Tuttiasiaa
Oisin kysässy jos joku osais neuvoa tutin ostamisen suhteen. Vauva on 6,5kk ja syö tuttia lähinnä vaan nukahtaessa. Kattelin kaupassa tutteja ja niitä on 0-7 -kuiselle ja 5-20 -kuiselle. Nuo jälkimmäiset näyttää kauheen isolta noitten toisten rinnalla ja hirvittää niin iso ostaa. Mikä tuttien koossa on jujuna? Kantsiiko mun vielä ostaa 0-7 -kuisten tutteja vai voiko niistä olla jotain vaaraa (onko ne todellakin niin pieniä et vois mennä yli 7-kuisen suuhun ja aiheuttaa tukehtumisvaaran)? Vauva " leikkii" joskus tutillaan, ottaa suusta pois ja syö tutin " liepeitä" ja laittaa tutin väärinpäin suuhun. Kokeilemallahan se selviää kelpaako nuo isommat tutit meidän vauvalle mut aattelin kysyä josko joku teistä tietäs mihin tuo tuttikokojen jako iän mukaan perustuu ja miten tarkkaan sitä kantsii noudattaa. Kumpia tutteja teillä syödään (minkä ikäinen vauva)?Kiitos siis jos joku viittii vastata!
Kommentit (4)
tyttömme on kans kova syömään tuttia ja just ostin ton 5 kk -> olevan muumitutin ja hyvin kelpasi heti, vaikka onkin hippasen isompi kuin edelliset. Eli kyllä mä ostaisin ton isomman, jos vielä syö hyvin vähän tuttia. =)
...sanoi meidän terveydenhoitaja. Toiset vauvat pitävät isoista mollukkatuteista ja toiset tykkäävät pienistä tuteista. Eli ei kuulemma ole väliä minkä kokoinen tutti vauvalla on, hän päättää kuulemma itse minkä kokoista tuttia mutustelee mieluiten...
Oodi ja poju 5,5kk
Eli voi ostaa ja kokeilla. Meillä esikoinen tutinsyöjä, toinen ei kelpuuta mitään tuttia eikä enää viitsitä edes yrittää, ei keksitä mitään hyötykäyttöä sille, jos ei kerta huoli niin ei väkisin. Ja kaksivuotiaallamme tuntuu menevän suuhun ihan kaikki mahdollinen nykyään...
Meidän pikku mies on ollut aina tosi kova tuttimaakari. Siis haluaa syödä sitä väsyneenä, kiukkusena, nukkumaan mennessä, nukkuessa eli puolet ajasta. Ostin aluksi vaikka mitä tutteja, kun tuntui, ettei mikään pysy kovin kauaa suussa, sai olla koko ajan nostamassa. Sitten löysin Prismasta sellaisen hauskan mutkatutin, jossa ikään kuin viikset sivuille. Tutti ei haudo ja pysyy hyvin suussa, ei myöskään mahdu suuhun kokonaan. Meillä on syöty 1kk asti vielä sitä 2 kokoa. Kysyin neuvolasta haittaako se jos on isompien tuttikoko käytössä ja ne sanoi, ettei haittaa. Näin myös sano hammashoitaja.
Näin meillä.
Mami&poika5kk