Viikonloppuja, JOULUISET!
Kommentit (28)
Viimeisen kahden viikon aikana on ollut sitten koko perhe ja äitinikin vatsataudissa, mulla onneksi tuli vain vatsakipeäksi ja sekaisin. Kuous sai keskiviikkona atibioottokuurin korviina ja minä eilen hain itselleni poskiontelontulehdukseen. Vetää ihan pihalle koko kuuri. Kaksi päivää olen vain maannut, kun on niin vetämätön olo. Viime yönä päivystin vielä puolen yötä kuopusta sohvalla, kun oksensi illalla koko sängyn.
Olin tehnyt piparitaikinan ja meni kirjaimellisesti pipariksi, kun en jaksanutkaan sitä leipoa. Eilen sanoin miehelle ihan piloillani, että voisi sen leipoa loppuun, ettei mene hukkaan. Oli sillä nimittäin eilen mennyt oma peli ja töitten pikkujoulut ohi. Leipoikin, ja on meillä nyt hienot ainakin sentin paksuiset piparit talossa... Aina sitä yllättyy.
Pari tuntia oli tuossa hyvät supparit 10 minuutin välein ja sitten tuli aivan tauotta. Onneksi loppuivat, kun lähdin liikkeelle. Vielä kovasti repii ja vauva melskaa. Vatsakin tyhjeni tehokkaasti. Vielä hieman voisin odottaa, kun ei tuo vatsa ole kunnolla parantunut ja flunssakin on vielä päällä. Huomenna miehellä onneksi vapaapäivä. Piti taas siivota, mutta jää taaskin, kun ei vaan jaksa vielä.
Paska olo suoraan sanottuna, on se kalvo vaan ihmeainetta, kun ei mene rikki. Kauhea napsuna vaan kuuluu vatsasta. Taitaa olla lapsella puukko mukana, kun näin viiltelee. Pitäiskös sittenkin pakkailla sitä kassia...
*Kitta75 ja masuvauva rv 38+2*
Eipä meitä kauheesti näytä pinoutuvan, väsymystäkö vai synnytystä;)
Eilen illalla käytiin saunassa ja piti tulla melko pian pois kun alko sattuun alavattaan niin ikävästi että:/ Luulin jo et nyt se lähtö tulee, mut pas...t, kyllähän taas loppui kaikki kipuilu kun nukkumaan menin:(
Tänään oltiin ulkona tytön ja miehen kans tunnin verran ja sen jälkeen pisti kylkeen vaikka kuinka kauan, ei kyllä yhtään kiva tunne! Onneks loppu löhöilyllä.
Kirjottelin tuossa joulukortit jos tiistaina en tuukkaan enää kotiin niin on nekin sit valmiina postiin laitettavaksi, kun mies vaan muistais ostaa postimerkit;) Joku joskus kyseli et miten masuasukin laittaa korttiin ni mä vaan kirjottelin meidän muiden nimien perään (+vauvat) ja sen takia suluissa, kun ei viel tidä onko masussa vai ei jouluna;) Toivottavasti EI!
Huh, taas supistelee, mulla varmaan supistelee aina kun istun täs koneella, no kylläpä noita tuppaa tulemaan oikeastaan pitkin päivää...
Niin ja tsemppiä hippomamalle (meniköhän noin;)) huomiseen!!!
Nyt katteleen idolsia;)
Rölli-peikko ja tylpykät 37+1
Käy tosiaan väki vähiin, vaikkei olla vielä edes puolessa välissä joulukuuta.
Mä täällä jännään kanssa sitä hippomaman sektiota! Ja toivotaan nyt, ettei Tanskun ja SnowApplen oireet meinaa sitä myrkytystä. No, toisaalta, jos sellaisia epäilyjä on, niin lähdetään varmaan aika herkästi käynnistelemään, kun teilläkin niitä viikkoja on kasassa ihan kivasti.
Eilenhän mulla supisteli kolme tuntia putkeen ja nytkin niitä jo vähän oottelin, mutta ei mitään. Valmistan sentään maitoa, sais vaan olla syöjäkin paikalla, ettei ihan hukkaan mene :)
En tajua, miten taas hätäilen tämän vauvan kanssa. Viimeksi olin tosiaan älyttömän masentunut pari viikkoa ennen laskettua aikaa, ja sitä välttääkseni oon kasannu tähän loppuun kauheesti puuhia. Yritän mukamas unohtaa koko odotuksen. Mutta ei se vaan onnistu, kyllä se Tilkku tuntuu menevän kaiken muun edelle. Ei esim. todellakaan yhtään haittaa, jos missaa jotkut pikkujoulut sen takia, että on sairaalassa nyyttiä noutamassa.
Nyt on muuten sitten vauvan koppakin kasattuna. Hyvässä lykyssä päästään testaamaan sitä helmikuun alussa...
kaaka 37+5
että ihmeen pitkään ne vauvat masussa viihtyvätkin, eikös kaksoset tule yleensä aika aikaisin? No parempi vaan vauvojen kannalta, mutta alkaa olla varmaan jo aika tuskasta, kun tämä yksikin vauva tuntuu valtaavan vatsan ihan kokonaan.
Onhan tänne hiukan tullut eloa nyt illan päälle mutta kylläpä niin monella vauva jo kainalossa tuhisee, että vängällä väki pinosta vähenee.
Tänään on hiukan muistanut supistellakin taas, monta päivää onkin ollut hiljasta sillä rintamalla. Koko Idolsin ajan on tullut ihan kivan tuntosta supistelua, hyvä hiukan muistella miltä supparit tuntuu ettei pääse unohtumaan...
Aamulla taas vyöhyketerapeutille mutta tuskimpa siitä hyötyä on. Mutta kyllä sieltä niin ihana olo tulee ja nyt pääsen ihan yssikseni sinne laverille tunniksi loikomaan kun tytöllä on sopivasti kerho, ei taida noita rentoutumishetkiä liiemmälti olla tiedossa ihan hetkeen!
Mietin tuossa päivällä, että kun oma keho on niin tottunut tuohon terapiaan niin ei säikähdä niin nopsaan reagoimaan kuin sellasen joka ei siellä säännöllisesti käy... Tiedä häntä, niin moneen asiaan on tepsinyt.
Vauva ei halua pois, niin se vaan on. Mikäpäs kiire tänne kovaan maailmaan, välillä tuntuu, että kun olisi saanut itekin jäädä oman äiskän masun uumeniin..
Jännä kuitenkin kun jouluisten vauvat näin ajallaan syntyy kun omassa kaveripiirissäni on paremminkin yliaikasia synnyttäneitä äitejä.
ukko alkaa olla meillä taas niin kärtsänä ettei jaksaisi katella. Väsynyt kun aamulla on navetassa, päivän raksalla, illalla taas lypsyllä ja akka makaa ja ähkii.. ja alkaa kai ukkokin olla malttamaton odottamaan vaikka meillä se jämpti eräpäivä onkin.
Oon kyllä alkanut epäillä lähteekökään synnytys ihan hevillä käyntiin kun jotenkin sitä on vaan asennoitunut, että aamulla heti puhkotaan kalvot, odotellaan tunit pari ja sitten tippaan jos ei ala supistuksia kuulumaan. ja kun tippa on kädessä niin sitten rytisee. Ehkä se ei menekkään ihan niin vaan harjotellaan päivätolkulla. Viimen kun oli jo 11 päivää yli, 4 cm auki eikä kaulaa yhtään ja se oli menoa tipan laiton jälkeen. Nyt en ole niin isosti vielä auki.
No, perjantaina nähdään kuinka Lahjan käy!
Toivotaan, ettei teille Tansku ja kumppanit tule raskausmyrkytystä! Meiän neuvolan terkka sanoi, että jos aiemmissa raskauksissa ei ole ollut niin on hyvin epätodennäköistä, että se iskee, ekakertalaisten " tauti" ja niiden joilla se oli ekassa raskaudessa. Mutta eihän elämää voi ennustaa, aina se yllättää!
Juu, lapsukaiset täytyy alkaa hommaamaan unten maille. Kuinkahan ite, otin taas pikkuset tirsat päivällä ja sitten ei tahdo uni illalla maittaa..
Vettä sataa, kiva jos oikeen kaljamakelit pukkaa, täytyy potkuri varata ovenpieleen ettei mene nurin masun kanssa!
Öitä!!
Lahja
Nyt täällä on kokonainen yö aikaa kehrätä paniikki aamuksi. Siis kahdeksalta sinne osastolle kassien kanssa. No, voihan se olla, että minut vielä kotiutetaan mahan kanssa. Hirveitä ajatuksia alkanut junnata päässä, kuolemanpelkokin mielessä pyörii. Piti isompia lapsia ilta kuvata kameralla ja kauhea hellyydenpuuska iski. Kaikki pitää koiraa myöten saada samaan sänkyyn halimaan. On tää kanssa touhua!
Niin innoissani kuin käynnistyksestä olinkin, niin nyt olen ihan täpinöissä... Miten se hippomama oli NIIN RAUHALLINEN?! Ääh. Kertoilen kuulumisia sitten joskus, kun olen taas koneen äärellä! Voikaa hyvin kaikki!
Tirpula rv 39+6 (2,5 tunnin päästä rv 40!!!!)
Miksi näiden lapsien syntyminen on niin vaikeata?????? Tai ainakin minun lapsen. Puolen toista tunnin päästä olisi eräpäivä ja ei mitään merkkiä synnytyksestä, on tää merkillistä.
Tuntuu hullulta kun pinot ovat niin pieniä, lähes kaikki jouluiset ovat jo poksahtaneet ja nyt on vast kuun puoliväli.
Omaa napaa, yöt ovat tuskasia kun ei kylkeä pysty kääntämään ja joutuu juoksemaan vessassa. Päivät menee ihan ok. Tänään leivottu nyt sitten joulupiparit ja tehty vähän ruokia valmiiksi kotiin jos lähtö tulee tässä lähipäivinä.
Keskiviikkona olisi sitten neuvola, mutta toivon hartaasti että ei tarvitse mennä sillä silloin olisi viikot jo 40+2 kääk....
Tsempit kaikille ja pitäkää peukut meikäläiselle että tämä lapsi olisi vaikka täsmällinen ja lähtisi syntymään ens yönä.... =)
Myy81+39+6 kohta 40 APUA!
Onpas meidän pinot nykyään suht pieniä, onko KAIKKI jo synnyttämässä... ;)
Hippomamalle hurjan paljon tsemppiä huomiselle!!!
SnowApple: täällä päätä jomottaa vähän enemmän ja jotenkin " oudosti" . En tiedä johtuuko väsymyksestä vai sitten jostain muusta. Nukuin taas tunnin verran iltapäivällä. Mies lähtee kohta hakemaan poikia heidän isältään ja katsotaan tilanne sitten kun ollaan koko porukka koolla. Ehkä mäkin soitan Kättärille varmuuden vuoksi. Tänään en ole ottanut kuin yhden Panadolin, otan kohta toisen ja toivon että se auttaisi. Mulla on tosiaan klo 9.40 neuvola-aika huomenna, onneks se on jo aamulla, ei tartte hermoilla ja odottaa koko päivää... Pidetään meille molemmille peukut pystyssä että kaikki on ok =))))
Ei muuten tehnyt meidän päiväruoka yhtään hyvää mun nakkisormille -tilattiin meinaa pizzat... Kumpikaan ei kertakaikkiaan jaksanut alkaa tekemään ruokaa viimeöisen valvomisen takia. Meinattiin jo pistää lasku pizzoista naapurille.... ;) Mutta eihän se putkitukos välttämättä heidän vika ole... Oli joka tapauksessa aika hemmetin hyvä kana-ananas-aurajuustopizza, nam =)
Joo, nyt menen paketoimaan viimeiset pari joulupakettia -JOS pääsis vaikka pian tositoimiin niin on sitten ainakin paketit valmiina...
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
Tansku & vaavi rv 38+2 (edelleen ;))