Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina vähätellään lapsenlapsen tärkeyttä ja merkitystä isovanhemmille?

Vierailija
13.12.2005 |

Mä en oikeasti ymmärrä ku joku sanoo et lapset on mummolle VAAN lapsenlapsia, joten miksi mummo niitä hoitais. Meillä on tainnu käydä todella hyvä onni matkassa kun molemmat isovanhemmat hoitavat meidän lapsiaan kuin omiaan jos lapset ovat heidän luonaan (siis hoidossa) ja varmasti voidaan luottaa että lapset on niin turvassa kuin mahdollista on. Onhan niitä mummuja tietenki sellaisiaki jotka ei niin lapsenlapsistaan välitä, mutta miksi silloin jättää niitä sellaiselle?! Turha kai se on anopeistaan ja äideistään valittaa jos tietää jo etukäteen että mummu ei välttämättä lasta hoidakaan ja silti lapsi hänelle viedään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä täällä kiljutaan naama punasena ku on melkein väärin viedä lapsi mummulle hoitoon kun se ei ole sen velvollisuus. Kukaan ei yleensä ajattele että ehkä se mummu haluaaki lapsen/lapset välillä hoitoon.

Vierailija
2/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydelliset äidit on jo menneet nukkumaan tai sitten ovat imettämässä tai vähän siivoilemassa paikkoja aamuksi! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tunnen läheisesti vain neljä isovanhempaa, ja he eivät lapsenlapsistaan välitä. Toiset isovanhemmat eivät ole lapsnlapsiaan edes nähneet, ei kiinnosta. No tuota voin kommentoida, että tuskin kukaan vie lapsiaan isovanhemmille hoitoon, jos nämä eivät suostu hoitamaan. Miten ihmeessä jollekin tulisi edes mieleen, jos isovanhemmat ovat sanoneet, että eivät aio koskaan hoitaa, pakollako sinne sitten jätettäisiin.

Vierailija
4/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin miehen äiti on innokas hoitaja, välillä itse kyselee, että koskas se lapsi tulisi taas yökylään. Lapsi on yökylässä ehkä 3-5 kertaa vuodessa, mikä on mummon mielestä liian harvoin. Olen ehkä hieman itsekäs, kun en millään haluaisi antaa lasta yökylään. Ainakaan jos ei ole erityistä syytä. Me päätämme, koska on hoidon tarve ja kysymme sitten sopiiko mummolle silloin.

Vierailija
5/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet, etenkin äidit, eivät tahdo antaa lapsia hoitoon isovanhemmille (eikä muillekaan) vaikka isovanhemmat olisivatkin ihan pystyviä ja halukkaista hoitamaan (rautalankaa: alkoholisti ym. ei ole pystyvä). Unohdetaan, että isovanhemmat olisivat tärkeä lisä lasten elämässä. Unohdetaan, että lasten elämässä olisi hyvä olla muitakin aikuisia kuin omat vanhemmat.

Vierailija
6/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omanlaiseeni, että isovanhempia ei kiinnosta lapsenlapset pätkääkään, törmään ihan päivittäin omassa tuttavapiirissäni. t.4

Vierailija
7/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän anoppi kuvitteli varmaan olevansa se tärkein ihminen ja se oli jo liikaa. En minä nyt sentään parikuista vielä yökylään anna. Nyt voin jo vanhempana antaakin. Että eivät ne isovanhemmatkaan aina niin hienovaraisia ole, kyllä vanhempienkin pitää rauhassa ensin saada tutustua uuteen perheenjäseneeseen ennen kuin se tullaan " kaappaamaan" sylistä.

Vierailija
8/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatu edes takkeja pois päältä, niin kiire oli. Yritin ymmärtää...

Vierailija:

Että eivät ne isovanhemmatkaan aina niin hienovaraisia ole, kyllä vanhempienkin pitää rauhassa ensin saada tutustua uuteen perheenjäseneeseen ennen kuin se tullaan " kaappaamaan" sylistä.

Vierailija
9/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikessa, vähän överiksikin menee joskus. Kokisin rasittavampana, elleivät olisi omia vanhempia ja asuisi kaukana. Miehen vanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa lapsenlapset. Anoppiakaan ei edes saa kutsua mummiksi.

Vierailija
10/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritti väenvängällä saada puolivuotiaani pariksi viikoksi mökillensä (ilman meitä vanhempia), kun kerran oli hänen kesäloma!!! Arvaa annoinko lasta...

Vierailija
11/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se on tulla sanomaan, että lapsen PITÄÄ antaa olla isovanhempien kanssa ja plaa plaa. Ei se nyt aina vanhempana niin helppoa ole antaa omaa kauan kaivattua vauvaa/lasta isovanhemmille. Kyllä siihen kieltämättä vaikuttaa omat tunteet aika paljolti.

Sitäpaitsi musta on tärkeämpää, että lapsella on se paras suhde omiin vanhempiinsa. Isovanhemmat tulevat kyllä vasta alempana listassa.

Vierailija
12/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta meidän anoppi kuvitteli varmaan olevansa se tärkein ihminen ja se oli jo liikaa. En minä nyt sentään parikuista vielä yökylään anna. Nyt voin jo vanhempana antaakin. Että eivät ne isovanhemmatkaan aina niin hienovaraisia ole, kyllä vanhempienkin pitää rauhassa ensin saada tutustua uuteen perheenjäseneeseen ennen kuin se tullaan " kaappaamaan" sylistä.

Aamen tähän!!! Ei mitään lisättävää, niin tyhjentävästi vastattu!

Vierailija
13/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi varmaan tarkoitti hyvää, tietty kurjaa että vieraille meni asiasta valittamaan.

Vierailija:

Paitsi että halusi hoitaa lasta yön yli, kun tämä oli pariviikkoinen! Ja sitten mutisi tutuille selän takana, että miniä valittaa väsymystä, mutta ei ota tarjottua apua vastaan! Ei mennyt perille, että ensinnäkin imetän monta kertaa yössä ja toiseksi en takuuvarmasti nukkuisi yötäni hyvin vastasyntynyt vieraan hoivissa!

Vierailija
14/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1,5-vuotias tyttö on erittäin läheinen kaikille isovanhemmilleen, koska kyläilemme puolin ja toisin ainakin kerran viikossa. Hoidossa hän ei silti ollut kuin muutaman kerran muutaman tunnin.

En ota pakkomiellettä siitä, että lapsi on pakko jättää hoitoon suhteiden kehittymisen takia. Välit ovat nyt läheiset ja isovanhemmat saavat varmasti hoitaa tyttöä vielä kymmeniä kertoja vuosien varrella, vaikka näin pienenä emme häntä hoitoon halua jättääkään.

Vierailija
15/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Anoppisi varmaan tarkoitti hyvää, tietty kurjaa että vieraille meni asiasta valittamaan.

Vauva itse asiassa nukkui yöt aika hyvin. Ongelmana oli päiväunien puute ja se, että vauvaa piti jatkuvasti kanniskella, eikä viihtynyt päivällä muualla kuin sylissä. Lisäksi vaati imetystä tunnin välein. Kaikki kotityöt jäivät tekemättä, hyvä kun pääsin vauva kainalossa vessaan. Syödäkään ei ehtinyt ja anoppi urputtikin, että en huolehdi itsestäni, kun en laita lämmintä ruokaa, enkä syö terveellisesti.

Mutta eipä tullut mieleen tarjota apua siivoamiseen/ ruuanlaittoon /kaupassakäyntiin, missä apua olisi kipeästi tarvittu. Olisi vain halunnut hoitaa vauvaa, mutta itse olin varmaan sitten omistava ja mustasukkainen, kun mieluiten hoidin vauvani ihan itse.

Vierailija
16/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhempien kans, vaan nauttia siitä että on keneen turvata jos tulee tilanne että tarvii hoitajaa lapselle/lapsille. Kun moni sanoo täällä että eihän se ole niiden tehtävä sun lapsia hoitaa. Ja en tarkoita että synnäriltä pitäs lapsi viedä mummulle hoitoon, taas on se kultainen keskitie hyvä löytää...

Vierailija:

Helppo se on tulla sanomaan, että lapsen PITÄÄ antaa olla isovanhempien kanssa ja plaa plaa. Ei se nyt aina vanhempana niin helppoa ole antaa omaa kauan kaivattua vauvaa/lasta isovanhemmille. Kyllä siihen kieltämättä vaikuttaa omat tunteet aika paljolti.

Sitäpaitsi musta on tärkeämpää, että lapsella on se paras suhde omiin vanhempiinsa. Isovanhemmat tulevat kyllä vasta alempana listassa.

Tottakai vanhemman suhde lapsiin on kaikkein tärkein, mä en nyt tajua tuota sun pointtia tuossa. Eikö voi olla hyvät välit lapsiin jos isovanhempiinki on hyvät välit?! Kyllä meillä lapset luottaa sekä minuun ja isäänsä, mutta myös mummuihinsa. Eihän toinen asia poista toista,vai? Ei ainakaan meillä.

Vierailija
17/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä ainakaan...

Vierailija
18/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta eipä tullut mieleen tarjota apua siivoamiseen/ ruuanlaittoon /kaupassakäyntiin, missä apua olisi kipeästi tarvittu. Olisi vain halunnut hoitaa vauvaa, mutta itse olin varmaan sitten omistava ja mustasukkainen, kun mieluiten hoidin vauvani ihan itse.

Vierailija
19/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että sitten valitetaan kun ei ole turvaverkkoa ja vastaavaa. Te olette mammat ihan sairaita noissa vaatimuksissanne. Pitää tehdä sitä ja olla tekemättä tätä. Ne isovanhemmat ovat kuitenkin kasvattaneet teidät. Te olette niiden lapsia. Ei se isovanhemmuus/kummius/sisaruus ole vain velvotteita. Myös muutamia oikeuksia on. Kyllä meillä ainakin isovanhemmat ja tädit/sedät saavat hoitaa lapsia, aivan kuten minäkin. Ja siten minun lapsillani on rikkaus kuulua suureen perheeseen ja heillä on muitakin turvallisia aikuisia kuin vain me vanhemmat. Jos minulle ja miehelleni kävisi jotain, lapset eivät joutuisi heitteille tai laitoskierteeseen, vaan heille jäisi perhe.

Odotan jo innolla joulua kun pääsemme taas kaikki maalle. Osa tulee ulkomailta, osa esim. Helsingistä ja lapsia on paljon ja aikuisia. Leikimme ja odotamme joulupukkia. Meillä ei riidellä, eikä tapella ja uskon vakaasti, että meillä kaikki eivät ole aivan niin itsekkäitä ja täydellisiä mammoja kuin tällä palstalla.

Saattaahan nimittäin olla, että joku tietää jotain enemmän kuin minä.

Vierailija
20/22 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ihme, että sitten valitetaan kun ei ole turvaverkkoa ja vastaavaa. Te olette mammat ihan sairaita noissa vaatimuksissanne. Pitää tehdä sitä ja olla tekemättä tätä. Ne isovanhemmat ovat kuitenkin kasvattaneet teidät. Te olette niiden lapsia. Ei se isovanhemmuus/kummius/sisaruus ole vain velvotteita. Myös muutamia oikeuksia on. Kyllä meillä ainakin isovanhemmat ja tädit/sedät saavat hoitaa lapsia, aivan kuten minäkin. Ja siten minun lapsillani on rikkaus kuulua suureen perheeseen ja heillä on muitakin turvallisia aikuisia kuin vain me vanhemmat. Jos minulle ja miehelleni kävisi jotain, lapset eivät joutuisi heitteille tai laitoskierteeseen, vaan heille jäisi perhe.

Odotan jo innolla joulua kun pääsemme taas kaikki maalle. Osa tulee ulkomailta, osa esim. Helsingistä ja lapsia on paljon ja aikuisia. Leikimme ja odotamme joulupukkia. Meillä ei riidellä, eikä tapella ja uskon vakaasti, että meillä kaikki eivät ole aivan niin itsekkäitä ja täydellisiä mammoja kuin tällä palstalla.

Saattaahan nimittäin olla, että joku tietää jotain enemmän kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan