Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten iso ikäero, mitä iloa/surua??

Vierailija
09.12.2005 |

olemme mieheni kanssa pähkäilleet josko meidän perheeseen vielä pikkuinen hommattaisiin.. edelliset lapset ovat jo 11- ja 6-vuotiaat.

Mietin tuota hurjaa ikäeroa, mitähän siitä mahtaisi tulla?

Meidän ipanat ovat aika tempperamenttisia ja aktiivisia lapsia kaikin puolin, joten ehkä hieman pelkään josko olisivat myös kamalan mustasukkaisia uudesta perheen jäsenestä?!

Miten teidän perheellä on mennyt koululaisten ja vauvan kanssa?

kiitos jo etukäteen!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisarukset ovat yli 10 vuotta minua vanhempia. Ja asiassa on sekä hyviä ja huonoja puolia. Tietystikkään ne ei leikkiny mun kanssa ja kiusasivat koko ajan (mikä toisaalta oli ihan hauskaa..). Mutta vähän isompana sisarukset ottivat minut mukaansa moniin sellaisiin paikkoihin, joihin isän ja äidin kanssa ei olisi päässyt. Käytiin festareilla, elokuvissa, lentonäytöksissä... Ja vanhemmat pääsivät vähän helpommalla kun hoitajia oli kotona omasta takaa ( vanhemmat olivat molemmat yksityisyrittäjiä ja työajat olivat epäsäännölliset). Itse kyllä olen tehnyt lapset lyhyellä välillä, eikä iltatähteä tähän perheeseen tule!

Vierailija
2/4 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ole oppinut tuntemaan. Surullista.

Itselläni on 6 vuotta nuorempi veli, jonka kanssa ei yhteistä ole ollut nuoruusvuosina (toki toimeen tultiin), mutta nyt olemme lähentyneet lähinnä sen vuoksi että meillä on saman ikäiset lapset. Pikkuveljeni on yksinhuoltaja (lapsen äiti lähti toisen miehen perään) ja hänen lapsensa on meillä aika paljon hoidossa.

Nää oli kuitenkin vain minun kokemuksiani: ei saa yleistää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sain oman lapseni juuri ja juuri 18 vuotta täyttäneenä, ja hän on nyt 7 vuotta. Pojan isä jätti meidät muutaman vuoden jälkeen , eikä tähän päivään mennessä ole löytynyt miesystävää jonka kanssa olisin halunnut lapsen tehdä, vaikka " vauvakuume" on ollut kova. Soisin niin mielelläni lapselleni sisaren tai veljen - ja nyt viime aikoina olenkin miettinyt ikäeroa, miten käy jos sisarus taloon tulee, ikäeroakin tulee silloin olemaan... Itse olen kyllä vielä nuori, ja kovasti toivoisin saavani vielä lapsen..Sehän on mahdollista vielä vaikka 10 vuoden kuluttua.

Minulla on myös omakohtaista kokemusta ikäerosta, isoveljeni on minua 13 vuotta ja sisareni 9 vuotta vanhempi. Sisareni on paras ystäväni, meillä on aina ollut erittäin hyvät välit ja hän " pitänyt minusta huolta" -- varsinkin murrosiässä hän oli minulle todella tärkeä- silloin kun vanhemmat olivat ihan " out" .. ;)

Veljeni kanssa olemme myös todella hyvissä väleissä, mutta esim. lapsuudessa/nuoruudessa en muista hänen kanssaan koskaan viettäneeni aikaa millään tavoin. Emme ole aivan niin läheisiä kuin sisareni kanssa.

Hyvää joulun odotusta kaikille!

Vierailija
4/4 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kysehän olisi siis sisaruspuolesta...