Onko sinulla ollut käytössä ehkäisykapselit?
Hei
Ehkäysynä on ollut Jadelle kapselit n. 4 vuotta. Ihan tyytyväinen olen ollut, mitä nyt vuodot olleet erittäin epäsäännöllisiä. Nyt kapseleita ollaan kuitenkin poistamassa ja muutama asia painaa mieltä.
Ensinnä miten kivuliasta poisto on? Olen tuon kivun takia asiaa viivytellyt viimeiseen asti.
Toiseksi miten nopeasti kierto on palannut " normaaliksi" ja kuinka pian olette tulleet raskaaksi? Hirvittää, että omat hormoonit ovat seonneet lopullisesti näiden hormoonien kanssa. Enkä edes oikein tiedä kannattaako alkaa heti yrittämään vai odottaa ensin, että kierrot tasoittuvat?
Toki lääkärikin varmasti osaa jotain vastailla. Mutta kokemuksia olisi kiva kuulla?
Zen
neljä vuotta. Kapseli teki minulle hyvin epäsäännölliset kuukautiset, kierto oli 2 viikosta 5 kuukauteen! Kun poistin kapselin kiertoni palasi heti normaaliksi mistä olin hyvin yllättynyt.
Poisto tapahtui tekemällä puudutuksessa pieni viilto käsivarteen, jonka kautta kapseli " nyhdettiin" irti. Minulla tosiaan kyse oli nyhtämisestä, koska kapseli oli juuttunut toisesta päästään kudoksiin kiinni ja ei meinannut millään lähteä irti. Tikkejä ei tarvittu.
Raskaus alkoi noin vuoden päästä kapselin poistosta. Me emme tosin olleet yrittäneet mitenkään " kellon kanssa" eli olisi tuo saattanut aikasemminkin lähteä käyntiin. Tämä raskaus valitettavasti meni kesken.