Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ensikertalainen kaipailee neuvoja..

11.12.2005 |

Olen ensimmäistä kertaa raskaana (rv 32+2) ja olen alkanut miettiä kaikenlaista synnytykseen liittyvää.. Miltä supistukset tuntuvat, milloin pitää lähteä sairaalaan, mikä on paras kivunlievitys..

En pelkää synnytystä vaan oikeastaan odotan sitä innolla.. Mikä onkaan ihanampaa kuin päästä vihdoinkin tutustumaan tähän pieneen ihmeeseen jota olen kantanut sisälläni. Mutta ajattelin että josko joku voisi kertoa minulle vähän omista kokemuksistaan, vaikka kaikki ovat yksilöllisiä ja yksikään synnytys tuskin on samanlainen, olisi silti kiva saada vähän käytännön neuvoja :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta meni lapsivedet niin piti melkeen heti lähteä.Synnytyssupistukset ovat todella kovia.En pystyny istumaan,enkä makaamaan vaan ravasin edes takaisin ja etoivoin et selviän.semmosia kovia mahakipuja jotka kestää hetken ja sit loppuu ja sit taas alkaa.Epiduraali ota niin se vie tosi ihanasti kivut pois!

Vierailija
2/3 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauva ei millään alkanut itsestään syntymään, niin rv 41+3 aloitettiin kypsyttely. Siihen mennessä olin kyllä itsekin niin " kypsynyt" että oli vain mukava että vauva tuli tavalla tai toisella:) Mulla supparit alkoi tuntua kuin kovilta menkkakivuilta alamahalla, paitsi että kipu tuli ja meni. Minä voin kans liputtaa epiduraalin puolesta, se vei kivun, mutta ponnistustarve tuntui silti, kipulääkettä voi ja pitääkin mielestäni pyytää jos alkaa siltä tuntumaan. Onnea tulevaan! Se nyytti on kyllä sen odottelun arvoinen, kun sen siihen mahan päälle saa ja myöhemmin kotiin..voi sitä vauvantuoksua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka yhtäkkiä hellittää ja alkaa taas kovana parin minuutin päästä. Esikoisen aikaisia supistuksia 5 vuotta sitten en oikein muista, mutta kakkosen kivut on vielä melko tuoreessa muistissa (syntynyt 03/04). Supistukset tulivat tasan 5 minsan välein ja kestivät ehkä n.2 min. Epiduraali oli huippuhyvä!! Samoin kohdunkaulan puudute ponnistusvaiheessa.

Jokainen synnytys on tosiaan hyvin erilainen. itselläni esikoisen maailmamaan tulo kesti 18 tuntia ja toisen supistukset olivat vain 5 h kun vauva syntyi. Synnytykset sujuivat muutenkin hyvin erilailla. Ensimmäistä ponnistin 2 h ja syntyi lopulta imukupilla. Toista ponnistin 10 min ja tyttö syntyi kolmannella työnnöllä. Saas nähdä kuinka tämän kolmannen kanssa käydään