Lapsi 2.5. Keinoja omaan sänkyyn nukahtamisesta. Apua kaipaisin!
voisiko joku kokenut auttaa eli miten hoidan asian ilman että lapselle tulee pelkoa, " traumoja" jne. olen yksinhuoltaja ja nyt kohdalleni sattunut mukava mies, jonka kanssa olisi kivaa nukkua ihan kaksin.
Miten saan lapsen omaan sänkyyn ja millainen ja kuinka kauan kestävä projekti se tottuminen omaan sänkyyn on? Nukkunut aina mun kanssa, vauvasta lähtien. Ja lisäksi: olen nukuttanut hänet uneen eli sekin vielä... Kamalan paljon kiitoksia hänelle, joka avun tuo...
Kommentit (2)
Oliko teillä huutoa/itkua jne? tuntuu, että sitä en kestäisi... hienoa, että teillä toimi ja että jaksoitte olla pitkäjänteisiä! itse tässä olen niin epävarmana, että en ole vielä asiaa ilmaissut mitenkään ääneen, vaan keräilen varmuutta " tositekoon" . Huh. Mitenhän tuon20 krt pois sängystä jaksaa tai miten siis jaksaa olla " muka kärsivällinen ja rauhallinen" ?!
opetettiin juuri nukahtaaan yksin omaan sänkyyn. Meni _yllättävän_ helposti, vaikka on nukkunut aina vieressä ja myös nukutettu uneen saakka.
Yhtenä iltana vain puhuttiin, että tänään isi lukee sadun ja sitten jäät nukkumaan, ja näin tehtiin. Pieni valo jätettiin päälle ja ovi aivan auki. Jätkähän tuli pois sängystä n. 20 kertaa, mutta kun aina vietiin takaisin, peiteltiin ja suukotettiin, mitään muuta ei puhuttu kuin että nyt nukutaan, niin viimein jäi sänkyyn ja nukahti.
Seuraavana iltana tuli pois sängystä ehkä vain 15 kertaa, kolmantena kai kolme kertaa, ja sitten onkin jäänyt suosiolla nukkumaan, satunnaisia yrityksiä lukuunottamatta.
Tsemppiä ja määrätietoisuutta teille! Alku meillä taisi pelottaa enemmän äitiä kuin lasta :D