Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTISTEN UUSI VIIKKO

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lukemassa tenttiin ja Anton nukkuu, esikoinenkin sängyssä unta odottelemassa. Nyt on sitten sitä omaa aikaa...kun jaksais tehdä jotain, tänään on ollut tosi hulina päivä ja tuntuu, että takki on ihan tyhjä. Kävinkin vuokraamassa hömppäkomedian jaostin karkkia kaveriksi, kohta lösähdän sohvalle =) Oltiin yhden ystäväni kanssa tekemässä vikat ostokset ja käytiin lounaalla, piristävää vaihteeksi. Puhuttiin, että ensi viikolla käydään syömässä jos on aikaa. Reissu meni hyvin ja Anton jopa viihtyi aika hyvin rattaissa ja nukahti niihin =) Saatiini ostettua lahjat, pari valokuva kehystä puuttuu vielä. Nyt pitäisi paketoida lahjat vielä.

Kent kyselit vaavojen lahjoista, me ostettiin vaatteita ja yksi lelu Antonille, eli aika tavanomaisia lahjoja. Mitään kovin uniikkia ideaa ei väsyneestä päästäni nyt tule. Viime yönä Anton heräsi noin yhden aikaan ja jostain syystä oli kovin pirteä, riehui meidän välissä tunnin verran, ei itkenyt, tissutteli ja jutteli kovin iloisena. Lopulta sain rauhoitettua pojan rinnalle. Meilläkin tuo unikoulu tulee varmaan kohta ajankohtaiseksi.

Tänään syötiin kiinteitä Antonin mittakaavassa paljon 5 tl ja masitettiin päärynää, joka sai aikaan muikeat irvistykset, sen lisäksi Anton joi 30 ml velliä ja jopa imi nokkamukia, sitä ei ole aikaisemmin tehnyt, loi taas uskoa minuun, että meilläkin syödään joskus hyvin. Jännityksellä odotan, miten ensi yö menee. Nyt leffaa katsomaan. Hyvää yötä kaikille

T:Mareila+uinuva-Anton mussukka 7kk

Vierailija
2/48 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa taas ramaista, kun on pari yötä ollut tosi levotonta - kai tuosta flunssasta johtuen - toivottavasti... Muutaman kerran koko vauva-aikana olen ollut tosi väsynyt ja viime yö (tämä yö?) oli sellainen: kello 11 yöllä katsoin kelloa ja ajattelin, että olisi jo aamu, että ei tarvitsisi koko ajan heräillä. Vauva itki ja heräili vartin välein klo 9stä lähtien ja olin aivan poikki. No, nyt ollaan kello viiden pompuilla ja kohta koetetaan mennä nukkumaan. Annan kyllä seuraavan heräämisen yhteydessä iskälle, joka saa luvan pysyä poissa makuuhuoneesta 3tuntia, jos meinaa minusta saada yhtään selväjärkistä sanaa tänään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mieki pitkästä aikaa tänne puolelle ja kerron mei rutiineista ja unista yms..

Kaapo on (onneks) niitä jotka osaa nukahtaa itsestään. Väsyneenä hieroo nenää ja hankaa naamansa toisia vasten. Sitten kannetaan sänkyyn ja jonku aikaa joskus laulaa, tai sit vaa peitellään ja poistutaan ja sinne nukahtaa. Iltasin ruuan jälkee n.klo 18 käydään aina porukalla pulkkailemassa tai vaunuretkellä, sitten leikitään tai saunotaan (riippuu päivästä, Kaapo rakastaa saunaa) saunan jälkeen rasvaus (atooppinen iho) vaippa, vaatteet ja sitten puurolle. Sohvalla sylitellään ja halitaan ja viedään sänkyyn jonne nukahtaa. Kaapo juo aika paljon vettä puuron kanssa, maito ei enää maistu iltasella. Herää kerran tai kaksi yöllä, toisella kerralla juo pullollisen maitoa. Jonki verra sitä eroahdistusta on ja se on tehny outoja huudan suoraahuutoja-kohtauksia, vieressä rauhottuu sit.

Kaapo myös rakastaa syömistä...määrät on aika hurjia vaikka kaveri onki sopusuhtane 8kk 9200g ja 71cm. Ja Kaapo syö ihan mitä vaa =) ollaan siirrytty niihin 8kk lihasoseisiin (osan ruokaa annan purkista) vaikka ei hampaita ole vielä ollenkaan ni poika puree ikenillään leivästäkin palasen =)

Ryömiminen ei kiinnosta tippaakaa, istutaan ilman tukea ja seisotaan tukea vasten. Tosin itse ei nouse seisomaan ja kävelytuoli on meilläkin kova sana! Nyt on K keksinyt oman tavan liikkua istualteen...se koukistaa jalat ja kaatuu jotenkin niiden yli ja vetää käsillään...sellane puolikonttaava asento...vaikee selittää =)

Mitähä muuta...miul on joululahjat ostettu ja paketoitu jo viikko sitte, leivonnaiset ja laatikot tehty pakkasee...odotellaan vaa et joulu tulee. Itse ostettii Kaapolle joululahjaksi ihana himpula-pehmo (katotaa joka lauantaiaamu yhdessä) ja sellane tiny love-activeball mis on kaikkia erillaisia toimintoja. Kylpyleluja ostaa sisarukset ja kummeilta on pyydetty vaatelahjoja.

Eilen kyselin omalta kummitytöltä (18v) jos lähtis miu seuraks heti joulun jälkee tukholman risteilylle, tää mamma kaipaa aikalisää ja sit miulla onki muutto lasten kanssa ja avioerosotkut ni sattuis kivaa saumaa sellane hengähdystauko.

Johan tässä romaania tuliki vai novellia...votevö...isäntä halailee posliinia, oli tiimin pikkujouluissa eilen ja on paha olo, se kun ei ota ku pari kertaa vuodessa.

Jaksuja kaikille jotka joutuu koville öisin...ja ' kop kop' toivottavasti meillä pysyy tilanne näin ku on nyt.

Aih..korvii koskee...Kaapo jostai syystä taas kokeilee kovia ylä-ääniä ja keuhkojen tilavuutta =)

Ryhis ja Kaapo 8kk

Vierailija
4/48 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MugSkab: Ikävä kuulla,että teidän yö oli niin hankala. Meidänkin yö meni ihan piparikisi. Siitä kun Anton nukahti,hän heräili 4 kertaa yhteen mennessä ja siitä eteenpäin heräsi vielä viisi kertaa *haukotus* Ei muutakuin litra kahvia naamaan ja uusia haasteita kohti. Jotka meillä tänään ovat kaupassa käynti, pipartaikinan teko, sinapin teko ja lahjoen pakkaaminen Suurimpana Antonin syöttäminen. Meidän suihkun se osa, josta säädetään kuuma ja kylmä vesi, meni rikki ja nyt ei tule kuin aika kylmää vetä, mennään äidilleni ja isälle niin saadaan lapset pestyä, sekin vielä.

Nyt koti edellämainittuja haasteita, palaan kertomaan illalla sainko mitään niistä tehtyä.

T:hyyvin väsynyt Mareila+kovin piteä Anton

Vierailija
5/48 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomata ryhiksen kirjoitusta, mutta kivaku tulit tänne välillä kirjoittelemaan =)

Ja onkos ERRJ kokonaan kadonnut linjoilta?????Jos näet tämän niin tule kertomaan meille mitä kuuuluu =)

Vierailija
6/48 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas.. taitaa olla monella nämä unitouhut olevan kova sana.. ja uniongelmat myös. NIin myös meillä.. tää viikko etenki on ollu aika kauhee.. poika on useamman yön ollu mun vieressä, onkohan yhden puolikkaan yön nukkunu omassa sängyssään.. Ja sitten kun on mun vieressä, heräileeki vähän väliä (jos erehdyn vähänki vaihtamaan asentoo, on takuuvarmaa että kohta pärähtää nahkavekkari)

Alkaa siis suomeks sanottuna ärsyttää tää tilanne.

Nukkumaan menotki on aikamoista rallia.. (no, mitäs olen aikoinaan tissille opettanu nukahtamaan..) Eihän se vauva sitä ymmärrä että kun on tähän ikään saakka joka ilta nukahtanu tissille, niin miks sitä nyt yhtäkkiä pitäs mennä muuttamaan :) Äiti vaan alkaa olla jo eri mieltä..

Tähän saakka on menny kivasti silleen, että on nukahtanu kyl tissille, mutta sitten olen saanu siirrettyä sen omaan sänkyynsä ja vasta aamuyöllä (tai joskus jo aikasemminki) on heränny syömään, ja ekan syötön jälkeen on sit vasta jääny vierelle.. mutta nyt siis on KOKO yön vierellä.. x(

Tuossa uudessa vauva-lehdessä olikin just näistä uniongelmista, ja yritin minäki parina iltana jonkin sortin unikoulua pitää, mut hermot meni (niin vauvalta kuin äitiltäkin) siihen huutamiseen, annoin periksi ja otin tissille (ja ei menny montaa sekuntia ku tissin suuhun saamisen jälkeen alkoi silmät lupsahdella kiinni)

MIetin vaan että meillä ei taida noita iltarutiineja olla..tai ainakaan kunnollisia. Ja nyt vaikeuttaa sekin, että olen nyt parin viikon ajan ollu yksikseni tässä eli olen joutunu laittamaan myös isommat pojat nukkumaan (ja aikataulullisesti nää sattuis samaan aikaan..nyt joutuu vauva sit oottamaan vuoroonsa..)

Päiväunille P käy ihan ongelmitta nukkumaan..senkun vie vaunuihin, niin vaikka jäis hereille niin ihan takuuvarmasti nukahtaa iteksiään (siis nukkuu monesti vaunuissa mutta sisällä, joskus laitan myös ulos nukkumaan)

Ja ärsyttää sit jos joutuu iltaisin monesti ravaamaan tuolla makkarissa, kun pitää narisevat portaat mennä ylös alas.. Onneks kohta asutaan tasaisella (siis yhdessä kerroksessa) niin voi äänettömästi käydä kurkkimassa ja hoitamassa.. :)

Hampaiden pesusta.. meillä harjataan hampaat silloin ku äiti muistaa.. eli ei joka ilta ;) Hammastahnan käytöstä minä olen saanu sellaisen ohjeen että sitten voi alkaa käyttää kun poskihampaat (tai varmaanki se eka) puhkee..

tänä aamuna isot pojat (kohta 5v ja vajaa 3v) heräsivät kuudelta.. hohhoijaa.. ite (ja P) herättiin (tai siis noustiin ylös) vasta puoli 8 jälkeen. Laitoin tulet uuniin, ja tietty unohin.. eli joudunpa senkin tekemään uudestaan tänään.. :/

N ja Herra Herkkäuninen 4.4.

Vierailija
7/48 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mareila: toivottavasti saatte veden takaisin! Ei ole kiva touhuta vauvan kanssa + jouluaskareissa ilman toimivaa vesihuoltoa :) Meillä oli joku kuukausi sitten vedet kokonaan poikki muutaman tunnin ajan - kyllä siinäkin mietti, mistä kaivosta sitä vettä lähtee hakemaan, jos kestää kauankin...

Nyt on jo vähän parempi olo, kun sai aamulla nukkua vajaa 3h ihan rauhassa. Nyt on piiiitkästä aikaa taas H päiväunilla. Köhii ja rohisee vaan niin hurjasti, että tuntuu oikeen pahalta. Iskä kokoaa yläkerrassa lastenhuoneen kaappeja (ja kiroilee... Onneksi vaavi nukkuu !:)

Vierailija
8/48 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaan jahka saan A. rauhoittumaan ja tutumaan

Vierailija
9/48 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taapero makaa tossa ihan puolikuolleena, silmät punasena nenä valuen, ja yökkii välillä kun kurkku niin täynnä limaa. miehelle on kehittymässä keuhkoputkentulehdus (ainakin oireista päätellen), amandalla nenä valuu ja esikoinenkin yskii keuheeta tupakkayskää. odotan siis JÄLLEEN tosi hyvin nukuttua yötä tulevaksi! ja me hullut oltiin aamulla kuitenkin ostamassa esikoiselle polkupyörää joululahjaks.

nyt mä muuten keksin yhden lahjan amandalle, sellasen sängyn yläpuolelle laitettavan mobiilin vai mikä se nyt onkaan mikä siinä pyörii. joulukortit edelleen lähettämättä ja ennen torstaita täytyy raivata kellarin vierashuone muuttolaatikoista ja muusta roinasta että saadaan anoppi sinne lykättyä (tulee siis meille jouluks).

joo no mä meen noita sairaita kaitsemaan. huomiseen.

Vierailija
10/48 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentille jaksamista sairaan katraan kanssa. Itse ihan nopsaan pinoudun. Tilanen katsaus. Ei tehtyä pipari taikinaa, ei tehtyä sinappia. Kaupassa käyty ja Antonkin söi aika hyvin kiinteitä, ei siis huutanut tai sylkenyt. Huomenna tehdään se taikina ja sinappi, nyt ei jaksa, mies on hakemassa pitsaa, sitten leffaa katsomaan. Palaan huomenna. Hyvää yötä

T:Mareila+Anton 7kk

Vierailija
11/48 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa istahdin tähän koneelle lukemaan huhtisten kuulumisia ja välillä tuntui kuin lolisi lukenut omaa päiväkirjaa, niin ovat tuttuja nukahtamis- ja uniongelmat. Meillä neiti M nukkuu tissi suussa ja äiti alkaa olla jo aika zombina..:(

Tosi rohkasevia nuo unikoulu kokemukset, kyllä meidänkin täytyy tehdä jotain saadaksemme kumpikin syvemmät ja paremmat yöunet. Kirjoitelkaa toki enemmänkin miten unikoulutus sujuu.

Nla-tätimme sanoi, että aamuyöstä ihmisen uni alkaa kevetä ja jos herää ei välttämättä saa enään unta, mutta syöminen laukaisee aivoissa hormonin joka nukuttaa, joten ainakin joillekin se aamu 4.n jälkeinen tissittely suo lisäunitunteja

M. syö liharuokia kahdesti päivässä. Olemme siirtymässä hiukan karheampaan ruokaan tosin ei kauhean hyvällä menestyksellä vielä. Puuroilukin aloitettiin samalla puurolla isoveljen kanssa eli aamunhyvä kaura- ja nalle riisijauhepuurolla, mutta parin kerran jälkeen tuli stoppi ja nyt neiti saa muksu riisijauhepuuroa (gluteeniton, sopii paremmin herkille masuille). On hyvää ja menee kaupaksi aamuin iloin kun maustamme sen eri hedelmäsoseilla ja ihanan helppo valmistaa (tosin kallista puuroa..)

M. likkuu nyt ryömimällä ja kaikki pienen pienetkin muruset ja roskat neiti kyllä löytää ja pistää suuhun.

Jaksamista kaikille äideille ja hyvää joulua

Tulen sitten kertomaan omia kokemuksia yötissistä vierottamisesta, kunhan pääsemme niin pitkälle:)

t.iso M. ja pikku M, 1404

Vierailija
12/48 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä kertomaan meidän viimeyöstä..

P kävi nukkumaan joskus 22 aikoihin, tai vähän jälkeen (just " sopivasti" koko uutisvuoto meni nukuttamishommissa.. illan paras ohjelma.. mut ei maha mittää) Olin jo aiemmin antanu tissiä, ja siinä syöttäessä huomasin että ai niin, vaippa unohtu vaihtaa.. eli tietysti se P sitten heräsi siinä hommassa.

Mentiin yläkertaan ja laitoin poitsun suoraan sänkyynsä..

Meidän poikahan ei tuttia imeskele, mutta siitä huolimatta olen huomannu että haluaa tutin, nimittäin käteensä! Haluaa tuttia katsella ja näplätä sitä.

Aikansa oli hiljaa ja katseli tuttiaan, sitten alkoi vähän itkeskelemään. Silittelin poskesta jonkun aikaa. Rauhoittui. Sitten alkoi taas itku. Silittelin taas, ja taputtelin pepusta/lonkasta ja lauloin ja hyräilin Sinistä unta.

Siihen se rauhoittui ja lopulta saatoin lopettaa hyräilyt samoin kuin taputtelutkin.

Seuraavan kerran heräsi 6:45 kun meidän kakkonen tuli meidän huoneeseen ja halusi maitopulloa. Eli olis varmaan pitempäänkin aamulla nukkunut!! =)

Tosin en minä ihan heräilyttä päässyt yöllä, nämä meidän isommat pojat nimittäin heräsivät vähän ennen kolmea yöllä. olivat jo kerenneet alakertaan keittiöön tulla.. Kävin sanomassa että nyt takaisin nukkumaan. Onneks suht hyvin menivät nukkumaan uudestaan!

Saas nähdä miten seuraavat yöt menee.. Mutta olipa vähän ihanaa, kun sai edes yhden kokonaisen yön nukkua ilman vieruskaveria! :)

Niin, ja se vielä piti sanoa, että olen laittanut vauvan sänkyyn mun yhden t-paidan (vähän käytetty ;) saa sitä haistella (ja maistellakin, nimittäin eilen huomasin että sieltähän se paidan lomasta yritti jotain hamuilla =)

Vierailija
13/48 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti jatkuu samaan malliin. amandakin eilen nukku elämänsä pisimmän unijakson, 6 ja puoli tuntia!

no mut ei mitään muuta.

Vierailija
14/48 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Kentin ja Nolaanan yötä menivät hyvin =)

Viime yönä herättiin ties miten monta kertaa, en jaksanu laskea. Tänään Anton sitten nukkui yhdet päiväunet, jotka olivat 3h 15 min. Koko päivän poika jaksoikin olla hyväntuulinen ja ryömi pitkiä matkoja,tähän asti ryöminut muutaman sentin, kunnes on hermostunut. Vauhtikin alkaa olla jo aika kova, no olisi minun puolesta saanut jättää tuon liikkumisen myöhemmäksi.

Nolaana: Antonkaan ei syö tuttia, mutta tykkää katsella sitä ja leikkii sillä, söpöä =)

Tänään ei velli maistunut, jospa yö menisi sitten hyvin?? Maissi-peruna mössöä söi aika hyvin. Meilläkin alkaa sujumaan jossain määrin syönti. Tosin harvoin Anton jaksaa syödä edes puolta siitä mitä laitan ja koskaan ei ole vielä keskittynyt syömään, pää menee puolelta toiselle, suu on yleensä kiinni ja minä koitan törkkästä ruokaa suuhun, aina kun suu on yleensä kiinni ja poika virnuilee. Aikamoinen projekti syötminen on vielä. Hiljaa hyvä tulee.

Lahjat on kahta lukuunottamatta pakatt. Yksi lahja pitää käydä vaihtamassa ja toista en jaksanut pakata. Pipari taikina on aloitettu ja sinapin teen vielä tänään, eli kohta on kaikki viionlopun hommat tehty =) Nyt menen tekemään sen taikinan. Hyvää yötä kaikille

T:Mareila+Anton-söpöliini 7kk

Vierailija
15/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huippu omaperäinen otsikko =) Eiliset juhlat menivät hyvin, oli kivaa istuskella ja tarjottavatkin kelpasivat. Anton tosin nukahti melkein heti kun vieraat olivat tulleet, kun ei olut päivällä unet maistuneet. Tänään kokeilen kolmatta ruokaa Antonille, katsotaan miten peruna maistuu. Aikaisempien kokemusten perusteella saa taas taistella, no en heitä vielä kirvestä kaivoon.

Kysymys niille, jotka ovat aloittaneet kiinteätmyöhdemmin:Mitenkä oletta ajatelleet edetä, milloin puuroja tai lihasoseita?Kuinka paljon teillä syödään ja miten monta kertaa päivässä?

Minä ajattelin kokeilla puuroa joskus tammikuussa, sitten lihaa. Meillä syödään kerran päivässä ja noin 5 tl (hyvänä päivänä) kerrallaan. Viime yö meni taas vähän huonommin, kai tämä tästä joskus...

Täytyy kirjoittaa esikoisen lahjalista vielä kummeille, joten heips ja koitakaahan kirjoitella!!!

T:Mareila+Anton 7kk

Vierailija
16/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo muutamaan päivään edessä näillä sivuilla käynyt, miten lie niin kiirettä pitänyt..

Lunta on tosiaan tullut nyt parin viime päivän aikana useempia senttejä, alkaa näyttää joululta:)

Mulle tuli ihan joulufiilis jo silloin ku satoi ekat lumet, joskus melkein kk sitten, mut nepä suli sit nopsaan poiskin..

Miia kävi neuvolassa muuten 5.12, laitan vaikka tähän ne mitat, kun en oo neuvolapinoakaan huomannut..Pituutta oli nyt 74,5 cm( 52), painoa 11,2 kg(4,480) ja pipo 44 cm(36).Suluissa siis syntymämitat.

On siis hyvin kasvanut tyttö ja kyllä tuo syökin tosi hyvin. Oikeestaan joskus aamupuurolle saattaa irvistellä, mut kun on jotain mössöä seassa niin hyvin menee sekin.

Jaaha, taitaa jäädä vierailu tälläkin kertaa lyhyeksi, kuuluu jo kutsuhuuto:)

-Milenna ja Miia s.27.4-

Vierailija
17/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mareila, mä olen nyt antanut Amandalle jo kasvislihasosetta sekä vähän puuroa. Eipä tuo niistä(kään) tykkää mutta on syönyt kuitenkin vähän ja ihan hyvin vatsa toistaiseksi on kestänyt.

Meillä oli lauantaina tuparit ja paljon porukkaa, lapsia myös. Meni tosi kivasti ja lapset leikkivät aivan yllättävät nätisti yhdessä.

Nyt olen totuttanut Amandaa nukahtamaan päiväunille sänkyyn ilman tissiä tai ilman kantelua. En tiedä kerroinko jo aikasemmin mutta ihan kivasti on mennyt eli ei Amanda enää kauaa jaksa protestoida vaan nukahtaa silittelyyn aika pian. Sitten on vielä nuo yöt vuorossa, nyt tytteli ei enää meinaa nimittäin suostua nukkumaan ilman sitä tissiä suussa öitään. Mulla on selkä ihan vääränä kun ns. nukun aivan kummallisissa asennoissa. Jos musta ei kuulu pariin päivään niin olen varmaan vaan väsynyt tissivierotusöiden takia mutta palaan kyllä reportoimaan miten meni.

Mitenkäs te jotka vielä imetätte kiinteiden ohella, miten usein tai miten paljon imetätte? Amanda saa nyt maitoa n neljän tai viiden tunnin välein päivällä. Pullosta ei vielä suostu juomaan.

Ai niin, " tärkein" meinasi unohtua, eilen olimme tyttöporukalla syömässä ulkona. Oli ihan mielettömän ihanaa ja mullakin eka kerta ilman Amandaa. Neljä tuntia suunnilleen vietettiin laatuaikaa yhdessä! Ei kyllä otettu mitään alkoholia, meitä oli kuitenkin kaksi raskaanaolevaa ja kaksi imettävää... Oli itse asiassa kiva huomata että ilmankin oli hauskaa. Miehelläkin oli mennyt hyvin, esikoinen oli kaverilla leikkimässä, taapero oli ollut kiltisti ja Amandakin iloinen, vähän syönyt, vähän nukkunut ja vähän naureskellut =)

Jep, ei meiltä sen enempää (paljonhan sitä jo tulikin...).

Kent ja Amanda 14.4.

Vierailija
18/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taasen minäkin kantaisin korteni kekoon näiden pinojen suhteen.

Täällä Espoossa ei ole yhtään lunta. (kiroilua turkiksi) Eipä paljon joulumieltä tuolta ulkoa saa, joten olen yrittänyt saada sitä tänne sisälle. Piparitaikinat sulavat jo pöydällä ja muumitalon muotit odottavat käyttäjäänsä ;-) Oli aivan pakko tilata lasten kirjakerhosta tuikitärkeät muumitalon muotit.....niitä kun ei olisi voinut itse soveltaa???????? niinpä niin ;-)

Tuntuu hurjalta tuo niin " vähäinen" ruokamäärä, mitä jotkut hippuset syövät. Pääasiahan kuiteskin on, että kasvavat, kehittyvät ja voivat hyvin. Eli siis en pahalla kenellekkään ;-)

Meidän Elmo on TODELLA alkanut rakastamaan syömistä.......poika on tosin myös alkanut muistuttamaan syöttöporsasta. Ei vaineskaan, mutta kun Elmo on aina ollut aika siro poika, niin nyt ovat posket pyöristyneet ja reisistäkin voi alkaa kohta myymään vararenkaita. Elmoa ei edelleenkään voisi vähempää kiinnostaa sellaiset vähäpätöiset asiat kuin ryömiminen ja konttaaminen !!!! Mutta kävelytuolilla mennään ja kovaa. Kädet myöskin ovat

(äidin harmiksi ;-)) alkaneet tottelemaan herraa ja nyt ei enää mitään voi jättää matalille pöydille.

Mulla on sellainen huono tapa kuljettaa kahvikuppia milloin minnekkin ja nyt saa ihan oikeesti olla tarkkana minne kuppinsa laskee :-(

No mutta hyviä joulunodotuksia hipuille. Tämä mamma lähtee pipareiden paistoon esikon ja keskarin kanssa..... vitosesta vetoa, että Elmo herää kun saadaan tavarat esille ;-)

Vierailija
19/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin aina ihmetyttää miten eri määriä samanikäset syövätkin! amanda täyttää huomenna 8kk ja on nyt viikon ajan ylipäätään syönyt, tarkoittaa että yhden päivän ruokamäärä on korkeintaan 1 pikkupurkillinen ruokaa. ja maitoa sitten tietysti. esikoistyttö söi myös tosi vähän aina mutta meidän poika, söi tämänikäsenä vähintään 5 purkillista/päivä ja heti kun oppi liikkumaan niin hilasi itsensä ruokakaapeille ja oli koko ajan kerjäämässä lisää. Eikä noilla painoeroa kuitenkaan sitten ollut kun pikkasen yli kilon.

huh, toivottakaa onnea, tänä yönä alkaa tissivierotuskoulu...

Vierailija
20/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuukin on vähän mietityttänyt tuo samanikäisten syöminen, mut jokainen vauvahan on niin erilainen, pääasia et on tyytyväinen ja kasvaa ja kehittyy jokainen sit omaa vauhtiaan.

Kentille tsemppiä vieroitukseen! Meillä tissitellään vaihtelevasti vielä yöaikaankin, tai no aamuyötähän se on, joskus 3-4 aikoja, milloin ei jaksis vielä nousta, niin on helpompi laittaa vaan tissi suuhun et jatkais uniaan:) En oo muuten koittanutkaan, josko jatkaisi unia pelkällä tutilla...Hmm..pitäisköhän kokeilla, itse kun en saa enää nukuttua kunnolla kun tyttö tuhisee kainalossa, joten miun aamut alkaa usein jo silloin kun tytsi aamutissille herää..ja se on ihan liian aikaista:)