Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMISTEN VIIKONLOPPU!

10.12.2005 |

Kerrankin ajoissa koneella. Aattelin samalla kirjotella, muuten jää kun on sen verran ohjelmaa...

Ensinnäkin Vell@lle ihan hirmuisesti halauksia ja voimia tähän loppuraskauteen! Voin vaan kuvitella, miten vaikeaa on yrittää luottaa siihen, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Äläkä suotta pyytele anteeks alakuloisia viestejäs, sitä vartenhan tää palsta on, että täällä voi kertoa huolistaan ja iloistaan ja saada tukea! Voimahali!

Mulla oli eilen se painokontrolli äitipolilla. Jännitti kovasti, mutta kaikki oli onneks oikein hyvin! Vauva vastas hyvin viikkoja, oli nyt 2100g ja tällä kasvulla lasketun ajan paikkeilla ehkä jotain 3200g. Napasuonivirtaukset, lapsiveden määrä, ktg-käyrät, kaikki ihan ok. Varmuuden vuoks menen kuitenkin vielä 5.1. rv 38 käymään. Tytöllä kun se kasvu pysähty just näillä main...Musta tuo aika ois ollu voinu olla aiemminkin, mutta näin se lääkäri nyt sitten päätti, että tuolloin.

Täytyy nyt vaan uskaltaa luottaa siihen, että tällä kertaa vauva kasvaa normaalisti ja kaikki menee hyvin! Ja kyllä tää jotenkin tuntuu ihan erilaiselta, vauva liikuukin ihan erilailla kun tyttö aikanaan (liian vähän lapsivettä ym) joten ei ollu tilaa liikkua. Niin, ja vihdoin tää oli tajunnu kääntyä raivotarjontaankin!!! Viikko sitten käänty poikittain, ja aloin epäillä keskiviikkona että näinkö ois kiepauttanu ittensä pää alaspäin, mutta en uskaltanu ees ääneen sanoa....Toivottavasti nyt tajuaa pysyä sitten näin, kun on ollu niin kova mylläämään!

Kohdunsuun tarkisti, paikat on edelleen kiinni, mikä on aika ihme kun enemmän nyt on ollu supistuksia kun tytöstä, ja sillon oli 3s:n kiellot ym. Kokeili samalla että vauvan pitäis mahtua tulemaan, alatiesynnytykseen siis tällä kertaa tähdätään ja toivottavasti mennään!

Jaahas, nälkä kurniin omassa mahassa ja tyttö kiukkuaa tossa potalla, täytynee lähteä aamutoimiin!

Kölli 34+3

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Täällä jatkuu ihan sama meno oli arki eli pyhä... varsinainen sairasloma! Tarkoittaa sitä, että oppilaiden työt on pakko arvioida ja numerot antaa ensi keskiviikkoon mennessä. Ei siis muuta kuin kello soimaan kukonlaulun aikaan ja hommiin. Ärsyttää ihan hillittömästi. Tietysti jos haluaa etsiä asian hyviä puolia, niin miehen poissaolo haittaa huomattavasti vähemmän, kun on hommaa. Vaikka kyllä minä saisin aikani joulupiperryksissäkin kulumaan...

Viime yö oli siis eka yksin. Illalla oli kyllä todella orpo olo. Venytin sänkyyn menoa niin pitkään kuin mahdollista, jotta olisin varmasti väsynyt. Ja tulihan se uni sitten kumminkin, vaikka muuta pelkäsin. Edes vessassa ei tarvinnut yöllä käydä. Jee! Tämä on Suuri Ihme, sillä koko päivän oli niin ontto fiilis jotenkin. Ronttikin potkiskeli normaalia enemmän. Tiedä sitten reagoiko se uuteen tilanteeseen näin, vai lieneekö isänsä käskenyt sen tsempata äitiä ;).

Mutta nyt kyllä pitää jatkaa hommia. Palaan astialle, sillä oli mulla jotakin asiaakin muka oikein, nyt vaan lipsahti mielestä.

Mukavaa viikonloppua, siskot!

:) SolAngel & Rontti 33+2

Vierailija
2/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudun minäkin pitkästä aikaa. Virallinen muutto on nyt takana, vielä kun saisi tavarat paikoilleen.

Yöt menevät vaihtelevasti, viime yö meni harakoille. Selkää ja lapaluita särkee, varsinkin yöaikaan ja se ei ole yhtään mukavaa se. Erilaisia konsteja olen kokeillut vaihtelevalla menestyksellä.

Mielialat vaihtelevat kovasti ja perheparka joutuu siitä kärsimään. Onneksi esikoinen on jo niin iso, että ymmärtää aika hyvin tilanteeni, vaikka ei varmaan tunnu mukavalta kun äiti on väsynyt ja välillä hermostuu ihan turhasta.

Maha-asukille kuuluu vissiin ihan hyvää, välillä temmeltää kovastikkin.Maanantaina on neuvola ja lääkäri, saas nähdä onko paikat vielä kiinni, välillä kun supistelee oikein kunnolla. Arvioin jotta synnytän aikaisemmin kuin mitä laskettu aika on, niin kävi esikoisestakin. Vatsa ei ole vielä laskeutunut, kasvaa kovasti ja painaa mahalaukkua, ruoka-annokset ovat hyvinkin pieniä, eikä oikein maitakkaan. Mutta ei tuo haittaa, pääasia on, että kaikki on hyvin.

Oikein hnyvää lauaintaita kaikille.

rv35+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan täältäkin viikon tauon jälkeen. Niin nen päivät vierii. Hui. Vajaa viikko vietettiin siis perheen kera pohjanmaalla. Mukavata oli, vaikka muhun ja esikoiseen iski kamala flunssa. Yhtenä päivänä oli oikein kuumetta (mulla ollut kuumetta vuosia sitten viimeksi) ja yhä on pää tukossa. Nyt sentään jo henki kulkee hieman nokan kautta.

Mahaan kuuluu ilmeisesti ihan hyvää. Kova on mylläämään tämä kaveri ja taitaa yhä myllätä poikittain. Eilen jo kuulostelin, että nytkö kääntyi, mutta ei kuiteskaan. Ehtiihän tuo vielä. Eilen oli ylävatsavaivaa, mutta apu tuli, kun kipaisin hakemaan kaupasta uuden " perhepakkauksen" rennietä. Maanantaina on sitten taasen neuvola ja lekuri.

Eilen oli tarkoitus mennä parin kaverin kanssa Irinan keikalle, kun mulla on ollut kova hinku " ihmisten ilmoille" ennen vaavin syntymää. No, vanhuus alkaa painaa ;) . Jonotettiin puoli tuntia eikä päästy edes jonon puoliväliin saakka. Kylmyys alkoi vaivata, joten, koska ei olla mitään suuria faneja, niin paineltiin läheiseen baariin. Kyllä maistui glögi sen jälkeen hyvälle! Puoleen yöhön sitä jaksoi kukkua ja sitten olikin flunssaisen ääni jo niin kateissa, että paineltiin kotia. Oli muuten kivaa, kun oli autolla, niin ei kerrankin tarvinnnut taxijonossa kököttää.

Tänään on ukko töissä, joten päivä menee pojan kanssa ulkoillessa ja oleillessa. Onneksi siivosin eilen, joten " pakollista" touhua on vain ruuan laiton verran. Mitä sitä taas keksisi? Onneksi on namipäivä =) !!

Pirteää pakkaspäivää!!

KS16 34+1 (vai onko sinne päinkään ?)

Vierailija
4/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne päin ei kummempia, Asukki on aikasta hiljainen nykyään, puskee pyllyllä välillä ja kaivelee kylkiluita.

On sitten kiva aamupäivä tiedossa kun mies valvo puol viiteen pelaten jotain strategiapeliä ja nyt sitten nukkuu ties mihin asti...: /

Nyt alkaa oleen joululahjat jo aika hyvässä mallissa. Enää puuttuu siskolle ja isälle. Eilen kävin kirppiksellä ja tein kyllä mielestäni taas tosi hyviä löytöjä. Kummitytölle oli synttäri- ja joululahjat jo ostettu, mutta löytys aivan uudet tyttöjen luistimet kolmasosan uusien hinnalla ja vielä aivan oikean kokoiset. Vielä kun on kummityttö kuulemma halunnut luistimia niin nappilöytö oli. Löyty myös taas kivoja vauvanvaatteita ja olihan ne pakko ostaa kun niin halpoja oli. Pakko varmaan lopettaa kirpparilla käynti tai sitten tehä liuta vauvoja että kerkeää kaikki vaatteet pitämään vauvalla... Löysin jopa uuden hyppykiikunkin, makso vaan 5 euroa. Onko muilla tietoa että onko ihan ok vekotin??? Ettei tee mitään vääristymiä vauvan lonkkiin tai jotain muuta haittaa???

Vellalle ja kaikille jaksuja jotka ovat jostain syystä mieli maassa tai huolissaan.

Maariska 35+3

Vierailija
5/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin tosi helpottunut olo sen eilisen lääkärikäynnin jälkeen. Tuntuu hyvältä, kun ei tartte hysterisoida. Ajattelin viettää niin kotipainotteisen viikonlopun kuin suinkin maltan eli teen töitä-töitä ehkä ihan vaan pikkasen.

Saunotaan, siivoillaan, pestään pyykkiä, laitetaan viimeiset vauvan vaatteet kaappiin. Huomenna mennään luistelemaan. Mahdollisimman rentoa yhdessäoloa kaiken viimeaikojen hermoilujen vastapainoksi.

hyvää viikonloppua kaikille

enyo 36+4

Vierailija
6/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tää turvotuksen määrä olla tottakaan!!!!!!Sormen nivelet soi kivusta ja olen yhtä nestekertymää!!Naamakin tosi kuumainen!!!Kävin puntarissa ja kymmenessä pvässä tullut n 1½kg lisää, kaikkineen siis +17kg. RR-arvot erittäin alhaiset ollut koko raskauden ajan (normaalistikkin on) ja ei kertaakaan valkuaista virtsassa, ei päänsärkyjä, näköhäiriöitä tms. Joten kai tämä todella on vaan siitä, että vatsan kasvun myötä kohtu painaa joka paikkaa ja verimäärän lisääntyminen ym fysiologiset muutokset taustalla. Siis normaalia?!Kertokaa nyt muutkin vai olenko aikoa ilmapallo?

Nyt alkaa oikea vesitankkaus tälle päivää, jotta saa vähän turvotusta aisoihin.

Sitten toinen päänvaiva :) Toiset käy polikontrolleissa ja kaikissa ja tietävät painoarviot ja kohdunsuun tilanteet yms. Mulla taas ei halaistua hajua asiasta. Mistä sitä tietää jos on liian vähän lapsivettä tai sitten istukka alkanut kalkkeutua ja vauvan painon nousu pysähdyksissä????Miksikähän mua nyt vaivaa tälläiset asiat, tähän asti olen vaan ollu ihan cool!Neuvolakäynneillä ei ole ollut mitään huolia enkä itekään ole mistään huolehtinut..painon noususta vaan.

Ehkä mä olen hormonihöyryissäni täällä... :)

Pitänee rauhoittua. Leppoisaa lauantaita ja kertoilkaa muut Tammiset, jos jollain olisi jotain näihin asioihin liittyviä kokemuksia/tietoa, pliis!

Meeris rv34 ja pipo kireellä : /

Vierailija
7/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuu-mainen..siis pyöreä kuin kuu-ukko :)

Vierailija
8/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön sain rauhassa nukkua. lepäilin sängyssä mahdollisimman pitkään.

Onneksi on enään 2 yötä kun isäntä tulee kotiin, sit on hieman helpompaa kun se on tossa vieressä, jos jotain tapahtuisi.

Eilen sain pestyä vähän vauvan vaatteita valmiiksi, tänään täytyy jatkaa taas. Huomasin aamulla että tänään alko valumaan maito.

Mua ei olla tutkittu moneen viikkon sisäisesti enkä tiedä missä vaiheessa ollaan. Vauvan mittojakaan en tiedä. Lääkäri on vasta 20.12.

Se mua jännittää että ensi viikolla tulee täyteen rv 35 ja pari lastani on syntyneet rv. 35. Nyt pitää lähteä syömään ja juomaan jotain.

alkaa päätä hiukan särkeä.

Onko muita jotka ovat oksentaneet vielä viimeisillä kuukausilla?

Mua on askarruttanut se eilinen oksentaminen ja vielä että vesi tuli ylös

Minnie-71 Rv 34+1

Vierailija
9/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain tuo aurinkokin alkaa taas pilkahdella mun raskauteen:)))!Tänään on jo huomattavasti parempi päivä kuin eilinen ja sitä edelliset tosi synkät päivät.

Alkaa murheet taas väistymään mielestä ja ne iloiset asiat on entistä enemmän ajatuksissa. Kyllä tästäkin kuopasta taisin ominavuin vielä ylös päästä.

Tai en voi ihan sanoa et ite,kiitos teille mahtavista ajatuksista ja terveisistä yms..Olette ollu tietämättenne aika suureksi avuksi:))

Kiitti teille voimia lähettäneille!

Mies on kans aika suuren osan tehny asiassa,järkänny illoiksi ihanaa ohjelmaa etten ihan neljän seinän sisällä ole vain kökkiny.Vieraita on käyny ja silloin ne ajatukset on aina menny ainakin hetkeks pois.

Pisin ja pelottavin hetki tälle raskaudelle alkaa kääntymään taas iloksi.

Taas odotus ja sen jälkeinen aika tuntuu aika positiiviselta,enää ei kaikki möröt päässä jyllää ja voin olla taas iloinen oma itseni ja ennenkaikkea nauttia.

Yö meni hyvin nukkuen,parikertaa kävin vessassa.Nyt vois mennä hetkeks maate ku tyttökin nukkuu.Jaksaa sitten lähteä viemään tytön mummulaan pipareita leipomaan.Saadaan hetki olla miehen kans kahden ja käydä kaupungilla viimeiset joululahjat ostamassa.

Masussa käy aikamoinen jumppa melkein taukoamatta.Onneks ei siitä tarvi murehtia ku ei liiku.Hyvin myllertää:)

Muutenkaan vaivoja ei ole! Mielikin kun alkaa taas piristyä,vointi siis vallan mainio.

Rosa2 kyseli Apc resistenssistä vai muistanko ihan taas väärin??

-Elikkäs rautahan ei vaikuta mitenkään tähän geenijuttuun,voit syödä lisärautaa.Hb:n kanssa tällä " taudilla" ei ole mitään tekemistä.

-Sitten oli kysymys tuosta epiduraalin laitosta jos pistää Klexanea tjm.verenohennuslääkettä.

Sen voi saada jos edellisen piikin pistämisestä on kulunu vähintään 12h.

Mulle on anettu jo ekan kohdalla ohje et synnytyspäivänä ei Klexanea saa pistää.Tämä noitten kipujuttujen laiton sekä verenvuodon takia.

Ekasta lähdettiin yöllä sairaalaan ja seuraavan piikin pistin vasta ku vauva oli syntynyt.Tässä synnytyksessä en saanu mitään kivunlievitystä ruuhkan takia.

Toisesta lähdettiin illalla ja aamulla olin pistäny,seuraavan aamun piikkiä en sitten pistäny ja iltapäivällä laitettiin epiduraali hetkeks.

Et kyllä sen voi saada.Saattaa tietysti tässäkin asiassa olla sairaala ja jopa lääkärikohtaisia eroja..

Nyt levätään hetkeks

Terveisin:Vell@ rv 33

Vierailija
10/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, että johtuuko tämä väsymyksestä, kyllästymisestä tähän raskaana oloon, vai nyppiikö muuten vain, mutta olen ollut koko päivän todella pahalla päällä. Mies on kysellyt ja yrittäny jutella, mutta vaikee sitä on mitään kertoa, kun ei itsekään oikein tiedä. Tai sitten tämä johtuu siitä, että olen alkanut " alistumaan" siihen, että vauva ei tule kääntymään enää raivotarjontaan. En halua yhtään vähätellä mitään tapaa synnyttää, minulle itselleni on vain jonkinlainen surun ja luopumisen paikka jos tästä tuleekin nyt suunniteltu sektio eteen. Ja kiitos, olen kuullut jokaiselta, jolle olen asiasta edes vähän maininnut, että saattaahan olla että vauva vielä kääntyy. Se nyt on alkanut ärsyttämään vielä enemmän, koska tuntuu kuin ihmiset ohittaisivat sen asian, jota aloin alun perinkin selittämään, eli että minulle on kova paikka itselleni, jos en edes saa yrittää alatiesynnytystä. Enkä millään jaksa enää itse uskoa siihen, että vauva kääntyy. En vain usko.

Kyllä minä toivun tästä parissa päivässä, koska tärkeintähän on loppujen lopuksi oma rakas lapsi. Haluan kuitenkin antaa itselleni aikaa " surra" tämän asian nyt loppuun, enkä vähätellä sitä, että ajatus tuntuu pahalta ja ottaa päähän. Ja ketuttaa vietävästi.

Toivottavasti en tartuttanut tätä huonoa mieltäni kehenkään toiseen, se ei ollut tarkoitus, vaan päästellä vähän höyryjä...

-Niiga

rv. 35 tasan

Vierailija
11/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl yks laiskempi kirjottelija, nyt alkaa ol enempi aikaa ku lomal ja kouluhommelitki pian paketis, houp sou... Siis tuo turvotus, oon tehnyt vuosia seisomatyötä ja syksyllä aloitin opiskelut, ja siitä lähtien on ollu nilkat&jalkapöydät ku limput!! Kaverit alkuun veikkailivat, ett joudun nopeesti lepolomal, mutt kaikki arvot on olleet ihan ok. Painoa tosin on tullu lähes 20kg, mutt ku oon melko pitkä ja hoikka, ni ei se ulospäin ees näy. Mutt kipeet nää jalat on kyl, eikä mahdu oikeen kengät jalkaan, nyt onki survomine ku pitää talvikenkiin yrittää jotenki...

Siis tiivistettynä, mul arvot ok, eli ei kai tää sit oo ku sitä nestettä vaan?! Ens viikol mul se ultra, sullakin kai sit parin vkon kuluttua?

Päkkis rv 36+4

Vierailija
12/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mua mietityttää sama asia kuin MeeriMariaakin, että kun toiset tuntuu käyvän polikontrolleissa ja saavat tietää painoarviot ja kohdunsuun tilanteet jne. eikä mulla ole mitään hajua tällaisista! Rakenneultrassa toki saatiin vauvan painoarvio, mutta sekin oli silloin raskauden puolivälissä ja vain kerran on ollut lääkärin neuvola, jossa se katsoi paikkoja. Ei mulla toki ole ollut mitään ongelmia ja raskaus on sujunut tosi hyvin, mutta mistä sitä sitten tietää, jos tilanne muuttuukin?! Meillä tuntuu vielä olevan tosi rauhallinen vauva tai sitten vain tunnen sen liikkeitä huonosti. Mulla tosin on istukka etuseinässä, eikös se huononna liikkeiden tuntemista? Varsinkin nyt loppua kohden vauvan liikkeet on muuttuneet erilaisiksi, vähemmän tuntuu selkeitä potkuja, yleensä vain epämääräistä möyrintää. Yhtenä iltana tosin vauveli innostui potkimaan niin kovasti, että se tuntui tulevan mahanahkasta läpi! Tollainen heiluminen on kyllä tosi harvinaista. Olisi vaan kivempi tuntea useammin tuollaista kunnon melskausta, niin tietäisi varmasti, että kaikki on masussa ok. Mutta ehkäpä meillä vain on tuolla masussa rauhallinen vauva... pelottaa vaan välillä, että jos kaikki ei olekaan kunnossa. Mistähän senkin sitten oikein tietää???

Piippa79 rv 34+2

Vierailija
13/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käytännössä ollut makuu asennossa koko päivän, tulihan nukuttuakin välillä. On ollut koko päivän tosi uupunut olo, ja päätäkin särkee vähäsen. Mistä sais vähän piristystä?? Ei oikein huvita mikään.

Ehkä olo johtuu siitä kun isäntä ei ole kotosalla ja

vietän aikaa yksin lasten kanssa. Ne on palanneet kotiin ja katselee telkkaria. Olen miettinyt kuinkahan nopeasti tämä vauva syntyy kun tyttö syntyi ambulanssissa, matkalla sairaalaan. Eikä matkaa ole sairaalaan hyvä jos 10 km. Synnytys kesti kaiken kaikkiaan tunti, kuustoista minuuttia. Kätilö sano viime ultraäänessä että nyt täytyy lähtee heti kun supistukset alkaa tihenee, muuten voi olla koti synnytys. No toivottavasti nyt kerkee sairaalaan asti.

Hauskaa lauantaita teille!

Minnie-71 Rv 34+1

Vierailija
14/22 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuvat katsottu ja kilo karkkia vedetty naamaan!!Tästä sitä saa vähän hiiioppia tohon painon nousuun ;)

Piippa ja Päkkis, kiva kuulla että samoja jutskuja mietinnässä!!!Toisaalta, sehän on vain sen merkki, että kaikki raskaudessa edennyt normaalisti ja siksi ei olla missään erityisseurannassa. Että positiivistahan se on, mutta kyllä olisi jo kiva tietää minkä kokoista vötkälettä sitä voisi suunnilleen odotella. Painoarviothan ovat sitten mitä ovat...totuudesta voi poiketa sitten kovastikkin. Mulla ainakin tää maha jatkaa pienen tauon jälkeen vaan uudestaan kasvuaan, että saa nähdä miten nahkaa riittää vai repeekö se vielä käsin!!!!!Kiva olisi ottaa ympärysmitta :D tai ei ehkä sittenkää :)) No sen ainakin tiedän, että vauva on asettunut pää alaspäin, koska kollegani sen kokeili vatsanpeitteiden päältä tuossa itsenäisyyspäivän tienoilla.

Yritin soluttautua mieheni farkkuihin tuossa päivällä, kun kävimme kaupungilla, mutta no way..ei puhettakaan!!!Pitkässä ja hoikassa kropassa se painon nousu ei varmaan näy niin pahasti, mut mä oon ollu hoikka ja 164cm, että kyllä tuo lähemmäs 20kg näkyy ja ennenkaikkea tuntuu!!Vauvan syy se ei todellakaan ole kaikki, vaan olen rohmunnut oikein huolella syömisiä ja todentotta tässä on tulos. Mutta luotan silti, että palaudun normaaliksi synnytyksen jälkeen..vaatii se sitten puoli vuotta tai vuoden..Ihan sama, pää ei kestä eikä kyllä budjettikaan uusia kaikkia vaatteita isompaan kokoon. Onhan ne muutkin palautunut ja aion nähdä vaivaa sen eteen!!!

Vauva potkii ja nähtävästi räpeltää käsilläänkin ja vaihtelee kylkeään oikealta vasemmalle usein päivän aikana!!!Että elämää pitelee!!On se onni, ettei tarvii miettiä voiko vauva hyvin, kun niin säännöllisesti liikkuu. Milloinkahan se tulee se rauhallisempi aika sitten ja nähtävästi olen sitten ihan paniikissa, jos en koko aika pysty rekisteröimään liikkeitä. Koska kyllähän se tilanahtaus vielä iskee...varsinkin jos menee kovasti yli 38 rkv:n.

Ei muuta kun kova toive, että kaikki menee hyvin ja lapsi on terve. Kaiken tän valittamisen jälkeen. Ettei totuus unohdu. Mutta kun ei ole sillai mitään kamalaa tapahtunut missään vaiheessa, niin tottakai valittamisen aiheet voi olla hieman `keveämpiä´. Mutta suotakoon se itse kellekkin. Omaa elämäähän tässä eletään ja kiva että täällä saa vähän päästätellä..kuka enenmmän ja vakavammin, kuka mitenkin!!!Tätähän se elämä on:erilaista kaikilla.

Joooooooo...filosofiaa pukkaa...

Meeris

Vierailija
15/22 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEERIMAARIA:

Mulla oli myös sikana turvotusta ensimmäiseltä, eikös sulla ole esikko tulossa? Se on vissiin kaikkein pahin vaiva juuri esikoista odottavilla, seuraavissa raskauksissa ei mulla ole ainakaan ollu niin pahoja turvotuksia. Painoin 56 kg ennen raskautta ja 73 kun menin esikkoa tekemään, paljonkos siinä nyt niitä kiloja tuleekaan:)?? 17 kai. Ja 8 kiloa jäi synnärille, jalat laihtui silmissä:) Pääsin omiin mittoihini takaisin jo 2-3 kk:n kuluttua. Eli veikkaisin, että sullakin on suurin osa kiloista juuri tuota turvotusta, jos sormet jo nakkeja muistuttavat ja jalat tukkeja:)

Ja sitten muuta löpinää.

Mullakin on mies reissussa, niinkuin tuntui monella muullakin olevan. Just tuossa soitteli ja sanoi jo tiistaina kotiutuvan, alunperin piti mennä pari päivää pitenpään. Ihanaa:) On niin outoa nukkua yksin isossa sängyssä, ja vastuukin vähän painaa lapsista yksinään, kaikenmaailman rosvot ja tulipalot kummittelee illalla viimeiseksi mielessä. Ja silloin kun mies on kotona, tommoset ajatukset ei usein mielessä käy! Onse vaan kumma... Ja muutenki haleja olis taas mukava saada ja muutakin:) Tuo hellyysvarasto ei ole koskaan niin täynnä, etteikö sitä aina vähän lisää kaipaisi. Vaikka koitettiin vähän " varastoon" hellitelläkin ennenku mies lähti...

Kampaajallakin kävin, lähti hiukset, hui. Mutta kiva kun ei ole enää verhot silmillä:)

(.) voi hyvin, supistelee vaan, kuten jo pitkän aikaa. Äippäpolilla eilen vakuuttelivat kuitenkin kohdun hyvin kestävän tavalliset supparit, että ei tarvi olla kuulemma huolissaan. Sitte vasta ku tosi tauti alkaa, kannatta ruveta hätäilemään leikkaussalia kohti... Eli rauhallisin mielin tässä kovaa vatsaa taputellaan, nytkin on kuin kiveä, kun käytiin lasten kanssa reissussa ja istuin muutaman tunteroisen. Pitäs haalautua tuonne sänkyyn nyt, simmut on aivan ristissä ja ei järkikään enää juokse.

Mukavaa sunnuntaita kaikki möhömahat.

T. Mimmu32 33+5

Vierailija
16/22 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken pääsin sängystä ylös. Olen varmaan nukkunut vuoden varastot jo täyteen. Käväsin veskissä aamulla ja sen jälkee hyvä kun pääsi kävelemään, sattui niin pirusti tonne alas. Ne voi olla niitä liitoskipuja. Ajattelin tänään tilata pitzaa rupes tekee kovasti mieli.

Soittin äsken isännälle. Onneksi tulee huomenna kotiin. Mulla on myös vilkas toi mielikuvitus, säpsähtää pienemmästäkin äänestä pelkää että joku on jo tulossa sisään. Katoin eilen illalla mielenkiintoista dokumenttia national geografitin kanavalta se kertoi odotuksesta ja näytti vauvan maailmaa kun se on vatsassa sisällä. Miten se kuulee ääniä ja näkee valoa, maiskuttelee makuja mitä äiti syö.

Nyt täytyy mennä syömään jotain.

Hyvää sunnuntai päivää teille muille!

Minnie-71, Rv 34+2

Vierailija
17/22 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tultiin mummolaan, siis mun äidin luo. Illalla oltiin kavereiden luona ja tyttö jäi siis mummon luo hoitoon. Kohta lähdetään kotiin päin.

(.) kuuluu kai ihan hyvää. Nyt, kun vauva viikolla vihdoin kääntyi raivotarjontaan, niin siitä lähtien on ollut liitoskipuja enenevässä määrin, ja myös menkkamaista kipua koko ajan, joten olo ei kauhean häävi ole. Ja lisäks väsyttää ihan älyttömästi. Ehdin jo ihmetellä, kun ei noita liitoskipuja oikein tässä raskaudessa ole, ja omalla kummallisella päättelykyvylläni näen nyt jotain yhteyttä perätilalla ja liitoskipujen puuttumisella => ei tarvi paikkojen valmistautua synnytykseen, ja nyt kun on pää alaspäin, niin tuntuu raivaavan päällään sinne tilaa tulla ulos...Juu, ja mitään faktaa tää ei oo vaan ihan omaa keksintöä, mutta kummasti nuo kivut alko heti kun vauva käänty.

Kukahan se oli allapäin perätilasta ja sektiosta. On varmaan ihan normaali olotila, mäkin olin ihan varma, että vauva ei käänny, ja olin samalla lailla suruissani että en sitten taaskaan saa edes yrittää alatiesynnytystä ja mulla oli sama juttu, kukaan ei ymmärtäny sitä, vaan vakuutteli että kyllä vauva kääntyy. No, onneksi kääntyi vaan voihan tuo vielä kääntyä takasinkin kun tuntuu olevan kova mylläämään. Mutta on se jotenkin haikea ajatus, ettei saisi ollenkaan kokea alatiesynnytystä, joten kyllähän sitä saa surea. Vaikka tietysti pääasia on vauvan ja oma terveys.

MeeriMaaria mietti miksei ole mitään poliseurantoja. Onhan se ihan kiva säännöllisesti päästä kurkkaamaan mahaan ja nähdä vauva, mutta olkaa onnellisia, että teillä on kaikki hyvin, eikä mitään erikoisseurantoja = huolia tarvita! tarkempaan seurantaan kun on aina syy, ja sitä myöten enemmän huolta. Mähän olen käynyt pelkopolillakin puhumassa ym. ja mielelläni olisin nauttinut tästäkin raskaudesta kuten ekasta vailla huolen häivää, mutta mulle se ei ole enää mahdollista. Vaikka ja toivottavasti tässä kaikki menee hyvin, on seuraavakin mahdollinen raskaus seurannassa ja huoli vauvan kasvun pysähtymisestä ym. kulkee aina mukana.

jaahas, kahvit odottaa kupissa! =)

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

Kölli

Vierailija
18/22 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meidän pinot kovasti kasvaneet viime aikoina.. Ihan kiva vain että jaksaa väki pysyä aktiivisena. Kyllä se on ihan kiva että on tällainen paikka missä voi jakaa ilot ja huolet ja saa vielä joukon mukavia virtuaalikamuja kaupan päälle.. Ja tähän todella jää koukkuun. Tai ainakin itse käyn useampaan otteeseen päivän aikana katsomassa mitä kellekin kuuluu..

Oma napa : Mun kroppani on nyt mennyt IHAN sekaisin; öisin ei uni tule vaikka kuinka välillä väsyttääkin, supistukset lisääntyneet jälleen ja kaiken lisäksi maha sekaisin.Ja nyt anteeksi ällö osuus; Tulee niinkuin molemmista päistä ruansulatuskanavaa.. Ihan ruikulilla on vatsa ja kipeä kuin mikä.. Ja aina kun saa vessassa tuon tyhjennyksen hoidettua niin johan alkaakin reippaasti supistelee.. Äsken olin jo ihan varma että mä varmaan kuolen pöntöllä istuen..Kiva! Tuntui että menee taju.. Ja kun kaiken minkä suuhunsa laittaa oksentaa saman tien pois, niin eipä tässä olossa kauheasti kehumista ole.. Alkaa hiukan kädet tutisemaan jne.. Jos ei nyt helpota tästä niin täytyy kääntyä varmaan viisaampien puoleen..

Pieni on kuitenkin tänän tavalliseen tapaan polkenut noita minun kylkiluita että ilmeisesti ei ole äidin surkea olotila häneen pahemmin vaikuttanut..

Vietelkäähän mukava sunnuntai päivä ja muistakaa ottaa rennosti!! Minä taidan viettää illan tuolla vessan puolella..

-Onemam kera " venlavaltterin" rv 36+1 (??!)

Vierailija
19/22 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mennyt v.loppu takana, ei kummempia kipuja hyvin nukutut yöt takana...mutta nyt sitten pari tuntia taakse päin alkoi ihme kipristely ja supistelut mahassa. En osaa tarkkaan edes sanoa miten usein supistuksia tulee...vai onko ne jotain muuta kipua, kun maha tuntuu olevan koko ajan kireällä. Viikon olen ollutkin parille sormelle auki, mutta toivottavsti nyt ei ihan vielä lähtö tulisi. Voisi viikon verran ainakin vauveli pysyä vielä mahassa. Hieman jännittää loppuuko tämä supistelu/kipu...mieskin aika levoton=) Nyt ei ainakaan loppua näy...taidankin mennä vetämään itseni pitkäkseen tuohon sohvalle josko se helpottaisi. Hyviä vointeja muille tammimasuille ja mukavaa lukea kun meidänkin pinot alkaa kasvamaan=) Ei ole yksin vaivojen kanssa täällä.

-elli84- rv 36+6

Vierailija
20/22 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lähinnä ton ripakan suhteen, oksennellut en ole. Pitkin raskautta aina aika ajoin ollut aikaisemminkin vatsa löysällä, " kohtaus" tulee yllättäen enkä aina osaa sitä yhdistää esim. syömiseen tms., mutta paineella tulee ja yleensä vatsa kurisee aivan tolkuttomasti ensin. Nyt oire on alkanut näyttäytyä tiiviimpään tahtiin, enkä todellakaan ymmärrä mistä johtuu. Ihmettelen vaan kovasti, kun yleensä olen " hyvävatsaista" tyyppiä...

Muuten täällä rauhaisaa sunnuntaita, mies makaa -harvinaista kyllä-darrassa (taidan nähdä ensimmäistä kertaa miehen punkassa vielä tähän aikaan koko suhteemme aikana, lähes 6v.) ja minä surffaan... leivoin jo aamusella vähän muffinsseja ja vielä pitäsi illlalla kylään lähteä.

Martina ja rv 34+4