*****HEINIKSIEN VIIKONLOPPU*****
Moi pitkästä aikaa! Piti päivitellä viruksentorjuntaohjelmia ajan tasalle, joten en ole pariin viikkoon päässyt pinoutumaan.
Oma napa: olo kuvottava, eikä maistu kaikki ruoat enää. Kahvi ällöttää, mutta appelsiineja voisin syödä kilokaupalla. Esikoisen odotuksessa oli sama juttu. Töissä on välillä todella rättiväsynyt, joten on pakko nukkua kotona aina pienet tirsat. Onneksi ammattini puolesta työajat ovat nyt ihanteelliset ja viikon päästä alkaakin ansaittu loma (jota kyllä jo odotellaankin...).
Minulla on ensi viikon ke ultra. En tällä kertaa halunnut kiirehtiä, kun edellisen keskenmenon jälkeen tuli vähän kammo noita varhaisia ultria kohtaan. Jospa nyt kaikki olisi kuitenkin hyvin.
KUinka moni teistä on ottanut verikokeesta otettavan riskiraskausseulan ja millaisia kokemuksia? Kuinka pian tulokset tulevat?
Hyvää viikonloppua kaikille!
Kommentit (22)
no eipä sil niin välii,voihan se tuol olla:D
Mä olen maailman laiskin pinoutumaan, vaikka joka päivä käyn lukemassa näitä juttuja ;)
Mulla alkoi tänään kahdestoista viikko! Olo on mielettömän hyvä, vihdoinkin. Reilun viikon päästä on np-ultra, mikä jännittää aivan kamalasti! En ole ottanut mitään riskiraskausseuloja....en tiedä olisiko ne tarpeellisia. Ei varmaankaan ikäni puolesta....?(25)
Olo on kyllä ihan luottavainen. Sydänäänet on kuultu jo kahdesti! Maha ei ole kyllä yhtään kasvanut vielä...;) mutta ehtiihän se....esikoisesta pullahti siinä 16 viikon tienoilla, nyt varmaan jo aikaisemmin. Esikoiselta tunsin myös potkuja älyttömän aikaisin, viikon 15 lopulla, joten elättelen tässä toiveita että jo kuukauden päästä voisin ehkä tuntea pieniä muksaisuja....*haaveilee*
JOkos heinäkuiset on kertoneet monille raskaudesta? Meillä tietää jo kaikki, paitsi puolitutut ;) Ei olla maltettu pitää suutamme kiinni näin ihanasta uutisesta! Välillä kaduttaa, mutta se mitä tapahtuu ei ole meidän käsissämme kuitenkaan....
Hyvää viikonloppua kaikille heinäkuisille!
Toivoo sandin rv 11+0
eli täällä odotellaan neljättä lasta.. Kuopus kipeenä, kurkunpään tulehdus ja keuhkoputkentulehdus vaivaa.. Mies metsäleirillä lapissa. Täällä yritän nyt aikaani kuluttaa kun kuopus nukkuu :)
Mä oon kans 25 ja täällä ei tämänikäisille tarjota mitään muuta seulontaa kuin rv 15 verikoe (ja jos se hälyttää niin lapsivesipunktio). Olisin niin halunnut np-ultraan! Meidän neuvolassa on eka käynti rv 7-8 (papereiden täyttöä), sit ultra rv 11-12 (katsotaan vain laskettuaika) ja samoihin aikoihin eka lääkärineuvola. Silloin vasta kuulee sydänäänet.
Musta niin tuntui, että kukaan ei ole ollut näin pitkään tietämättä vauvasta varmasti mitään (nyt mulla rv 11+2), mutta onhan teitä muitakin. Mulla ei ole yhtään kasvanut maha, ja paha olo alkaa hellittää, joten pelottaa, ettei mahassa ole ketään :( No, mitään tuhruja ei ole tullut eikä kipuja ollut. Monilla heiniksillä on vaan käynyt niin huonosti, että ei voi olla itse miettimättä. Tämä on mun toinen raskaus, joten ehkä siksi tiedän jo riskit ja muut ja mietin liikaa. Esikoisesta olin varma, että vauva on mahassa ja kaikki kunnossa, niin kuin olikin. Toivottavasti nytkin.
Vielä isot halit kaikille heinähurmurin menettäneille! Voih. :´(
Liinaharja 11+2
Listaudu sinne heinäsirkkojen lasketutajat ja synnärit -palstalle (selaa alaspäin viestejä niin löytyy).
Mulla on jo selkeä pallo alamahalla! Luinkin tuosta neuvolan oppaasta just, että johan se kohtukin on näillä viikoilla jo greipin kokoinen! En sitten tiedä, mistä tää mahan kasvu johtuu, mutta ei se pelkkää läskiä kyllä ole. Housut kiristää enkä saa vedettyä mahaa sisään. Lattialla ei ole toivoakaan kölliä esikoisen kanssa enää mahallaan.
No, kaipa tää on yksilöllistä...mulla oli iso maha esikoisesta jo viikolla 15, siis sellanen, että kaikki kyllä huomasi, jopa ulkopuoliset töissä.
Olo on parantunut kiitettävästi, vaikka tänään yökkäilin taas aamusella. Esikoisen yöheräämiset vaan ahdistaa kauheesti, kun muutenkin väsyttää ihan liikaa. Tunneherkkä olen, itken ja räjähdän vähän liiankin helposti...
Mä en ole saanut vielä kutsua np-ultraan, joka pitäisi olla tässä joulun tienoolla. Niin oli ainakin Espoon Jorvissa, nyt menenkin sitten Kätilöopistolle...neuvola oli rv 8+4, nyt mennään rv 10.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Sitruska rv10
Eli taas kaksi ja puoli viikkoa tauotta töitä. Kova flunssa päällä toista viikkoa, väsyttää. Ensimmäinen neuvola onkin vasta ensi viikolla, silloin 11 viikkoa mittarissa. Olen varmaan ainoa, jolla on näin myöhään neuvola. NP ultra pitäisi sitten olla jo ennnen joulua, jos siellä vauva luurailee. Kiva tää kannettava, voi surffailla seminaarissa.
...ekaa kertaa kirjottelen minäkin, vaikka vanha vauva-palstalla kulkija oonkin, mut nyt ekaa kertaa siis heiniksissä. Oonhan mä tausta " piruna" käyny tekstejä lukemassa, mut kirjottaminen on jääny..
Eli toista odotellaan ja kaks vuotias tytön tyllerö nukkuu päikkäreitä nyt parhaillaan. Laskettu aika olis 16.7. jos ei nyt hirmusesti muutu. Kävin viikolla neuvolassa ja massun päällis ultrassa pientä ei näkyny.... nyt on kyllä fiilikset sellaset, et tekis mieli kaataa seinät ympäriltä, jos siellä ei sittenkään oo ketään... =( Kiukuttaa vaan nyt kaikki, kun on niin epävarma olo. Saas nähdä pitääkö tästä lähtee yksityiselle, mielenrauhansa ja ukon säilyttämisen kannalta(oon meinaa ollu oikein riihipiru..).. joo, vaikka tiedän, et ku kierrot on ollu 28-32 väliltä, niin ei välttämättä vielä pieni edes noilla välineillä näy, mut tää odottaminen on yhtä helvettiä. Onneks sentään ennen joulua sitten tiedän, että onko siellä ketään.... Ja sit kun oon täältäkin lukenu, kun niin moni on pienensä menettäny ja vasta kuulin, että mun yks entinen työkaveri odotti kans heinistä ja loppuviikosta joutui nyt kuitenkin kaavintaan...
Ja nyt kun miettii, niin hirmusesti ei oo enää edes mitään oireita, jos ei rintojen kipua ja pingottuneisuutta oteta lukuun + vatsan pömpötystä, mut siinäpä ne... no, kait se tästä... sorry, tää nega-toitotus...
Kovasti paljon lohtuhaleja heinävauvansa menettäneille =((
tinka68 rv 8+6
Sandinin kanssa samoissa mennään, eli rv 11 on nyt täynnä! JEEE
Maha kasvaa päivä päivältä! Olen jo siirtynyt mamma-farkkuihin kuin muissa ei napit mee kiinni ja äsken kävin hakemassa kaveriltani ison läjän mamma-vaatteita. Ihana kun alkaa näkyä jo. Täytynee laittaa jouluksi päälle jotain oikein mahaa korostavaa ja katsoa huomaako porukat :D kun ei olla vielä kerrottu.
Lisäksi masusta (ihan sieltä alhaalta virstsarakon takaa) on alkanut tuntua ihmeellisiä.. outoja tuntemuksia eilisestä alkaen. Ihan kuin joku piirtäisi ja välillä räpiköisi siellä. EN ollut kertonut miehelleni, mutta tänään kun hän piti päätään masun päällä siinä kohtaa missä se greippi pöllöttää, niin hän hihkasi että joku ailieni siellä tuntuu möyrivän ja samaan aikaan tunsin sitä pientä lepatusta... mutta onhan nyt aivan liian aikaista tuntea mitään vaikka hoikka ja pieni ihminen olenkin. Tai sitten ollaan pidemmällä (mutta luulis että ne aikaisemman ultrat määrittäisivät la:n suht. tarkkaan).
Noh.. nyt liikkeelle, ulos lenkille koirun kanssa! Jään kuulostelemaan noita tuntemuksia...
Ninni rv 11+0
Täällä taitaa tulla taas vähän negatiivinen viesti. Masentaa vaan niin kun oksettaa ja väsyttää eikä mitään hommia saa tehtyy vaikka on kauheesti kerääntyny etenkin kouluhommia, jotka pitäs ennen joulua saada aikaseksi. Oon jo tenttejä siirtäny keväälle, mutta esim. ryhmätyö on sellanen, jota ollaan tehty koko syksy, eikä sitä oikeen nyt viitti jättää kesken. Kerroin jo muille ryhmäläisillekkin raskaudestani, kun ajattelin, että reilumpi selittää, kun olla vaan laiskan olonen, mutta ei ne sitä ehkä oikeen tajuu, että kuinka tää oikeesti vie voimat joiltain ihan täysin.
No, positiivista on se että tänään 10 viikkoa täynnä ja lauantaisin on aina sellanen rauhallinen olo, että kyllä se siellä kasvaa, kun viikot lisääntyy.
Tosta kertomisesta. Me ollaan kerrottu parhaimmille kavereille (joita kyllä aika paljon), perheille ja sitten koulusta tietää toi mun ryhmätyöporukka ja sit töistä mun pomo. Kauheesti on kuitenkin viel kavereita ja sukulaisia, jotka ei tiedä ja oon kaikille asiasta tietäville painottanut, että me halutaan vielä pitää matalaa profiilia ainakin tohon jouluun ja mielellään ens vuoden puolelle. Tosiaan omalle äidilleni kerroin heti samana päivänä kun plussasin ja muille ollaan aina tilanteen tullen kertoiltu. Aina jos olis joutunu jotain selittelemään, niin ollaan mieluummin kerrottu totuus. Kaikki on kuitenkin aikuisia ja ymmärtää, että vielä on riski ettei kaikki mee hyvin.
Ihanko tosi joillain on alkanu jo maha kasvaa? Voi kun jännää! Mulla on kyllä ihan selvästi vielä turvotusta vaan, vaikka ei housut kiinni meekään. Oon ihan suosiolla ajatellu et voi mennä hyvin viel pari kuukautta, ennen kun se maha kunnolla näkyy vaikka sitä tietysti jo ootankin. Noh, eiköhän siitä kerkii sitten nauttimaan ihan kyllästymiseen asti.
Manteli 10, jee!
Pitkästä aikaa tulin lukemaan juttuja, olo on tuntunut niiiiiiiin väsyneeltä, että ei edes nettiä tahdo jaksaa avata. Muita oireita on mun seuranani ollut toi aamusta iltaa kohti paheneva ällötys kuvotus epämukavuus ja rintojen arkuus, ja tietty noita mielitekoja ja itkuherkkyyttä on.
Laralei: Mulle maistuu kans kaikki suolanen ja roskaruoka. Ja kyllä sitä tavalllistakin ruokaa tulee syötyä ihan järjettömiä annoksia. Kahvia pystyy jo toisinaan juomaan, mutta mandariineja voisi syödä vaikka kilon joka päivä. Makeeta ei tee mieli yhtään. Mulla oli tällasia samanlaisia mielitekoja ekassa raskaudessa ja sillon oli lopputuloksena poika, miten mahtaa nyt käydä? Jotenkin poikamainen olo kyllä on. Tyttöä odottaessani söin ihan sikana suklaata ja pahoinvointi oli kyllä tästä muutaman asteen pahempaa.
Liinaharja: Mä muistan kanssa toisessa raskaudessa miettineeni paljon kaikkea, mitä siellä kohdussa tapahtuu ja onko siellä kaikki kunnossa vai onko siellä ylipäänsä ketään. Ajoittain olin ihan varma, että raskaus menee kesken (ei ollut mitään konkreettista syytä näin ajatella). Kai se johtuu osittain siitäkin, että jotenkin tietää, kuinka pienestä se ihmisen elo siellä on kuitenkin kiinni ja kuinka monet asiat voivat mennä pieleen. Epävarmuus helpotti mulla silloin siinä rv 15 ultran jälkeen ja kun liikkeitä alkoi tuntua. Terve vauvahan sieltä sitten aikanaan syntyi kaikista murehtimisistani huolimatta. Nyt kolmannella kerralla tuota epävarmuutta ei ole ollut. Sitä jotenkin tietää, että en minä niihin asioihin siellä voi vaikuttaa. Niin käy kuin on käydäkseen.
Mulla alkaa kans kyllä housut kiristää, mutta se johtuu ihan siitä, että oon saanut kerättyä jo 4 kiloo painoo lisää. Ehkä sitten kun etomiset loppuu ja pystyy liikkumaan normaalimmin, tarttis vähän alkaa tsekkaan, ettei nyt ihan 20 kiloo kerää itelleen painoo...!!! (Tosin rinnatkin on kasvanu jo yhden kuppikoon verran ja nekin tuntuu ihan sairaan painavilta. Ihan kuin ois täynnä maitoo. Jos pistäs nuppineulalla reiän siitä varmaan suihkuais...!!! :D
Äksy rv 11+1 (oikeesti 9+5)
No, niin..Johan minäkin jaksoin tulla tänne asti..
Väsymys on aivan valtava! Kokeeseen olen yrittänyt lukea, mutta täytyy tunnustaa, että kyllä siinä uni kuitenkin yllätti. Otin sitten pienet torkut tuossa sohvalla. Jotenkin sitä väsyttää paljon enemmän nyt, kun saa olla ihan rauhassa kotosalla. Tällä hetkellä tuntuu, että joudun uusimaan tuon maanantaisen enkun kokeen sitten tammikuussa loman jälkeen, kun ei tuosta lukemisesta ole oikeasti tullut yhtään mitään eikä mulla muutenkaan tuo kielipää ole järin terävä.. :(
Tämän päivän olen säästynyt yökkäämiseltä, mutta maha oli yöllä sekaisin..kummallista..
Oli puhetta tuosta veriseulasta. Mä en halua ottaa sitä vaan menen pelkästään siihen alkuraskauden ultraan, mikäli sen muistan varata maanantaina..Eiköhän ne sitten näe siinä jotain ja tarvittaessa passita jatkotutkimuksiin..En tiedä.
Onko teilläkin tuo alkuraskauden ultra sellainen sisäultra, joka tehdään äippäpolilla? Mä en ole tuollaisessa ollut ja jännittääkin ihan sairaasti. Esikoista odottaessa ei tuollaista vielä ollut. Inhoan muutenkin ylikaiken kaikkia noita lääkärin ym. tekemiä sisätutkimuksia. Mä en osaa olla rentona ja mulla on sit koko loppupäivän sellainen ällöolo siitä :(
Kirjottelin tuossa aikaisemmin joulukortit ja laitoin muutaman kaukaisemman kaverin korttiin jo " +masuvaavi" :) Nämäkin kaverit valitsin huolella, ettei vanhempamme saa mitään kautta tietää vielä, kun ei olla kerrottu..Meillä mun äiti ja mummo ovat varmaan ensin vähint. kk:n mykkäkoulua, koska jää taas koulu kesken, ei ole töitä ym..Joten odotan varmasti ensi vuoden puolelle, että päästään tuon riskiajan yli.. Voihan toki olla, että hyväksyvät kakkosen helpommin kuin ykkösen. Saapi sitten nähdä. Miehen vanhemmat ovat varmasti iloisia ja miehen suku odottaa jo muutenkin..Tai ovat odottaneet esikoisen syntymästä asti uutista toisesta..
Nyt tais tulla vieraita, joten nämä keskustelut piiloon :)
Uusi heinis ilmottautuu...
Esikoista odottelen ja viikkoja on kait 9+5 tai jotain...
Tiistaina olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Saanähä
kuuluuko niitä sydänääniä jo... Olisi niin kiva saada
joku varmistus siihen, että mahassa on ihan oikeesti joku
ja että kaikki on hyvin...
Vointeja kaikille!
Ihan ensiksi kun muistan, niin nellariina ja Myypikkuinen, missä olette? *huhuu*
Eilen oli pikkujoulut meillä, ja kolme tuntia sain hämytettyä ennen kuin ihmiset rupesivat oikeasti katsomaan että miksen käy tupakalla ja mitä siellä mun lasissa nyt olikaan.. :) Onnittelut sain ja hetkeksi tietenkin uppouduttiin muistelemaan vauva-aikaa, synnytystä ja sain kokemukia äidiltä jonka lapsilla sama ikäero kuin mikä meille nyt tulee jne :D
Mahasta, kävin ultrassa ja se lääkäri sanoi että ihan selvästi on jo kohtu joka sieltä pullistelee, ja siinä mielessä sen itsekin arvasin että kun painoa on tullut tähän mennessä maks.1 kilo ja rinnatkin on reilun kuppikoon verran kasvanut että ei se oikein mitään muutakaan voi olla. Mulla tosin oli kyllä esikoisestakin suuri kokoinen kohtu, ja hyvin näytti nytkin pikkuisella olevan tilaa polskutella :D
Lääkärineuvola olisi jouluviikolla, samoin np-ultra, sinne asti menen neuvolan viikoilla, muutetaan sitten viikkoja jos niin sanovat.
Flunssaa on täälläkin, pää ihan jumissa. Kurjaa :/
Tällä hetkellä herkkuja on: viili, 5-hedelmän mehu ja salmiakit. Namskis!
Onko muilla itku herkässä?
Veimme pojan aamulla tarhaan kuvauksiin ja myöhästyimme 10min, joten hän ei ehtinyt ryhmäkuvaan ja menin itkemään välieteiseen.. Tiputin viilin laittialle ja siitä meni se päälikerros rikki -> itku tuli. (Mies haki uuden kaupasta <3) Uunissa oli kinkku (pikkujouluja varten) ja hokasin sitten etten voi tehdä torettuja ja pipareita kun sehän on siellä sairaan kauan-> rupesin itkemään. Mies on ihan ihmeissään, esikoisesta en ällainen itkupilli ollut.
Muita " oireita" ei oikein ole kuin että palelee hirmusesti ja kun pään tyynyyn laittaa niin ei tarvitse turhaa pyöriskellä vaan uni tulee heti.
Mutta nyt poistun kyllä, tekstistä taisi tulla taas pitkä..
Mukavaa sunnuntain jatkoa!
Terv.Jenni 10+6
Täällä on piiitkästä aikaa suhteellisen hyvä olo! Nukuin koko yön tosi hyvin ja sain syötyä aamupalan, ei ole oikeastaan etonut vielä ollenkaan *koputtaa puuta*;-).
Tosiaan toivon että pahin alkaisi olla ohi, tosin mulla on vielä ensi viikko sairaslomaa mikä siis määrättiin tämän pahoinvoinnin vuoksi.
No, jospa tänään vaikka jaksaisin vähän siivota tai vaikka lähteä jouluostoksille...
Mullakin on alavatsa vähän pyöristynyt mutta ei sitä vielä ulkopuoliset huomaa. Ja tavalliset vaatteet menee hyvin päälle, toki iltapäivästä alkaa esim. farkut tuntumaan vähän epämukavalta. Mutta vaikka odotan kovasti mahan kasvamista niin äitiysvaatteisiin sonnustautumista en kyllä odota ollenkaan...
Me ei olla tätä raskautta pidetty salassa ollenkaan, eli lähestulkoon kaikki joiden kanssa olen tekemisissä ollut tietää. Ainoastaan töissä en halunnut asiasta vielä kertoa, mutta sekin paljastuu nyt sitten kun palaan sairaslomalta töihin, pomolle ainakin kun näkee sairaslomatodistuksen. Mutta luulenpa ettei tämä hirveänä yllätyksenä tule kenellekkään;-).
Evius 9+6 (jippii, huomenna alkaa taas uusi viikko!!)
Ja minä sain tänään jo vähän joulukoristeitakin esille :) Ovat olleet vielä kaapissa kun on tuntunut, että huusholli on niin sotkuisesa kunnossa eikä jaksais tehdä mitään. Nyt vähän kamppeita järkkäilin, että sain koristeet esille.
Netta73 ja Mai-78 tervetuloa joukkoomme ja paljon onnea raskauden johdosta :) Meitä onkin niin paljon täältä tippunut :( että mukaan kyllä mahtuu. Onkohan heiniksiin sattunut jotenkin epätavallisen paljon keskenmenoon päätyneitä raaskauksia, vai saadaanko keskenmenoja oikeasti näin usein...?!! Tietääkö joku jotain prosenttilukua, että kuinka suuri osa alkavista raskauksista päättyy keskenmenoon? Minusta täälä tuntuu niin kamalan moni tippuneen :(
Tinka, eihän noilla viikoilla vielä mahan päältä ultrattaessa mitään yleensäkään näy. Minusta niitä viikoja 11-12 pidetään semmoisina, joilla aikaisintaan voidaan vatsan päältä ultrata. Sitä aiemmat ultra tutkimukset tehdään alateitse. Mitenköhän ovat edes yrittäneet sinulta vatsan päältä ultrata..? Olet varmasti ihan turhaan huolissasi!
MiimaSillanpää mietiskeli neuvolan myöhäistä ajankohtaa. Mullakin ois nyt eka neuvolakäynti vasta 11. viikolla, eli rv 10 + jotain. Mahtaisinkohan ultraan vielä päästä tämän vuoden puolella... Ultrassakaan en siis ole vielä käynyt.
Heh, esikko leikkii sohvalla kissan kans. Tyttö pitää kissaa kiinni takajalasta ja hännästä ja leipoo niillä paka paka pullaa :D Tyttö on innoissaan, kissa ei ehkä aivan yhtä paljon....
Ninni78, kyllä ne varmasti ihan oikeita vauvan liikkeitä on olleet mitä ootte tunteneet. Sitähän sanotaan, että esikon jälkeen raskauksissa vauvan liikkeet tuntuvat yleensä huomattavasti aikaisemmin. Ja jos sinulla vielä on mahakin selvästi kasvanut ja miehesi knssa yhtä aikaa vielä liikkeet tunsitte. Minustakin välillä tuntuu, että jotain möngerrystä tuolla alavatsalla tuntuu... Mutta minulla on kyllä ollut haamu potkuja silloinkin, kun en varmasti ole ollut raskaana. Varsinkin jonkun aikaa synnytyksen jälkeen, onkos kellään muilla ollut samanlaisia tuntemuksi? Nyt en siis omista tuntemuksistani ole varma ovatko tuntemani möngerrykset sikiön temmellystä, mielikuvitusta vaiko ilmavaivoja :) Viikkojakaan ei ole vielä niin paljon...
Kolme yötä neuvolaan on...jännittää tosi paljon. Voi olisipa siellä kaikki hyvin ja kuuluispa ne sydänäänet. Olen kyllä kamalan huolissani, eikä tämä täällä netissä hengailu, asian pohtiminen ja muiden huonojen uutisten kuuleminen kyllä auta asiaa ollenkaan...
Vielä oli mahan kasvusta juttua. Minä en ole moista oikeastaan pahemmin huomannut. Tuntuu, että maha saattaa turvota vähän helpommin syömisen jlkeen ja ehkä se tuntuu muutenkin vähän läskimmältä, mutta läskiltä tuo turvotuskin vaan tuntuu :) Vaikka paino ei ole kyllä noussut. Tiukkoja housuja en ole kokeillut edes päälle muutamaan päivään, kun ne päällä on niin ahdistavaa nukkua noita päiväunia (joita nukun joka päivä, ja useita tunteja...). Ja vähän tiukat farkut yms tuntuvat entistä ahdistavimmilta nyt. Mutta ei tuo maha mitenkään huomattavasti ole kasvanut.
Olikohan vielä jotain... Ehkäpä tässä oli jo tarpeeksi :) Kuulemisiin!
Niinaemo ja itunen rv 9+5 sekä Mimosa 1v3kk
Täällä käynnisty tänään 10 rv :) jee.eteenpäin porskutellaan. mulle mahtuu vielä housut jalkaan, mut paidat alkaa jäämään pieniks tön rintavarustuksen takia. On kasvanu nimittäin sen verran, et piadat jää vähän lyhyiks. varsinki t-paidat,ku oon tottunu pitämään aika vartalonmyötäsii paitoja, ja nyt niist loppuu pituus :D pitös varmaan ostaa uusii rintsikoita, mut sit nää tietyst kasvaa viel vähän lisää.
2jenni2: juu.et todellakaan ainoa, jolla itku herkässä. mäkin pillitän melkein mistä vaan. kävin yks ilta itkemään,ku kävin miettii et haluisin 2 sylikummii, mut se ei o oikein mahollist :D ei herranjestas. oon kyl jo aikoi sitte valinnu sen sylikummin, mut kävin aattelee et mun pikkuveliki ois hyvä sylikummi. nyt myöhemmin ajateltuna naurattaa. kummi ku kummi, tulee siit mun pikkuveljest silti kummi, ja ihan samahan se on, onko sylikummi vai ei.
ja jos jossain mainokses tai sarjas on vauva, ni saatan helpostki alkaa nyyhkyttelee. mies vaan kattelee aina ihmeissään :D hih.
Niinaemo: mäki sain eilen laitettua joulukoristeita:) tuli niin kiva tunnelma tänne heti, ku sai noit valoja ja kynttelikön laitettua.
Oon ihan ihmeen innoissani täst joulust ja kaikest, ja tuntuu et oon muuttunu jo tän raskauden ansiosta paljon.opettelen tät vastuun ottamist:)
kohta me lähtää jouluostoksille.
hauskaa sunnnuntaita! :)
Laura(nuhanenä) rv 9+0
Täällä olo alkaa olla itseasiassa tosi hyvä tuon flunssankin jälkeen. ENää ei ole väsymystäkään vaan onneksi jaksan pikkuhiljaa tehdä joulusiivousta. Tänään olin ajatellut pestä pyykkiä, räsymatot, kaikki filtit jne... mutta huomasin että kuivausrumpu kauhukseni ei toimi! Noh täytyy tyytyä pesemään vain se minkä saa mahtumaan saunaan kuivumaan.
Itkeskelystä.. itse (vaikka herkkis muuten olenkin) ei itku ole hirmuisen herkässä. Vauvajutuille telkkarissa kyllä saatan herkistyä mutta näin muuten ei mitään erikoista.
Mutta nyt täytyy mennä jatkamaan tuota puuhastelua että saisi valmista. HUomenna on kuitenkin taas työpäivä.
Ninni rv 11+1 (hauska luku)
mekin ollaan oltu viiko netti pimennossa muuton takia....
iloisia uutisia sen verran et torstaina käytiin yksityisellä ultrassa ja kaikki oli oikein mallillaan.sikiö vastasi viikkoja ja sydän tykytti mukavasti. nyt itsellä ollut rauhallinen olo!ollaan kerrottu jo kaikille tärkeille ihmisille. en malttanut olla hiljaa. ja ajattelin et miksen kertois jo nyt... mulla kans ollut aivan älytön tää väsymys. gynegologi sanoi et mulla on tosi valtavan kokoinen keltarauhaskysta masussa joten se erittää jotain hormoonia mikä väsyttää ja mulla se oli valtava joten väsymyskin on sen mukainen. sit mua vaivaa kuvotus mut oksentaa ei ole tarvinnut onneksi. masu alkaa olla hieman jo pyöreä ja luulenkin et tää pullahtaa esiin aika nopesti. tuntuu ikävältä käyttää nyt jo farkkuja. onneksi vanhat mamma vaatteet ovat vielä hyviä joten täytyy kaivella ne esiin. nyt meen nokosille kun esikko nukkuu!
katjuska rv 8+1
flussa jatkuu täällä edelleen.tuntuu ettei o viel vähään aikaan lähdössäkään.
Eilen oli puhetta ollu mieliteoista.Mul on kans usein enemmän sitä ettei mitään tee mieli.Karkkii söin aikasemmin aika usein.mut nyt ei tee yhtää mieli, paitsi just sit salmiakkii.tietenki.
suolasta vaan tekee mieli ja hedelmiä.roskaruokaa on tullu syötyä ihan hirveesti,ku tuntuu et muu ei maistu. sit ku ollu viel kipee ja tät flunssaa ennen niin hirveen huonovointinen myös, ni eihän täs oo päässy ees salille.se ottaa päähän.
miksei telkkarist tuu enää mitää hyvää viikonloppusin aamupäivällä?tai päiväl yleensäkin.vaan jotain mobiilipelejä.. :(
toivottavast ei mee tääki viikonloppu vaan sängys makoillen.mut siltä vähän näyttäis.
hauskaa viikonloppua :)
Laura rv 8+6