa kun vanhemmat ovat olleet töissä. Kun on lypsyt ollut ohi niin on aika mennä muihin hommiin (esim. pellolle).
No joo, mutta sen vain haluaisin sanoa, että älkää tuomitko heti lapsensa hoitoon vieneitä vanhempia. Kaikilla on eri lähtökohdat ja tilanteet ja ihmiset ovat erilaisia.
Hyvää Joulun Odotusta Kaikille! =)
Itse laitoin esikoiseni hoitoon 11 kk iässä ja hyvin meni. Kertaakaan ei joutunut siellä huutaan turhaan syliä, kuten jossain provoviestissä kauhisteltiin. Tosin tytön päivät oli muutaman tunnin päiviä ja niitäkin oli 10/kk. Kuopuskin aloittaa hoidossa kun on 1v 2kk vanha.
Monikohan noista kotiäideistä on ihan tosissaan kysynyt miehensä mielipidettä asiaan? Vai ovatko isä parat joutuneet sopeutumaan äidin tahtoon? No joo, tossahan sitä provoa oli jo tarpeeksi...