Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkä sairasloma henkisistä syistä??

Vierailija
12.12.2005 |

Olen ihan rikki ja voimaton. Koin 2 viikkoa sitten myöhäisen keskenmenon (synnytys ja kaavinta). Arjessa suoriutuminen on tahmeaa: unohtelen, väsähdän hetkessä, yön jälkeen herään paita kirjaimellisesti märkänä. Luonnollisesti itken paljon. Huomenna on pikkuiseni aika krematoriossa...

Työni on erittäin hektistä ja stressaavaa (tälläkin hetkellä useampi talossamme on burn out -lomalla). Tiedän, etten selvityisi siellä nyt enkä edes kahden viikon kuluttua.

Fyysisestikään oloni ei ole vahva: hemoglobiini sata, koko ajan ripulilla.

Paino on pudonnut. Nyt seurataan myös, joudunko uudelleen kaavintaan.

Kaikki läheiset käskevät minun antaa itselleni aikaa, mutta olen todella ahdistunut siitä, milloin joudun palaamaan töihin.

Kuinka pitkää sairaslomaa voidaan kirjoittaa henkisistä syistä???

Itse haluaisin surra rauhassa ja saada kuntoa nostettua vähitellen, että jaksaisin töissä. Että jaksaisin elää...

Olen miettinyt palkatonta vapaata (kuukausi), mutta ei siihen kamalasti olisi varaa.

Auttakaa pliis.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan stressaa töihinpaluusta, se on huolistasi pienin. Käyt sitten vaikka kallonkutistajalla juttelemassa ja hakemassa lisää lomaa, jos tarvis. Toisaalta, sanovat että läheisen kuoleman jälkeen paluu arkeen voi olla oman toipumisen kannalta hyväkin juttu.

Vierailija
2/4 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olet sen ajan kuin tunnet lomaa tarvitsevasi. Tosin jonkun ajan päästä kannattaa palata töihin. Sekin voi olla terapiaa, kunnei sentään hukuta itseään sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teilläkin joskus on ap.n kaltainen tilanne ja saatte vain osaksenne tuollaisia vastauksia....ette taida tietää että kriisi ja masennus voi iskeä teillekkin milloin vain.....ap.lle voit olla sairaslomalla niin kauan kuin on tarves ja hae myös apua mielenterveyspuolelta ei ole helppoa elämä tuollaisen menetyksen jälkeen ja surutyö on tehtävä kunnolla. Tähän mielenterveyspuolen ammattilaiset osaavat olla avuksi erinomaisesti. Voimia!

Vierailija
4/4 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään psyykkiset ongelmat otetaan tosissaan ja ihmiselle annetaan aikaa toipua. Lepää nyt ja hoida itseäsi, tee ainoastaan miellyttäviä asioita ja tapaa ainoastaan miellyttäviä ihmisiä. Sairaslomaa saat varmasti just niin kauan kun sitä tunnet tarvitsevasi. Sinä olet oman mielenterveytesi suhteen paras asiantuntija! Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi