Alempana ollut diabeetikko vastaisitko tänne
Onko sinulla mikä tyyppi diabeeteksista?
Olisi muutama kysymys lisää jos tulet vastaamaan
Kommentit (9)
Minä en koe että minua on syyllistetty, ainakaan kukaan ei ole minulle suoraan mitään sanonut.
Elämäni ei ole juurikaan muuttunut sairastumisen jälkeen. Pistän kerran päivässä ja otan tabletit 2kertaa päivässä. Lääkärilla käyn 3kk välein. Sokereita mittaan kerran kuussa 3päivän ajan.
en ole syyllistämistä huomannut, mutta se johtuu varmaan siitä että omilla elintavoilla on paljon vaikutusta puhkeaako 2 tyypin diabetes, eli liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla se on estettävissä useimmiten
Minulla todettiin ensin raskausajan diabetes ja vuosi synnytyksestä diagnosoitiin sitten 2tyypin diabetes. Ja hoitona siis insuliini ja Glucophage lääkitys.
voi sanoa että estettävissä, jos vertaa että sairastutko 30-40 vuotiaana vai 80-vuotiaana (jota ennen voi olla jo kuollut) ja jos nuoresta lähtien elää terveellisesti niin riski sairastua hyvin pieni
Pitkäaikaissokeri oli koholla eli 8! Ja paastot olivat 6-8!
perit.
Omien vanhempien geeneissä saat sen 40% mahdollisuudella.
valistas vähän tyhmää: riippuu keneltä perit? Miten niin keneltä, eihän sitä voi periä mitään keneltäkään muulta kuin vanhemmiltaan?
Vierailija:
perit.
että kaikki saavat omilta vanhemmiltaan 40% mahdollisuudella vai että jos vanhemmilla on niin sitten saa 40% mahdollisuudella. Eka tapauksessahan 40% keski-iän ylittäneistä olisi jo sairaita eikä näin kuitenkaan ole
Vierailija:
perit.
kyllä täällä muitakin diabeetikkoja/asiasta tietäviä on