Apua !! Haluasin viedä lapseni perhepäivähoitajalle herkkukorin, mutta mitä siihen laittaa.
Perhepäivähoitajalla on sokeritauti, enkä oikein tiedä mitä ruokia tai herkkuja pitää silloin välttää. Antakaa vinkkejä mitä voisin laittaa koriin. Kynttilöitä, rusinoita.....
Kommentit (8)
Jotakin pientä makeaa herkkua voi siis kyllä olla mukana. Ja tietysti " terveellisiä" herkkuja: hedelmiä (vaikka jotain eksoottisempia), pähkinöitä... Itsetehdyt mehut, glögit ja säilykkeet ovat ihania, jos jaksaa sellaisia vääntää. Nämä ovat tietysti useimmiten makeita, joten kovin monta ei ehkä kannata laittaa. Toisaalta diabeetikkojen pitäisi myös välttää liiallista rasvaa, ettei paino nouse - herkkukoriasioissa minusta ei näihin kannata ihan kauheasti tuijottaa.
viime vuonna kans ja siihen tuli ainakin:
Glögi (on myös sokeritonta)
juustoa
suolakeksejä
mantelipussi
rusinoita
kynttilä
joulukoriste
pähkinöitä
tulitikut
joku hillo tai erikoinen säilyke
Minulla diabetes ja vihaan jos mulle tyrkytetään jotain sokerittomia juttuja! Mä voin syödä karkkia, leivoksia jne. mut syön niitä harvoin ja vähän kerrallaan. Joten jos antaa herkkukorissa vaikka karkkiakin niin ei se ole paha. Syön niitä sit niinkun itselleni sopii!
Ottakaa selvää sairauksista hemmetti!
Ap tässä. Viime jouluna vein suklaarasian perhepäivähoitajlle lahjaksi (en tiennyt vielä silloin sokeritaudista) perhepäivähoitaja kiitti ja sanoi ettei voi syödä suklaata. Ehkä sokeritautejakin on *hyviä* ja *pahoja*. Perhepäivähoitajalla on myös ylipainoa TODELLA reippaasti, siksi kyselin vinkkejä herkkukorin sisältöön.
Voihan diabetikot suklaata syödä, mutta palan silloin tällöin! Minulla ylipainoa 60kg ja kyllä minäkin välillä herkuttelen. Tietysti.
Joulukahvi
Joulutee
erilaiset pähkinät
Kuivatut hedelmät
Gourmet sinappi
Joku hillo tai hyytelö
Ananas! (tuore)
Tuoksukynttilä
Servetit
Suklaakonvehdit tai joku kauniissa paperissa oleva pieni levy
Keksiihän näitä vaikka kuinka!
kahvipaketti, suolakeksejä, sokerittomia keksejä, juustoja, yms..
onhan noita herkkuja vaikka mitä! nam, saisinpa minäkin herkkukorin=)