Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sairaus? aiheuttaa siniharmaan ihon?

Vierailija
24.04.2006 |

Näimme lasten kanssa Helsingissä vanhemma miehen, jonka iho oli siniharmaa. Siis ei mikään vähän kalpea, vaan selkeästi tummahko siniharmaa, täysin " epäinhimillinen" , " ufo" " living death" väri siis. Olen nähnyt tämän miehen ekan kerran jo 10v sitten, että ilmeisesti ei ole mikään kovin vakava juttu.

En ole koskaan löytänyt tietoa siitä, mikä tuon aiheuttaa - olen kysynyt lääkäriystäviltänikin.

Lapset kysyivät tietysti miksi sen miehen iho oli tuon värinen, ja minä kasvattajana vastasin, että ihmisiä on erilaisia. Itse haluaisin kuitenkin tietää että mikä noin mystisen oireen aiheuttaa? Osaisiko joku auttaa?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläinen iho. Syytä ei oikein koskaan oltu saatu selville.

Vierailija
2/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihon väri on tullut jo nuorempana (nythän mies on jo vanhus)..tarkkaan en voi kertoa..salassapitovelvolisuus..mutta sen verran, että on itse aiheutettua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä on fakta. Tiedän itsekin miehen jo 20vuoden takaa.

Vierailija
4/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö kärsi pahasti..jne..ainetta en rupea täällä kertomaan.

-5

Vierailija
5/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihmiset muuttuneet sinisiksi, koska ravintolassa suolan sekaan oli joutunut just jotain nitriittiä.

Vierailija
6/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas karmiva näky, täytyy sanoa. Muuten hän on kyllä siististi pukeutunut yms. Elikkä ei ainakaan enää (jos on ollutkaan) ole rappiolla.

Vierailija
7/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoista, että jää henkiin, mutta väri jää.

Vierailija
8/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli krooninen keuhkoahtaumatauti, joka tulee tupakoinnin seurauksena. Keuhkot eivät hapetu eikä happi kulje siis silloin täysillä verenkierrossakaan. Selvää on ettei keuhkoahtaumatautisen ihmisen aivotkaan enää kympillä käy. Monet kituuttavat vuosia tuossa kunnossa ennenkuin kuolevat tautiinsa tai johonkin yleistilan heikkenemisen seurauksena saatavaan infektioon.

Kyseessä voi olla myös jokin sydänlihasrappeumatauti, mutta yleensä pitkään tupakoineet ovat tuollaisia kuolleen näköisiä. Harvoin heitä vain kaupungilla näkyy, sillä happivajeen takia hengästyvät jo pienestä kävelemisestä.

Vierailija
9/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä oli ketju tässä pari kuukautta takaperin, mutta nyt se on poistettu.

Vierailija
10/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapen puute aiheuttaa väriä, sairauksia on useampia.

Hienoa että selvitit mistä on kyse, moni varmaan vaan toljottaa suu auki supisee, että mikäs tollakin on :(

Vierailija
11/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi siinä vaiheessa kun happivaje on noin paha, niin ei sitä liiku kaupungilla, kävele kadulla, käytä bussia, niinkuin tämä mies. Väri on täysin poikkeuksellinen.

Vierailija
12/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies asuu Vallilassa jossain, siellä ainakin olen häneen törmännyt viimeset 10 vuotta.

Vierailija
13/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joka sanoin COPD niin olen ollut monta vuotta aikoinani töissä keuhko-osastolla, joten aikamoista väriskaalaa happivajeihmisillä näkee. COPD:stä puhuttaessa tiedän varmasti taudin kulun.

Ei sillä etteikö sininen mies voi sairastaa jotain muutakin.

Vierailija
14/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään muuta kun että hänellä varmaan on kurja elämä koska niin oaljon on tuollaisia sinu kaltaisia jotka toljottavat ja mässäilevät asialla. Antaa miehen olla, kamala kohtalohan tuollainen on. Miksi pitää olla niin utelias, kyllä lapsille ja aikuisillekin pitäisi riittää vain se, että ihmiset ovat erilaisia ja piste!

Vierailija
15/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja Anssi Kelan uudella levyllä on myös biisi hänestä, muistaakseni " Hakaniemen harmaa mies" .

Vierailija
16/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule nyt, minusta sinä olet ihan väärässä.

Voin sanoa lapsille, että meitä on erilaisia, mutta tiedän, että asian syy jää vaivaamaan heitä samoin kuin minua. Minä en ole toljotaja, minä haluan tietoa, että osaan selittää lapsilleni paremmin. Muutoinhan he alkavat kehittelemään ihan omia teorioitaan asiasta alkaen jostain avaruusoliosta tai haudantakaisesta kummituksesta. Oikea tieto vie pohjan tuollaisilta satuskenarioilta.

Eikä minulle ensimmäisenä holhoavasti ja säälinsekaisesti mieleen, että miehellä on varmasti kurja elämä, päin vastoin, ajattelin pikemminkin nyt sunnuntaina, että onpa hienoa, että tämä mies vielä elää ja toimii kuin kuka hyvänsä. Edellisestä kerrasta kun hänet näin on tosiaan jo 10v, ja silloin vähän pelkäsin että hän on kuolettvasti sairas.

ap

Vierailija
17/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä nyt vain asialla mässäät.

Vierailija
18/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki kerran vuodessa

Aavekaupungiksi muuttuu

Juhannus kadut tyhjentää

Ihmiset lähtee etsimään

Järvenrantamökkejään

Aamulla lähden kulkemaan

Autiota torin laitaa

Päätän jäädä katsomaan

Levykaupan ikkunaa

Hetken siinä seisahtaa

Äkkiä valo heijastaa

Ikkunan pintaan vanhan miehen

Mies on harmaa vaatteiltaan

Harmaa hiuksiltaan

Harmaa kasvoiltaan

Lasin kautta tämän nään:

Vanhus rinnallani seisoo

Vaan kun häneen käännän pään

Näky veren pysäyttää:

Kadulla seison yksinään

Se on vain urbaania legendaa

Kummitusjuttu kukaties

Varjona ikkunoissa välähtää

Et muuten sitä nää

Hakaniemen harmaa mies

jne......

Vierailija
19/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänellä on yleensä tosiaan harmaat vaatteetkin yllä.

Vierailija
20/42 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään ymmärrä miten tiedonhaku on mässäilyä? En kaipaa yksityiskohtia, minua ei yhtään kiinnosta miehen yksityiselämä, mutta väri on siksi outo, että haluan ymmärtää, mikä sen suurinpiirtein aiheuttaa ja kun se ei kuitenkaan johda ainakaan välittömästi kuolemaan.

Se mitä minä pitkäaikaissairaita ja vammaisia tunnen, niin kaikkein kurjinta on sellainen suhtautuminen, jossa säälitään ja ajatellaan että henkilön elämä on pilalla. Eihän se ole, elämä on kaikille elämää. On ihan eri asia esittää ihan asiallisia kysymyksiä, ymmärtää ja that' s it kuin surra ja säälitellä selän takana.

ap