Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puska/metsä/luontopissi, lehdessä oli juttu siitä kuinka suomalaiset eivät enää osaa pissi metsään.

Vierailija
14.11.2005 |

Tämän aamun Savon Sanomissa oli juttua siitä kuinka esim. 7-8v. partiolaiset ovat ihmeissään metsäreissuilla, että mihin pissitään. Partio-ohjaajat ovat joutuneet opettamaan lapsia metsäpissille!!

Uskomatonta!

Niin, myös minun mielestä. Minusta on ihan luonnollista, että kun taaperolta jätetään vaipat pois kesäaikaa, niin kukkapenkkiin, pensaan ja puun juurelle voi käydä pissat suhauttamassa. Siis JOS ei olla sisätiloissa ja vessan ulottuvilla.

Poikani 4v. mielestä on hauskaa, kun saa joskus tehdä luontopissin, se on jännää!!!

Myös tuttava piirissä kaikkien lapset saavat kesällä tehdä pissat pusikkoon hädän yllättäessä puistossa yms.

Joten muakin ihmetyttää, että kuinka joku ei osaa pissiä metsään!!!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää osata virtsata luontoon kun vessa on keksitty?

Ei niitä vessoja yleensä keskellä metsää ole

Vierailija
22/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taatusti pissivät. Suomalainen mies pissii huoletta vaikka keskellä toria. 

Yksi miehenä olemisen hyvistä puolista onkin, että koko maailma on yhtä pisoaaria.

Miehillä on luonnostaqn sellainen letku, jolla voi kohdentaa nesteen haluttuun suuntaan. Meillä yuttödillä ei sellaista ole, joten tähtääminen on vaikeampaa. Itsekin lapsena kastelin kengät ja vaatteet metsäpissalla. 

Eikö sulle opetettu miten tyttö pissii siististi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat aina vähän huvittavia, kun on lehdissä juttu milloin mistäkin asiasta, mitä nykynuoret eivät omg osaa, ja ihan näin viisikymppisenä kurppanakin joutuu miettimään, mihin sitä taitoa ylipäätään tarvitsee, varsinkaan nykyään. Vähän niin kuin kauhisteltaisiin, miten nykynuoret eivät osaa polttaa kaskea tai kirjailla kapioita. Toki jos menee partioon tai haluaa harrastaa vaeltamista, niin puskapissaaminen on oleellinen taito, mutta itselleni ei ole tänä ikään mennessäkään koskaan tullut moista pakkoa vastaan.

Et vissiin armeijassa ollut? 

Vierailija
24/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikeaa se nyt muka voi olla?

Housut vedetään kokonaan alas ja sit pyöritetään lerssiä kuin helikopteri samalla virtsaten ja sanoen suulla että "brrrrr....".

Nykynuoriso on ihan uusavutonta.

Vierailija
25/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat aina vähän huvittavia, kun on lehdissä juttu milloin mistäkin asiasta, mitä nykynuoret eivät omg osaa, ja ihan näin viisikymppisenä kurppanakin joutuu miettimään, mihin sitä taitoa ylipäätään tarvitsee, varsinkaan nykyään. Vähän niin kuin kauhisteltaisiin, miten nykynuoret eivät osaa polttaa kaskea tai kirjailla kapioita. Toki jos menee partioon tai haluaa harrastaa vaeltamista, niin puskapissaaminen on oleellinen taito, mutta itselleni ei ole tänä ikään mennessäkään koskaan tullut moista pakkoa vastaan.

Et vissiin armeijassa ollut? 

Silloin, kun minä olin armeijaikäinen, naiset eivät vielä päässeet armeijaan. Ei sillä, että olisin mennyt, vaikka olisin päässytkin.

Vierailija
26/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housut vedetään kokonaan alas ja sit pyöritetään lerssiä kuin helikopteri samalla virtsaten ja sanoen suulla että "brrrrr....".

Niin mut naisilla se on vaikeampaa, pitää mennä selälteen makaamaan, nostaa jalat suoraan ylöspäin käsillä tukien, levittää haarat ja pissata samalla kun huutaa että "mä oon suihkulähde!"

Älä ole noin misogynistinen.

Vierailija
27/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää osata virtsata luontoon kun vessa on keksitty?

Ei niitä vessoja yleensä keskellä metsää ole

Jos ei osaa pidättää voi laittaa vaipan

Vierailija
28/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ainakin täällä meillä päin lirauttavat pissit sievästi pensaaseen, ovenpieleen tai suoraan kadulle. Taitavat siis tämänkin katoavan kansanperinteen kiemurat!

muistan kun nuoret naiset biletti ja kusi kaupunkien nurkille.

Vierailija
29/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina loirottaa kengille tai housuille. vältän siis ko tilannetta viimeiseen asti.

Niin ja olen siis partiossakin ollut pitkään ja maalta kotoisin.

Jotenkin ei yllätä, että maaseudulta kotoisin olevat ovat hieman avuttomia monissa asioissa. Itsekin sieltä kotoisin, ja kaikenlaista tunarointia todistanut. Yksi ei osaa uida, toinen ei osaa ajaa pyörällä ja kolmas ei osaa matkustaa junalla jne.

Vierailija
30/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina loirottaa kengille tai housuille. vältän siis ko tilannetta viimeiseen asti.

Jotenkin ei yllätä, että maaseudulta kotoisin olevat ovat hieman avuttomia monissa asioissa. Itsekin sieltä kotoisin, ja kaikenlaista tunarointia todistanut. Yksi ei osaa uida, toinen ei osaa ajaa pyörällä ja kolmas ei osaa matkustaa junalla jne.

Näin on, meillä täällä kaupungissa kaikki osaa kaiken, heti, tosta noin vaan tempaistaan universumin energiasta kaikki tieto.

Miksei maalaiset osaa tietää kaikkea kaikesta, onks ne ees yrittäny nousta astraalitasolle, vtun pellet.

Vierailija
31/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös voi tehdä niin että mennä järveen uimaan ja kellua selällään. sitten nostaa periskooppi pystyyn ja antaa palaa.

Vierailija
32/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta aiheesta oli juttua myös keskisuomalaisessa muistaakseni viime viikolla. Itsekkin ihmettelin juttua, ja ajattelin etta eikö vanhemmat nykyään opeta lapsilleen kyseistä asiaa... Itse kyllä opetan lapsilleni kyseisen tempun, jotta eivät ole uusavuttomia.....Ja eihän sitä välttämättä paperia tarvi, koska luonto on täynnä korvaavia materiaaleja......

"vanhemmat"? siis meinaat ihan monikossa? Ei nykyään ole molempia.

Vierailija
33/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoriso osaa Helsingissä puitopissin 

Vierailija
34/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, meillä täällä kaupungissa kaikki osaa kaiken, heti, tosta noin vaan tempaistaan universumin energiasta kaikki tieto.

Miksei maalaiset osaa tietää kaikkea kaikesta, onks ne ees yrittäny nousta astraalitasolle, vtun pellet.

Ehkä sinne jää nykypäivänä asumaan se kaikista hitain aines. Tää on ihan hyvä kysymys, miten vaikeaa tavanomaisten taitojen oppiminen voi olla. 

Vierailija
35/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös voi tehdä niin että mennä järveen uimaan ja kellua selällään. sitten nostaa periskooppi pystyyn ja antaa palaa.

Ah, kuuluisa sukellusvene-strategia, siitä on olemassa teknisesti vaikeampi valas-versio, jos tulee kakkoshätä ja haluaa tehdä vaikutuksen naisiin.

Siinä sukelletaan pää edellä veden alle ja juuri kun pylly pilkistää veden yllä turautetaan taivaalle menemään.

Vierailija
36/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinne jää nykypäivänä asumaan se kaikista hitain aines. Tää on ihan hyvä kysymys, miten vaikeaa tavanomaisten taitojen oppiminen voi olla. 

Minusta parempi kysymys ois mikä on "tavanomainen taito" ja mitä tuommoinen ylimielisyys heijastelee meidän yhteiskunnan arvoista, mut hei sunkin kysymys on ihan hyvä, mitä stereotypioita me voidaan keksiä omien ennakkoluulojemme tueksi?

Vierailija
37/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yli 40v nainen ja kyllä mun mielestä kesään kuuluu ainakin yks puskapissi.

Vierailija
38/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta parempi kysymys ois mikä on "tavanomainen taito" ja mitä tuommoinen ylimielisyys heijastelee meidän yhteiskunnan arvoista, mut hei sunkin kysymys on ihan hyvä, mitä stereotypioita me voidaan keksiä omien ennakkoluulojemme tueksi?

Muista hengittää. Sori ylimielisistä neuvoista. 

Vierailija
39/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, kuuluisa sukellusvene-strategia, siitä on olemassa teknisesti vaikeampi valas-versio, jos tulee kakkoshätä ja haluaa tehdä vaikutuksen naisiin.

Siinä sukelletaan pää edellä veden alle ja juuri kun pylly pilkistää veden yllä turautetaan taivaalle menemään.

Haa tämä selittääkin miksi olen sinkku eli en ole saanut naisia. En osaa uida... Voisiko tuota käydä uimahallissa harjoittelemassa?

Vierailija
40/46 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yli 40v nainen ja kyllä mun mielestä kesään kuuluu ainakin yks puskapissi.

Onko ihan vakio päivä kalenterissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi