Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jee, lapsi sai tarhapaikan tosta talon takaa. Toinen menee kouluun talon toiselle puolelle

Vierailija
13.06.2008 |

Parvekkeelta näkyy päiväkoti, toinen lapsi menee kouluun ykköselle meidän talon toiselle puolelle. Ihanaa, ennen ollut päiväkoti aina hirmu kaukana

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meillä Kangasalla saa olla tyytyväinen jos saa lapset (samaan) lähipäiväkotiin, ettei tarvitse ajella yhtä 10 km toiseen ja toista 5 km toiseen suuntaan. Mutta täydellisille äideillehän näillä asioilla ei tietenkään ole mitään merkitystä ;-)

Vierailija
22/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät siinä pienimuotoista ilmaista tarhaa, 3-8 lasta kerralla, ja todella hyvä hoito.

Itse en ole uskovainen, mutta eivät ole hoitajatkaan, eli siis mitään Jumala-aiheista opetusta sielä ei ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et ole kouluttautunut ja työelämässä et pärjää. Sinulla ei ole valmiuksia opettaa viisivuotiasta pyöräilemään ja olet lihottanut sen läskiksi, eikä se saa liikuntaa.

Jippii.

Vierailija
24/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän nimenomaan hihkuttiin vain sitä, että tarha on lähellä. Hoidon tasosta ei hiiskahdettukaan. Siitä voinee siis päätellä, että se on niin toissijainen asia, eikös vain?

Ja miksi ihmeessä se pitää neljästi päivässä kulkea?? Vai tuletko takaisin saman tien kotiin?

Miksei isä voi hoitaa sitten noista neljästä reissusta yhtäkään?

Tuliko mieleen että olen yh? Mutta hei, tosi fiksua ja täydellistä sakkia täällä....

Vierailija
25/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen teidän naapurissa olevaan eliittipäiväkotiin, koska se oma on niin huono ja siellä on niin kamalia ihmisiä ja ne lapset etenkin on kamalia.

Taas yrittää ihmiset tehdä elämästään mahdollisimman vaikeaa, koska jostain syystä suomalaiset on opetettu kärsimään. Lapsen hoitoon vieminen on jotain ihan saatanasta, joten siitä on tehtävä kurjaa kaikille osapuolille.

mahtaa jotain ottaa päähän kun sanon että meidän naapurissa on vastavalmistunut päiväkoti, jossa on myös erittäin hyvät hoitajat. :) Siellä on varmaan kyllä huonoa ruokaa tai jotain.

Vierailija
26/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän nimenomaan hihkuttiin vain sitä, että tarha on lähellä. Hoidon tasosta ei hiiskahdettukaan. Siitä voinee siis päätellä, että se on niin toissijainen asia, eikös vain?

Ja miksi ihmeessä se pitää neljästi päivässä kulkea?? Vai tuletko takaisin saman tien kotiin?

Miksei isä voi hoitaa sitten noista neljästä reissusta yhtäkään?

miten pystyt havaitsemaan kahden julkisen päivähoitopaikan väliset laatuerot? Mitkä ne erot ylipäätään ovat? Perusolettamus kuitenkin lienee, että julkiset päiväkodit ovat suht tasalaatuisia, joten perheen kannalta järkevintä on valita se perheen kannalta parhaalla paikalla sijaitseva päiväkoti.

Kyllähän sieltä päiväkodista vanhemman pitää poiskin tulla, vai mitä? Mennä töihin, opiskelemaan, kotiin tai minne hyvänsä. Senkin ajan lapsi joutuu olemaan päiväkodissa, eikö niin? Aikuinen joutuu laskemaan omiin menoihinsa myös päiväkodista lähdön, joka vaikuttaa myös lapsen hoitoajan pituuteen.

Ap:n lapsen isästä en osaa sanoa, mutta ihan yhtä lailla se lapsi joutuu olemaan päiväkodissa, haki hänet kuka tahansa. Ei se koti ole yhtään lähempänä, vaikka isä hakisi lapsen.

11

Vierailija
27/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin julkisissa päiväkodeissa on eroja. Taivas, mikä aasi.

Vierailija
28/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ovat viisaita ja lapset kävelevät saman matkan edeltä käsillään.

Vierailija
29/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan muiden puolesta...

Meillä minä vein 3km päähän lapsen hoitoon aamuin illoin sillä miehen työajat olivat pidemmät. Minä vein lapsen 10-11 hoitoon ja hain 17.00. Miehellä työajat 9-18 ja päiväkoti meni kiinni 17.30. Näin ajattelimme lapselle lyhyempää hoitopäivää.

Ja tuo matka, me asuimme pikku kaupungin keskustan laidalla ja työpaikkani sijaitsee keskustassa. Jouduin kuskaamaan lapsen toiselle asuinalueelle ja palaamaan sieltä takaisin koko matkan töihin. Näin ollen matkaa tuli ravata 4 kertaa. Ymmärrätkö?

Minua se ei toki haitannut, tulipahan hyötyliikuntaa. Mutta meillä oli koko ajan naapurissa toinen päiväkoti joka oli niin täysi ettei sinne saanut paikkaa. Olisi helpottanut arkea mukavasti. Meillä on nimittäin täällä pikkukaupungissa niin että kaikki päiväkodit ovat hyvälaatuisia ja kehuttuja. On lähes ihan sama niiltä osin minkä valitsee...

Vierailija
30/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin julkisissa päiväkodeissa on eroja. Taivas, mikä aasi.

Ja miten voit päätellä, että ne erot ovat todellisia ja oikeasti vaikuttavat hoidon tasoon? Miten ne erot ilmenevät käytännön päivähoitotyössä? Vai riittääkö kapasiteetti vain toisten haukkumiseen?

11

Vierailija
31/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et ole kouluttautunut ja työelämässä et pärjää. Sinulla ei ole valmiuksia opettaa viisivuotiasta pyöräilemään ja olet lihottanut sen läskiksi, eikä se saa liikuntaa.

Jippii.

Kyllä mulla koulutus on, ei mun työtä nimittäin tehdä ilman koulutusta. Kaikki leipä ei lähde yliopistosta, tiedoksesi. Sullahan on mielenkiintoiset ennakkoluulot. Mun käsittääkseni siellä tarhassa ne lastentarhanopet tienaa vähemmän kuin minä siellä tehtaassa. Läski ei lapseni ole ja liikuntaa kyllä saa, käy mm. jumpassa ja painissa. 5-vee halusi apupyörät pois, mutta ei hallitse pyörää riittävästi. On vähän kömpelö lapsi.

Enempää en kaltaisesi neropatin kanssa tästä keskustele. Tuntuu että siellä tehtaassakin on fiksumpia ja elämää nähneempiä siivoojia.

Mutta valitse sä vaan tarhasi ja kisko lapsesi aamuviideltä sängystä.

Vierailija
32/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia äitejä voi olla olemassa.

Vierailija
33/33 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia äitejä voi olla olemassa.

Sellaisia äitejäkö ei ole olemassa, jotka ajattelevat perheen parasta, ja jotka kyseenalaistavat anonyymin keskustelupalstan kirjoittajan kommentit päivähoidon tasosta?

Kaipa se on niin, että kun ei muuta enää keksitä, niin aletaan haukkua aasiksi ja syytellä provoksi.

11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme