Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******KESÄKERTUT SUNNUNTAINA******

11.12.2005 |

Pinoon mars!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laskujen mukaan LILLI81 sun viikot on nyt tasan 15+0 jos la on 5.6, ja 14+6 jos la 6.6-06.

Mulla alkuraskaudenultraaja sanoi et sikiö vastaa 2 pvää vanhempaa, mutta alle vkon muuttuvia pvämääriä ei muutella ä.korttiin jne.

Neuvolassa olivat samaa mieltä.

Laskin vauvalehden mukana tulleen raskauskiekon mukaan ja nuo ajat siis sain sulle.

Pojalla nousi kuume taas jo 38,3 joten menen vahtimaan ettei pääsekouristelemaan:(

M

Vierailija
22/28 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypäs laskemassa tuolla: www.tekay.fi ja sieltä valitset kiekon. Sieltä saat tarkasti määriteltyä sen, koska sulla on ollut viimeksi menkat ja kuinka pitkä sun kiertos on. Siellä voi laskea rv:t myös jo määritellyn la:n mukaan. Tosin mitäpä noilla päivillä on niin kamalasti väliä onko se nyt sitte 15+0 vai 14+6.. :))) Parin päivän heitot ei haittaa mitään. Eri asia on jos heitot on viikkoja.

Täällä ei mitään erikoista. Päänsärkyä päivittäin minullakin. Yöt saan kyllä nukuttua. Tänään on taas tehnyt pahaa, muttei oksentaa ole tarvinnut kuitenkaan.

Palaamisiin!

mirju ja pikku-pööpöti 13+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt siis tuumasta toimeen. Raskauden suhteen ollaan aika hyvässä vaiheessa. Alun pahaolo ja tollkuton väsymys vähän helpottaa.

Muuten vaan perhettämme koetellut flunssa aalto, joka iski nyt sitten minuun. Kaksi päivää olen kärvistellyt 39 asteen kuumeessa ja tolkuttomassa yskässä. Ja raivonnut miehelle kun ei voi kuulemma vähentää yhtään töitä, vaan jättää mut tänne hoitamaan kipeänä viittä lasta. Nuorin juuri täyttänyt vuoden. Onhan työt tietysti hoidettava, mutta jotain varajärjestelyä toivois tällaisten tilanteiden varalle.

Näin jo viime yönä unta että sain keskenmenon, mutta mies sanoi ettei voi viedä minua sairaalaan, kun pitää mennä töihin. Onneksi oli vain unta.

No kaipa tämä kuume jossain vaiheessa helpottaa ja elämä voittaa, onneksi ei tarvitse olla jouluna kipeä.

Vauvan suhteen tosiaan kaikki hyvin. Ihana kuulla taas sydänääniä, kuulostaa niin suloiselta. Mun villi arvaus on että meille syntyis tyttö 6.6. On niin erilainen raskaus kuin edelliset. vaikka toiveunta se taitaa viiden pojan jälkeen olla. Eli käytännössä olen kuitenkin täysin varma että tämäkin tulokas on poika. Ottakaa tästä sekoilusta nyt sitten selvää...

Vierailija
24/28 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kunnon v****tus päivä. Kaikki tuntuu olevan ihan perseestä. Päällimmäisenä on vieläkin tämä jatkuva vessassakäynti. Tosi inhottava olo koko ajan, mutta kun vessaan menee niin tulee pieni liru vaan. Voiko se vauva jo painaa sitä kohtua, tosiaan pissatesti oli puhdas. Kommentoikaa nyt joku onko ollut samanlaista. Sekään ei viittaa pissatulehdukseen, että ei se olo ihan koko ajan ole. Yöllä sitä ei tunnu ja aamutkin menee ok. Tää päivä on ollut ihan tuskaa. Ja sekös pistää vihaksi. Ihan turha vissiin mennä lääkäriinkään tämmöisen vaivan takia kun ei ne kuitenkaan mitään syytä siihen löydä. Mut kauan tää kestää??? En helvetissä kestä koko raskausaikaa jos koko ajan saa jalat ristissä kulkea. Kieltämättä itsellä on juuri semmoinen olo, että olis se hemmetin pissatulehdus.

Ainoa plussa on, että huomenna on se ultra. Mietin vaan sitäkin, kun pitää olla rakko tyhjänä ja musta tuntuu ettei se rakko tyhjene. Vessassa yritän äheltää puoliväkisin, että tulis pissa ulos, mutta silti jää tunne, että kaikki ei tullut. Kauhean vaikea ajatella mitään muuta kun on koko ajan erittäin epämukava olo.

Tytteli-83 rv 13+4

Vierailija
25/28 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kanssa ollut tänään semmonen v*****s päivä...

päätä särkee

selkää särkee

itkettää

kiukuttaa

eikä mitään jaksais...

nyt varmaan olis menkka aika jos tulisivat :D

mutta siis tuosta pissaamisesta... mulla on tollanen olo pitkään jos oon juonut aamulla kupin kahvia...

sillonkin kun kävin siellä np-ultrassa, odotellessa (n.30min) kävin 3 kertaa vessassa...kun tuntu että on taas " täynnä" rakko...

tuokin taitaa olla aika yksilöllistä että missä vaiheessa alkaa painamaan, mutta eipä sille oikeen mitään voi :( kyllä se kait jossain vaiheessa vähän helpottaakin??

ukko lähti just esikon kanssa hakeen herkkuja pizzeriasta, NAM. eli taidan mennä valmistautumaan syömiseen :))

illan jatkoja

krisse + Allu rv 13+1

Vierailija
26/28 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ai se tosiaan on sunnuntai, elän taas omissa päivissä, kun ei oo töissä)

Voihan värimaailma teidän kanssa ;)

Täällä myös ollut tuota samaa " pissaongelmaa" , todella ärsyttävää ku ei viittis juoda sit yhtää ku tuntuu et heti saa vessaa hyppiä... ja yöllä myös.. Mut en o lääkärille mitään puhunu, en o ajatellu et ois jtn tulehdusta.. Mut en taas usko/tiedä et kohtukaan vielä painas..

Niin kun en usko myös siihenkää et tuntis jtn mahas, koska lääkärikin sanoi et kohtuakaan ei oikein tunne viel mahan päältä. Et va sillai sen voi tuntea et toiset sormet sisällä ja toiset tos päällä ni kohtu jäis siihen väliin, niin voi tuntea.. Mut..

Mä palannu kuitenkin siihen laskettuun aikaa mikä ekaks ollut 15.6 ja mitä ei muutettu vaik muuttukin pari päivää aikasemmaks ultras, ku muuten oon ihan sekasin laskuis välil... eli ny sit 13 + 3. Kohtahan se ois taas uus viikko.. :)

Mä ompelin tos yks päivä pinnasängynsuojukset ja peiton ja tyynyn, innostuin vähän. Viel pitäs katosverhokin tehdä kun vaa taas jaksas joku päivä...

Ai kun alkoikin ramasemaan ja ajatus katkes... No tulihan tuohon jotain kaiverrettua..

s@n 13+3

Vierailija
27/28 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti olo parani kun kuuli, että muillakin on samaa ongelmaa. Mieskin onneks tajusi, ettei tänään kannata vi***lla. Se oli jopa ihan herttainen kun huomasi miten mua ärsyttää kaikki. Piti käydä kaupasta ostaa namuja niin heti parani siitäkin mieli. Mutta kyllä kunnon itku välillä helpottaa!

Vierailija
28/28 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näköjään ikinä osaa olla painamatta enteriä...

Tänään tuli vihdoinkin täyteen se maaginen 12 viikkoa JEEE! Ja huomenna aamupäivällä todella kovasti odotettu np-ultra, voi kun jänniitää hirmuisesti!

Tuosta lasketun ajan määrittämisestä ja muuttamisesta sen verran, että lääkäri valisti minua sen verran ultrassa viikolla 8, että mitä aikasemmassa vaiheessa ultra on tehty, niin sitä tarkempi laskettu aika on, koska silloin ei vielä ole yksilöllisiä eroja koossa niin paljon kuin myöhemmin. Ja konehan laskee sen lasketun ajan ja viikot vauvan koon mukaan ja vauvan koko siinä koneessa on täysiaikaisena 3,5 kiloa ja 50 cm. Eli siitä voi sitten päätellä kuinka tarkkoja ne laskut enää esim. rakenneultrassa viikolla 19 on.

Mutta tosiaan sillä lasketulla ajalla ei nyt niin kaheen suurta merkitystä oo, paitsi tietysti äitiysloman alkaminen jos töissä tarttee olla...

Sieltähän se vauveli tulee kuitenkin milloin tulee.

Nyt taidan valmistautua unten maille, kun huomenna aamulla vietävä neiti hoitoon ultran ajaksi, joten aikainen herätys odottaa. Jos tosin saan unta kun olen aika kierroksilla tuon ultran takia.

-Salzu