Saisinko pikaista apua D-vitamiinin annostuksen kanssa? Tärkeää!
Syön Ladyvita plussaa ja minisun- D-vitamiinivalmistetta niin, että otan yhden minisunin ladyvitojen lisäksi (kahdessa valkoisessa ladyvita-pillerissä pitäisi olla YHTEENSÄ (???)5 mg d-vitamiinia) ja yhdessä minisunissa samoin se 5 mg. Onko näin? Eli yhteensä pitää saada se 10 mg päivässä?
Siis se mitä en täysin ymmärrä, on se, että onko yhdessä valkoisessa ladyvitapillerissä 5 mg d-vitamiinia vai niissä kahdessa yhteensä? JOs niissä on jo se 10 mg ja oon sen lisäksi ottanut vielä minisunia, sittenhän olen saanut d-vitamiinia liikaa...eli 15 mg/päivä.
Onko annostukseni oikea? Siis kysyn niiltä jotka myös käyttää samoja vitamiinivalmisteita, että ovatko käyttäneet tätä annostusta myös. En täysin ymmärrä noita pakkausselosteita...ja tää raskaus tekee musta ihan täysin toopen välillä...*huokaus* ;)
Toivottavasti edes joku tajusi mitä sekavalla sepostuksellani yritin selittää...
sandin rv 11+2
Kommentit (3)
mutta 15 mcg d-vitamiinia ei vielä ole mitenkään liikaa. Itse olen ottanut d-vitamiini-kalsiumtabletteja, joissa on yhdessä 5 mcg d-vitamiinia ja niitä saa purkin ohjeistuksen mukaan ottaa kolme. Eli yhteensä se 15 mcg päivässä.
Itse olen pari kertaa kysynyt apteekissa, ja toinen täti oli sitä mieltä että pitää pysyä 10 mcg:ssa ja toinen, nuorempi sanoi että uusimpien tutkimuksien mukaan 100:kin on ihan hyväksyttävän rajoissa.
En nyt menisi suosittelemaan 100:aa... ;) Mutta 15 ei varmaankaan tee hallaa. Varsinkin Suomessa talvisaikaan, kun auringosta ei käytännössä saa lainkaan D-vitamiinia.
Soita apteekkiin ja kysy. Sieltä tulee ainakin varma tieto.