Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja? Välit poikki alkoholisti-isään, ja mies painostaa olemaan tekemisissä.

Vierailija
09.12.2005 |

Minulla on vaikea tilanne. Isäni on täysi juoppo, on ollut jo viimeiset 14 vuotta. Välit menivät poikki puolitoista vuotta sitten, kun äijä pilasi hääni ja kävi vielä kimppuuni ja yritti hakata. Sitä ennen olin yrittänyt tukea ja ymmärtää, vaikka se oli minulle vaikeaa. Välien katkaiseminen oli yllättävän helpottavaa, ja elin todella onnellista aikaa ensimmäiset puoli vuotta.

Isä alkoi käydä täällä ja vinkui, kun ei kukaan ole tekemisissä hänen kanssaan. Veti mieheni vanhemmatkin soppaan mukaan, jotka mm. vaativat, että hänet kutsutaan lapseni ristiäisiin (jonne sitten ilmaantui kännissä ja pilasi juhlan).

Mieheni on samaa mieltä vanhempiensa kanssa eli että ei omaa isäänsä saa hylätä. Saan jatkuvasti kuulla kauheaa huutoa ja arvostelua siitä, miten paha ihminen minä olen. Mutta en minä kestä enää. Olen 10-vuotiaasta katsellut sen miehen ryyppäämistä ja antanut hänen pilata kaikki tärkeät asiat elämässäni (lakkiaiset, valmistujaiset, häät, lapsen ristiäiset, joulut jne.). Ahdistaa ajatella kaikkia näitä hetkiä, joiden olisi pitänyt olla onnellisia. Ristiäiset kun tulevat mieleen, niin alkaa heti itkettää.

Eikö minullakin ole oikeus olla onnellinen?? En tiedä enää mitä pitäisi tehdä. Olen yrittänyt selittää miehelleni, että kärsin tilanteesta ja että koska hän ei ole joutunut kokemaan samaa, hän ei voi arvostella minua. Tänään tuli riitaa siitä, että en halua lähettää isälle joulukorttia. Jos sen tekisin, se äijä olisi taas salamana oven takana kännissä vinkumassa.

Onko kenelläkään antaa minulle jotain neuvoja tai edes lohduttavia sanoja? Ymmärtääkö joku tilanteeni? Ahdistaa todella paljon.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus olla pitämättä yhteyttä. Vanhempiaan pitää kunnioittaa, sanotaan, mutta SE TÄYTYY ANSAITA

t. toinen, jolla on alkoholisti-isä (ja väkivaltainen sellainen)

Vierailija
2/2 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pintasi ja pysy erossa isästäsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla