Ohhoh! Nyt se poistettiin
se ketju, jossa jotkut ruikkasi jotain linkkiä jonnekin sivuille. Uskomatonta.
Kommentit (22)
jokaisesta viestistä voit raportoida yhdellä kliksillä. Eli kun kirjaudut sisään, viestin alareunoissa on teksti " raportoi asiaton viesti" . IhQn simppeliä.
meille on annettu tarkat ohjeet millaiset viestit kuuluu poistaa.
Itse tulin juuri palstalle, joten en tiedä ko. ketjusta mitään, mutta varmasti jotkut kriteerit on täyttyneet, kun viesti on poistettu. Ei niitä mielivaltaisesti poistella, vaikka moni niin luuleekin.
Koska tuossa ensimmäisessä viestissä viitattiin linkkiin, epäilen että saatu linkki vei joko asiattomille sivuille, tai oli suora linkitys kuvaan. Eli pelkkään kuvaanhan ei saa linkittää.
Vierailija:
meille on annettu tarkat ohjeet millaiset viestit kuuluu poistaa.Itse tulin juuri palstalle, joten en tiedä ko. ketjusta mitään, mutta varmasti jotkut kriteerit on täyttyneet, kun viesti on poistettu. Ei niitä mielivaltaisesti poistella, vaikka moni niin luuleekin.
Koska tuossa ensimmäisessä viestissä viitattiin linkkiin, epäilen että saatu linkki vei joko asiattomille sivuille, tai oli suora linkitys kuvaan. Eli pelkkään kuvaanhan ei saa linkittää.
ihan mielestäni selitin asiaa ystävälliseen sävyyn, tarkoitus ei todellakaan ollut kuulostaa " pätemiseltä" tai vittuilulta.
Jos näin kävi, niin olen pahoillani.
Mutta kuten sanottu, on mahdoton tietää miksi ko. ketju on poistettu, kun ei ole paikalla sillon ollut.
t. se sama valvoja
kyllä on hienoa olla mielivaltainen valvoja. KETJUSSA EI OLLUT LINKKIÄ VALOKUVAAN.
palstailijoille käytännössä selkiäisi, mitkä asiat ovat sallittuja (jos kohta enää mitkään) ja mitkä kiellettyjä.
On ihmeellistä, ettei näitä päätöksiä tarvitse perustella. Ihan kuin jossain autoritäärisessä valtiossa.
tässä on nyt listaa niistä aiheista, jotka poistetaan.
Eli mm. seuraavat lähtee:
- asiattomuudet
- laittomuudet tai niihin yllytys
- linkit asiattomille sivuille
- linkit suoraan kuvaan
- rasistiset, herjaavat ja loukkaavat viestit
- viestit, joissa annetaan selkeitä tuntomerkkejä ihmisistä (siis jotka sisältävät tietoja joista on mahdollista tunnistaa)
- Koko nimiä sisältävät viestit
- seuranhakuviestit (paitsi seuranhakupalstalta)
Ja yleisesti netikettiä pitäisi noudattaa.
Sitten on mahdollista myös siirtää viestejä, eli esim. seksipalstalle kuuluvat viestit siirretään seksipalstalle, seuranhakuviestit seuranhakupalstalle.. jne jne.
Jos joku laittaisi sen kohu-linkin uudelleen,
voisin kertoa että johtuiko se siitä linkistä se poisto.
Vierailija:
tässä on nyt listaa niistä aiheista, jotka poistetaan.
Eli mm. seuraavat lähtee:- asiattomuudet
- laittomuudet tai niihin yllytys
- linkit asiattomille sivuille
- linkit suoraan kuvaan
- rasistiset, herjaavat ja loukkaavat viestit
- viestit, joissa annetaan selkeitä tuntomerkkejä ihmisistä (siis jotka sisältävät tietoja joista on mahdollista tunnistaa)
- Koko nimiä sisältävät viestit
- seuranhakuviestit (paitsi seuranhakupalstalta)Ja yleisesti netikettiä pitäisi noudattaa.
Sitten on mahdollista myös siirtää viestejä, eli esim. seksipalstalle kuuluvat viestit siirretään seksipalstalle, seuranhakuviestit seuranhakupalstalle.. jne jne.
Jos joku laittaisi sen kohu-linkin uudelleen,
voisin kertoa että johtuiko se siitä linkistä se poisto.
jos joku ihminen laittaa kuvan nettiin, ihan julkisille sivuille, niin miks semmosta linkkiä ei sais laittaa!! Kysyn vaan...
huuto.netin hirveydet..
vastaappas taas valvoja.
jos se on asialliseen sävyyn kirjoitettu ja pohdittu, niin sitä ei poisteta.
Ja huutonetti viestejä en ole itse kertaakaan katsonut aiheelliseksi poistaa.
On eri asia, jos ketjut menee täysin asiattomuuksiin, niin sitten lähtee koko ketju..
Ja meitä valvojia on monia, enkä pysty kertomaan, että miksi joku toinen valvoja poistaa jonkun tietyn asian.
Sellainenkin asia täytyy ottaa huomioon, että jos joku kirjoittaa täysin asiattoman viestin ja toinen painaa siihen että " vastaa tähän viestiin" ja kirjoittaa jonkin asiallisen vastauksen siihen asiattomaan, niin häviää myös se asiallinen viesti sen asiattoman poiston yhteydessä. (Selitin tosi hankalasti, toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin)
Myös jos alkuperäinen viesti poistetaan, lähtee tietysti koko ketju, eli siinä ensimmäisessä viestissä kannattaa olla erittäin tarkka, että mitä linkittää.. =)
Olen itse joskus laittanut noi valvojien ohjeistukset tänne palstalle, juuri sen vuoksi, ettei ihmiset kirjoittelisi ns. turhaan sellaisia viestejä, jotka kumminkin poistetaan.
ja minusta olisi erittäin hyvä, että nämä valvojien säännöt lukisivat vaikka tuolla nettiketin yhteydessä, tms. väärinkäsitysten välttämiseksi.
Kysykää vaan lisää, jos on kysymyksiä, koitan toki vastailla.
t. valvoja edelleen..
en osaa sanoa, miksi misseyttä koskeva viesti on poistettu.
Ja siihen että jos joku laittaa kuvansa nettiin, niin miksi ei saa linkittää.. Riippuu paljon siitä, että millaiseen sävyyn niitä kuvia linkitetään.
Ja jos kuvan henkilöstä kirjoitellaan herjaavaan sävyyn, kuva lähtee.
Sinulle, joka lähettelet noita goatse ja muita takapuolen levityskuvia:
olen tehnyt sinusta raportin eteenpäin.
Eli lopeta hyvä ihminen ennen kuin ip:si jäljitetään ja bannataan.
Ja minusta niin saisikin tehdä. Ihan liikaa on sättimistä ja v****ilua tällä palstalla.
eli kuva on silloin irroitettu alkuperäisestä yhteydestään.
Näin olen asian ymmärtänyt.
t. valvoja
...niin voinko laittaa gallerian osoitteen ja kirjoittaa että kattopaas vaikka nick *****??
suoraan kuvaan linkitetty.
Ja jos ei ala tulvimaan asiattomuuksia, tai kuva ei ole asiaton, en näe syytä niitä poistaa.
Mutta kuten sanottu, valvojia on monia ja jokaisella on oma käsitys
" hyvän maun vastaisesta"
t. valvoja
Voisiko valvoja tulla kommentoimaan asiaa?