Mitä tehdä lapsen molluskoille eli ontelosyylille
lapselle on tullut molluskoita, lääkäri sanoi et ei tehtäsi mitään mut ne on kasvoissa ja pelkään et leviää. onko kotikonsteja, auttaako rasva vai mikä?
Kommentit (3)
silloinkin, kun on laittanut puudutuslaastarin. Ehkäistä niitä voi siten, että pitää ihon kosteustasapainon kunnossa.
Valitettavasti niiden kehityskaari on sekin aika ilkeä - tulehtuvat ja puhkeavat itsestään.
olen laittanut emlaa ensin ja natanut vaikuttaa noin tunnin. Sitten olen injektioneulalla (ostin apteekista) tehnyt molluskan päähän pienen reiän ja puristanut mönän ulos aivan kuin finniä puristaisin. Sitten puhdistanut desinfektioaineella. KAsvoihin ei kyllä kovin helöposti pysty noin tekee, kun lapsi pelkää...
Muuten, kun olen nyppinyt noin ja sitten mennyt vielä uimalaan parin päivän päästä--on molluskat toden totta kuivuneet nopeammin kuin ilman uimalakeikkaa!
Päälle sitten vielä rasvaus joka päivä (olen öljyäkin käyttänyt niitten päällä)
osterivinokaskapseleita ontelosyyliin lapselleni. Jos nyppii, tähän tarkoitetulla pinseteillä niin puhdistaa aina puhdistus aineella ja rasvata ihoa 2-3 krt päivässä punaisella abobase rasvalla. n 3 viikkoa ollaan toimittu näin ja niitä on jäljellä enään muutama. Apteekissa sanottiin myös että uimahallissa uiminen auttaisi, klooripitoisen veden vuoksi. Enkä ostanut kapseleita.