Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada KÄÄRETORTTU onnistumaan?????

11.12.2005 |

Kaipailen vinkkejä / ohjeita kääretortun tekoon...miten saada se pohja sellaiseksi ettei se repeile???Täytteet kyllä onnistuu ja muuten mut tuo pohja ei onnistu kun joka kolmas kerta :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 munaa

1dl sokeria

Vatkataan vaahdoksi. Vatkaat niin kauan, että on valkoista.Minä vatkaan yleensä niin, että pistän uunin päälle ja vatkaan kunnes uuni on lämmin.

0,5dl vehnäjauhoja

0,5dl perunajauhoja

1tl leivinjauhetta

Lisätään Vaahtoon ja ei sekoiteta paljoa eli varovasti sekoitetaan seokseen.

Paista 225* N.5-8min tai kunnes on kauniin ruskea. Kumoa sokeroidulle leivinpaperille.Levitä täyte ja laita jääkaappiin vetäytyyn.

Vierailija
2/3 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 munaa

1,5dl sokeria

1dl vehnäjauhoja

1dl perunajauhoja

1tl leivinjauhetta

Munat ja sokeri vatkataan valkeaksi vaahdoksi, lisätään jauhot, joihin leivinjauhe sekoitettu, paistetaan 200 asteessa n.8min., ja kumotaan sokeroidulle leivinpaperille.

Jos haluaa tumman pohjan, osa jauhoista korvataan tummalla kaakaojauheella.

Sama ohje käy myös kakkupohjan tekoon, silloin uunin lämpö on 175 astetta ja paistoaika pidempi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole mikään kääretorttujen ystävä, eli en leivo niitä kovin usein, mutta unelma- ja mariannetorttuja tulee tehtyä silloin tällöin.

mun vinkki on että lisäät täytteet kun pohja on vielä haalea, en siis päästä kylmäksi asti. toinen mitä teen on pieni kostutus ja yleensä vain ihan ulkoreunoille, jotka yleensä ne kuivimmat. uskon että se on varmaan säästänyt halkeamilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä