Mä päätin tänä jouluna tehdä liudan poikkeuksia ja olen
jo aloittanut. Ostin minimaalisesti ja edullisesti lahjoja, en siivoa kuin jouluviikolla tavallisen siivouksen ja laatikot meille tekee Saarioinen ja kinnkua ei osteta kuin Piknik-paisti ja koristeita en laita kuin ihan vähäsen,osan heitin meneen, no se oli sitä siivousta kylläkin. En keittele luumusoppaa itse vaan ostin Valiolta luumu-rusinakeittoa monta litraa,nam. Sterssiä ei ole vielä tullut, ai niin kortit jätin myöskin lähettämättä.
Kommentit (5)
Minun mielestä joulussa on parasta juuri nuo alkuvalmistelut ja se kun pääsee laittamaan kaikki viimeisen päälle. Jos noin tuskallista on joulun laitto/vietto, niin mitä suotta ostat edes niitä Saarioisten laatikoita ja pakollisia kiisseleitä..
Mikäs sen ihanampaa kuin tunnelmoida kauniiksi koristelussa kodissa kynttilän valossa? Ei se siivous minustakaan pakollista ole, mutta miksei edes koristeita? Mikä vaiva niistä on?
Ja mikset
Vierailija:
Minun mielestä joulussa on parasta juuri nuo alkuvalmistelut ja se kun pääsee laittamaan kaikki viimeisen päälle. Jos noin tuskallista on joulun laitto/vietto, niin mitä suotta ostat edes niitä Saarioisten laatikoita ja pakollisia kiisseleitä..
Ei vietetäkään miehen kanssa kahdestaan " aikuisten joulua" eksoottisten herkkujen, viinien ja konjakin kanssa, ostellen toisillemme hemmottelulahjoja, loikoillen nakuina sängyssä kylmän shampanjan kera, tehden kahdenkeskisiä talvikävelyitä kaikessa rauhassa.
Sen sijaan me lähdetään sukulaisten luokse viettämään superperinteistä sukujoulua kinkkuineen ja laatikoineen (voi, siitä on vuosia kun olen viimeksi syönyt!) ja vihreine kuulineen ja joulupukkikin on tulossa sukulaislapsia riemastuttamaan, ja varmaan mennään kirkkoon ja hautausmaallekin muun porukan mukana. Tuntuu ihan kummalliselta, mutta en malta odottaa :)
Jouluna on hyvä hengähtää sen sijaan, että touhuaa veritulppaan asti. Hyvä päätös!