Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi huutaa joka yö???

Vierailija
12.12.2005 |

Mä en enää jaksa. Lapsi huutaa kun laittaa nukkumaan,nukahtaa, nukkuu tunnin ja huutaa taas. Saan sen nukkumaan, nukkuu pari tuntia ja huutaa tunnin. Yöt on yhtä huutamista. Potkii minua kun koitan saada nukkumaan. Mä en oikeesti enää jaksa. En oo nukkunu kohta puoleentoista vuoteen yötä heräämättä. Miten mä saan lapsen nukkumaan yöt?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa sitten vähitellen rauhoittua ja sitten voi vanhemmat alkaa lohdutella ja hellitellä.

Vierailija
22/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten poissulkeneet allergiat? Jotkut vaan nukkuvat huonommin joten välttämättä et saa koskaan nukkumaan koko yötä heräämättä, mutta tunnin välein herääminen ja huutaminen ei ole enää tuon ikäiseltä normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuon ikäinen vaatii nukuttamista, jos on siihen koko ikänsä tottunut. Lapsi osaa jo vedättää vanhempiaan! Uskon kuitenkin että koskaan ei ole liian myöhäistä opettaa nukahtamaan itsekseen, vaikka se vaatiikin pitkää pinnaa ja huudattamista.

Vierailija
24/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastamme ei koskaan nukutettu vieressä ennen n. 1v 6kk ikää, jolloin hän itse halusi lopettaa pinnasängyssä nukkumisen ja siirtyi tavalliseen sänkyyn. Pinnasängyssä on niin helppo nukuttaa, kun lapsi ei pääse juoksemaan sieltä sataan kertaan pois. Kyllä se nyt vaan on pakko nukuttaa vieressä, on tässä kaikki yritetty.

-nro 16

Vierailija
25/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa tapauksisssa. Meidän 1v 10kk lapsi mennyt aina mielellään " yksin " nukkumaan, aluksi nukkui samassa huoneessa, nyt muutaman kk omassa huoneessa: se ei ole kynnyskysymys vaan yö.Aivan sama kuin monella kirjoittajalla, päivisin lapsi erittäin aurinkoinen ja iloinen, mutta yöt käsittämätöntä parkua johon melkein mikään ei auta. Esim viime yönä karjui: äiti! Sitten " syliin" sitten kun otin syliin, pyysi " äidin sänkyyn" sitten siinä viersesä " ei tota tyynyä, tämä tyyny" , " sukka jalkaan" jne joka asiasta täysin lohdutonta paniikkikarjumista, kuin päätä irrotettaisin- lopulta tietenkin kilahdin ja sanoin että nyt en halua kuunnella tuota huutoa vaan haluan nukkua ja siksi menetkin nyt omaan huoneeseen jatkamaan unia, aamulla nähdään hei hei: seurasi 20 minuuttia täysin järjetiöntä rääkynää kunnes kaikki muutkin lapsetr heräsivät ja mun oli pakko ottaa taas viereen jne. Tälläistä joka yö ja sit pitäis äidin " leikkiä normaalia" päivisin ja selvityä arjen vaatimuksista :o/

Vierailija
26/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan samanlaista. Yöunille meno oli itse asiassa ihan helppoa aina siihen asti, kunnes jätettiin tutti pois tuossa 5 kk sitten, mutta yöt silti allakuvattuja. Nykyään se yöunille menokin on vaikeaa. Öinen toiminta on just tota, mikään ei kelpaa. Äiti pois! Ei äiti mee pois! Nalle tänne! Ei halua nallea!

Minä olen nykyään kieltäytynyt olemaan öisin pompoteltavana ja aika kipakastikin tiuskaissut, että nyt nukut. Mutta huutoa pitää vaan kuunnella se puolisen tuntia, kunnes vähän rauhoittuu ja antaa äidin tulla viereen.

-nro 16

Vierailija:

kaikissa tapauksisssa. Meidän 1v 10kk lapsi mennyt aina mielellään " yksin " nukkumaan, aluksi nukkui samassa huoneessa, nyt muutaman kk omassa huoneessa: se ei ole kynnyskysymys vaan yö.Aivan sama kuin monella kirjoittajalla, päivisin lapsi erittäin aurinkoinen ja iloinen, mutta yöt käsittämätöntä parkua johon melkein mikään ei auta. Esim viime yönä karjui: äiti! Sitten " syliin" sitten kun otin syliin, pyysi " äidin sänkyyn" sitten siinä viersesä " ei tota tyynyä, tämä tyyny" , " sukka jalkaan" jne joka asiasta täysin lohdutonta paniikkikarjumista, kuin päätä irrotettaisin- lopulta tietenkin kilahdin ja sanoin että nyt en halua kuunnella tuota huutoa vaan haluan nukkua ja siksi menetkin nyt omaan huoneeseen jatkamaan unia, aamulla nähdään hei hei: seurasi 20 minuuttia täysin järjetiöntä rääkynää kunnes kaikki muutkin lapsetr heräsivät ja mun oli pakko ottaa taas viereen jne. Tälläistä joka yö ja sit pitäis äidin " leikkiä normaalia" päivisin ja selvityä arjen vaatimuksista :o/

Vierailija
27/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolme ensimmäistä vuottaan huudettuaan yöt syykin selvisi:Hänellä oli ylisuuret Kita/nielurisat(jommatkummat, en nyt tarkkaan muista), ja sen vuoksi hänen oli huono nukkua.Henki ei siis kulkenut kunnolla.Näin pieni syy,ja suuret seuraukset...ja helposti korjattavissa oleva. aiheutti setäni perheessä lähestulkoon avioeron!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan