Imettävät kuumeilijat
Kommentit (29)
Mukavaa, että keskustelua on tähänkin porukkaan saatu. Itse en ole päässyt nettiin lainkaan kun on ollut muuttopuuhat ja nettiyhteyden siirto kestikin arvioitua kauemmin.
Onnittelut plussanneille (harva pää, ei muista keitä kaikkia niitä oli!).
Meillä mennään nyt kp 14 eikä hajuakaan siitä miten pitkä tästä ekasta kierrosta tulee. Katsellaan. Yritystä ei ole juuri ollut kun on oltu miehen kanssa niin tajuttoman väsyneitä kun ollaan rahdattu tavaraa ja kaikki on edelleenkin aika sekaisin. Pikkuhiljaa eteenpäin ilman paineita, jospa mekin tästä.
Yöt ovat olleet aika kamalia kun pikkuneiti on reagoinut uuteen paikkaan hakemalla turvaa öisin entistä enemmän.. ja mitenkäs muutoin kuin imemällä..*huoh*. Välillä olen ollut todella loppu ja aivan valmis lopettamaan imetyksen kertarepäisyllä. Sitten kuitenkin olen miettinyt että yritän jaksaa vielä hetken. Tulis liikaa muutoksia pienelle kun muutettiin ja sitten olisin lopettanut imetyksen samaan syssyyn. Onneksi nyt kun ollaan vajaa viikko tässä asusteltu niin pikkuneidin yöt alkavat rauhoittua. Ajattelin jatkaa yöimetyksiä tuonne vuodenvaihteeseen asti ja sitten lopetella - olisi sitten sopiva rajapyykki kun tyttö täyttää vuoden ja aloittaa muut maitotuotteet samalla.
Nyt ei irtoa älynystyröistä enempää tekstiä, täytynee palailla kun taas leikkaa paremmin.
Gandalfiina ja päiväunilla torkkuva tyttö 11½kk
Tänään olen aika tyytyväinen viime yön nukkumisiin! Tyttö valvoi vain puolilleöin, söi puoli viideltä ja nukkui sitten puoli kymmeneen. Sain itsekin hyvät unet.
Ja kp on siis 3 ! Vielä jaksan intoilla tästä, oltiin sitä niin odotettu.. Laskin jo, että 27-29 päivälle sattuisi ovulaatio, mutta varmuuden vuoksi töihin ryhdytään välittömästi ja joka päivä. Mies ilahtui kovasti kun ilmoitin tästä strategiasta :)
Mitä kuuluu muille, täällä on ollut hiljaisenpuoleista.. ??
On juu aika hiljaista porukkaa tämä. Eipä silti, itselläkin oli pitkä tauko tuossa juuri etten päässyt nettiin...
Lennardille onnittelut kierron alkamisesta! Nyt pääsette sitten tositoimiin...
Täällä ei mitään uutta.. Kp on nyt 16 enkä oikein ole selvillä että onko ovis jo ollut vai onko tulossa. Jotakin kummallisia kolotuksia on kyllä ollut mutten todellakaan tiedä olisko ne nyt varsinaisia oviskipuja? Ei auta muu kuin jännittää - niin ja yritellä varmuuden vuoksi... *heh*
Gandalfiina
No niin meillä mieskin (ehkä) alkaa olla valmis toiseen kullannuppuun. Pillereitä ei enää syödä :) Lopetin muun vuoksi (Hmm niinköhän?) kovasti ollaan asiasta puhuttu ja mietitty. Nyt olisi laskurin mukaan parhaat päivät yrittää : -)Tiedä sitten kuinka vaikuttaa viikon pillereiden syöminen kiertoon. Onneksi viikonloppu tulossa.
Nyt esikoinen hermostuu täytyy poistua taka-alalle.
Pitäkää peukkuja, jotta mieskin lopulta alkaa tosissaan " hommiin" Kuulostanpa minä painostavalle vaimolle. Kirjoituksesta tulee mieleen, no en kuitenkaan sellainen ole...
pikkuesteri
Bongasin tänään tämän teidän ketjunne kun etsin ankaraan vauvakuumeeseeni hieman helpotusta näiltä sivuilta :-) Eli mahtuuko joukkoon mukaan? Olen hieman päälle kolmekymppinen kahden lapsen onnellinen äiti: esikoinen on 2 v ja tämä toinen vasta hiukan alle 4 kk mutta silti vauvakuume alkaa taas nostaa päätään...
Mitään yritystä ei vielä ole aloitettu, mutta ensimmäistä kertaa aiheesta on miehen kanssa nyt tällä viikolla puhuttu: ollaan molemmat aina unelmoitu kolmesta lapsesta ja koska emme enää ole mitään nuoria on sekin aina ollut selvää, että jos vain onni suosii niin lapset saisi olla suht pienellä ikäerolla. Ja sitten on vielä sekin että oma ammattini on sellainen, ettei kovin monta vuotta oikein voi olla putkeen pois töistä koska muuten oma osaaminen ja ammattitaito jää jälkeen alan yleisestä kehityksestä.
Minkälaista porukkaa muut tässä ketjussa ovat? Minkäikäisiä lapsia ja kuinka monta?
Oikein ihanaa joulunodotusta kaikille!
Allekirjoittanut on juuri 35 vee täyttänyt 11½kk vanhan tytön äiti, joka toivoisi pikaista raskautumista vähän samoista syistä kuin sinäkin.. kun ei tässä ihan nuorimmasta päästä enää olla... ;O)
Saapa nähdä miten kauan kakkosen kanssa menee kun ei tuo esikoinenkaan ei ihan heti suostunut tulemaan.
Jos teillä sattuisi pian nappaamaan onnekkaasti niin olisitkin varsinainen " pikauusija" ! Onnea matkaan!
Gandalfiina
Mä olen myös melkosen iäkäs, mittarissa jo 37 v. Neitoset on ennestään 2v3kk ja pienempi täyttää 23. päivä 10 kk.
Tällä hetkellä oon päässy jo piianilemaan ja tuskailen, että millonkohan uskaltasin testata! Keksinpä äskettäin jo hieman alkavaa pahoinvointiakin aikani kuluksi! =)
Meillä on tavallaan ukon kanssa sovittu, että jos ei tänä vuonna tärppää niin sitten meille on tarkoitettu kaksi yhteistä lasta eikä enempää. Sitä en tiedä, että miten sen kuumeen saa sitten kytkettyä pois päältä, jos täti yllättää tälläkin kierrolla.
Varsinaisesti meillä alko syyskuussa yritys, ja nyt on eka oikee kunnollinen yrityskierto menossa, kun on menkat tasottuneeet synnytyksen jälkeen yms.
Meillä ei onneksi enää öisin polla tisuteltu pitkään aikaan ja pikkuhiljaa lienee syytä vähennellä päiväimuttelujakin. En vaan millään raaskis.
Ja mitäpä muuta, no siinäpä ne tärkeimmät! =)
toivon kovasti jo olevani raskaana. Kp tänään 37/31-42. Ehdin jo suunnitella, että ennen uutta vuotta testaan, jos ei asia muuksi sitä ennen muutu. Mutta siihen on vielä kaksi viikkoa, joten ei pitäisi hötkyillä. HÖH!
Minä olen 25-v, 11 kk pojan äiti. Kakkkosta siis toivotaan. Tervetuloa vaan uudet mukaan. Itse en kovin usein nettiin pääse, mutta teidän jattuja on kuitenkin mukavaa lueskella, kun ollaan samassa tilanteessa.
Marja
mukavaa saada lisää väkeä tänne!
Minä olen 32v ja tytär 7 kk, samaten työn takia pitäisi onnistua melko pian uusi raskaus tahi sitten tämä voipi jäädä ainoaksi. Kovin kauaa en töistä voi olla pois jos haluan takaisin, ja sitten alkaa jo ikä tulla vastaan.. Tätä pätkätyöläisen todellisuutta.
Viime yönä ei muuten tarvinnut herätä ! Täytyy hehkuttaa vähän, kun on niin harvinaista hupia..nukkumaan käyminen oli kyllä ihan yhtä hankalaa kuin aina ennenkin..
Mitään ehkäisyä ei olla käytetty synnytyksen jälkeen (21.6) ja tyttö täyttää ihan pian 6kk. Hän siis neljäs eli viidettä haavelen. Kolmosen jälkeen kuukautiset alkoivat vasta kun oli imetyksen loppumisesta kulunut 2kk ja vauva oli 11kk. Siitä tärppiin meni sitten vielä 10kk, kun kierrot oli ihan sekaisin. Oviksia ei ollu joka kierrossa ym. Kolmosen jälkeen tulivat mukaan oviskivut joista aina sitten tiesi että millon on se ovisaika..Nyt mietin että onkohan mulla sitten oviskipuja jatkossakin ja että niiden perusteella vois ennustaa alkava kuukautiset jos sitä edeltää ovis...
Pitkästä aikaa taas availen konetta. Kiva että imettävien kuumeilijoiden kirjoittelu jatkuu, vaikka kuten aiemmin todettua olemme ainakin osa vähän laiskemman puoleisia kirjoittelijoita. Toisaalta pysyy vähän asiapitoisempana, jos ei ihan joka päivä kirjoittele (puhun ainakin omasta puolestani:=) No siis piti R:lle sanomani, että meillä lähes saman ikäiset vauvat, meillä siis reilu 4 kk. Joulun alla esikoinen täyttää 7v ja itse olen 28.
Noista ovulaatioista mietin, että mistä tiedätte ovuloitteko, kun mulle sanoi neuvolan lääkäri, että vaikka kuukautiset alkaisivat ( mulla ei siis vielä alkanut) niin jopa neljä kiertoa voi mennä ilman ovulaatiota.??
Meillä pikkuhiljaa siirrytty kiinteitä maistelemaan ja yösyötöt vaan harvenee, joten toivon että meilläkin päästäisiin kiertoja ihmettelemään.
sepustus katosi johonkin en nyt ehdi nakuttaa uudestaan..
työ kutsuu ts tyttö on löytänyt kukkapöydältä jotain suuhun sopivaa..
Tässä myös yksi imettävä kuumeilija, joka haluaisi liittyä porukkaan mukaan! Esikoinen 10 kk ja pikkukakkosesta kovasti kuumeillaan (varsinkin äiti)! Ehkäisy on ollut poissa loppukesästä lähtien... Nyt on ollut jotain raskausoireen tapaisia...väsymystä, palelemista, huimausta ja kuvotusta. En ole vielä tehnyt testiä kun tuntuu että nuo oireet voi olla vaan tästä kuumeilusta johtuvia...
eli ovulaatiotesteillähän sitä lh:n nousua voi yrittää seurata... Ite olen niin malttamaton, että oon pari kertaa testannu ja ekalla kerralla sain vaalean viivan ja parilla seuraavalla kerralla en oikein minkäänlaista viivaa. Nyt sitten voikin miettiä, mitä se tarkoittaa :)
Vauva täyttää kohta 4kk ja ajattelin pikkuhiljaa kokeilla kiinteitä, ehkä jotain riisipuuron tapaista (onko niitä 4kk ikäisille?!) tai sitten perunaa. Kuten olen kirjoittanu aikasemmin, täällä mennään täysimetyksellä enemmänkin vauvan kuin minun tahdosta, olisin valmis jo antamaan osan maidosta pullosta (vaikka omaa maitoa), mutta ei maistu, ei. Lisäksi yösyötöt on tihentyneet kokoajan, eikä päinvastoin, joten lisäruualle voisi olla tarvetta. Ja vauvan paino nousee nippanappa sen 120g/vko... Miksihän aloin puolustuskannalle, ennenkuin kukaan ehti kommentoida mitään.. :) Tätähän tämä äitiys on.
Taitaa olla tänään kp 1, ellen ihan erehdy!! Maria hei, meillä tyttö nyt siis 4,5kk ja nyt ollaan pari viikkoa maisteltu kiinteitä. Perunalla aloitettiin ja nyt on myös porkkana ja maissi jo kokeiltu. Puurot ja vellit suositellaan kai jätettäväksi vasta seuraavaksi kun vauva on yli 6kk. Mulle sanottiin kyl neuvolassa, että myös hedelmäsoseista voi aloittaa. Mitään älyttömän nopeaa yösyöntien harvenemista ei meillä ainakaan havaittu, joten on kai siinä toivossa hyvä aloittaa lisäruoka, ennenku ihan akuuttia tarvetta on. Meillä on nyt kahtena yönä nukuttu heräämättä. eli kaksi viikkoa siihen meni.
Taitaa olla tuo ovulaation testaaminen ennen kunnon kiertoa aika hakuammuntaa, mutta ei kai taida paljon muitakaan keinoja olla.
Tosiaan viljatuotteet suositellaan aloitettavaksi vasta 5-6kk iässä, mutta loogisesti(?) ajattelin, että jos maissia saa antaa jo 4kk, niin sitten riisiäkin. Se riisipuuro ajatuksena tuntui sopivalta iltaruualta, mutta tänään katsoin kaupassa että 5-6kk alkaen oli sekin. Meillä aloitetaan maistelut sitten maissilla tai aprikoosilla, en tiiä miks se perunan antaminen ei houkuta... Ehkä siks kun esikoinen ei oikein syönyt perunaa mielellään.
Ja Ursula, sullako alkoi menkat pari viikkoa kiinteiden aloittamisen jälkeen? (Ai miten niin toiveikkaana täällä, heh..)
Ja sitten kysymys kaikille, miten teidän miehet suhtautuu imettämiseen? Mun mies on hmm. hyvin imetysmyönteinen, eli vahvasti sitä mieltä että " tottakai pitää imettää niin kauan kun maitoa riittää" . Ihan oikeassa hän tietysti on, mutta mielestäni imetys on kuitenkin enemmän äidin ratkaisu, ja ärsyttää kun ymmärrystä ja tukea ei oikein saa, jos mainitsen että en haluaisi jatkaa imetystä esim. vuoden ikään asti. (Mikä on tosi hyvä juttu niille, jotka sitä haluavat!)
Menkkoja ei ole vaan vielä kuulunut, tänään siis kp 40/31-42. Perjantaina tai lauantaina viimeistään aion testata, tänään jo ostin testin. Muista oireista ei ole tietoa, mutta imettäminen aristaa vähäsen, ja siitä olen nyt päätellyt kaikenlaista. Koitan kuitenkin jaksaa odottaa vielä muutaman päivän, koska pettymys on ehkä pienempi, jos menkat alkaa, kun jos teen negatiivisen testin. Omituista olla tällaisessa tilanteessa=)
Hyvää uutta vuotta teille kaikille! Sitä ennen en taas pääse koneelle.
Terveisin Marja ja poika, ensi viikolla 1-v.
täälläkin yksi imettävä kuumeilija.
meillä poika tänään tasan 6kk1vk...vauvakuumehan nosti päätään jo heti tämän pienen ihmeen synnyttyä ja siitä asti on vain noussut:)
mieskin alkaa olla valmis yritykselle..vaikkei meillä ole ehkäisyä varsinaisesti edes ollut synnytyksen jälkeen.
pari negatiivista testiäkin on jo tullut hätäisenä ja " oireillen" tehtyä..
no nyt sitten saa alkaa oikeasti yritys kun viime torstaina alkoi menkat!!
nyt siis kp6, vielä kyllä vuotoa joten empä tiiä tsätä kierrosta...onko mennyt ihan sekaisin raskauden myötä.ennenhän minulla oli aivan tajuttomat kk-kivut, nyt alkoi ihan ilman minkäänlaista varoitusta tms.
meillä kiinteitä syöty nyt maidon lisäksi kaksi viikkoa, se varmaan saikin kierron taas käyntiin kun imetys kerrat vähentyneet.
niin ja minä olen 22v.
jollain taisi olla 21.6 syntynyt lapsi? meillä 20. eli ihan samanikäiset!
nyt pikkuherra heräsikin päiväunilta ja kaipalee seuraa...
pirteitä pakkaspäiviä ja tietysti plussia tpivptellen:fiikuna ja poika
Tänään alkoi menkat! Ei mitään tuntemuksia varoituksena, kumma juttu sinänsä (heti aloin miettiä josko olisi sama tilanne kuin Net@lla..), mutta eiköhän tämä nyt ole kp1 eli nyt päästään oikeasti jännäämään!! Sopivasti joululoman - uuden vuoden aikoihin olisi sitten hyvää aikaa tiedossa.. Enpä ole tainnut ikinä ennen näin paljon ilahtua menkoista..
Asiasta toiseem, nyt on viime päivinä/viikkoina ollut aikamoista sirkusta saada tyttöä yöunille.. 12-2 välillä lopulta on simahtanut, mutta heräilee sitten tunnin -parin välein.. Ja on illalla väsyneenä kiukkuinen kuin mikä. Tietty nyt on ollut nuhaa ja siksi tavallista hankalampaa myös. Onneksi se nyt näyttäisi olevan ohi menossa.
tjaa no nytpä hän heräileekin..
mukavaa päivää Imettäville!