Maalismussukoiden Viikonloppu Alkaa Nyt!
Kommentit (42)
Pinoa en vielä lukenut, käyn sen kimppuun kohta...
Koko päivä on oltu tytön kanssa menossa, tultiin vasta tunti sitten kotiin ja heti oli ilta puuhat. Nyt on tyttö jo nukkumassa ja mulla kauhea kasa viestejä kahlattavana. Mies on pikkujouluissa, joten kukaan ei ainakaan ole hätistämässä mua tästä pois.
Lupasin ilmoittaa niistä labratuloksista. No tänään kun tätille soitin kuulin kaiken olevan kunnossa, ei pissatulehdusta. No mistä ihmeestä tämä olo sitten tulee kun ei normaalilta tunnu! Täti laitta uuden lähetteen labraan, ottavat uuden näytteen ja samalla myös valkovuotonäytteen. Olisikohan siinä jotain. Maanantai aamuna olen menossa, ilta päivällä sitten onkin aika neuvolaan:)
Nyt alan lukemaan sähköposteja ja sitten tätä pinoa.
-Santtu 28+2
Vauvantarvike ostoksilta!!! Jee!! Nyt on sitten meille ostettu vaunut, turvakaukalo, mobile sänkyyn, Fisher Pricen vauvakeinu ja hoitoalusta!! Vaunut ostettiin Brio Kombit musta/beigellä värityksellä ja teleskooppi/heittoaisalla(kaupanpäällisiksi saatiin vielä täyskumipyörät, pyöränsuojat, sadesuoja, hyttysverkko, vaunulelu, hoitolaukku, 2 kpl Avent tuttipulloja ja 4 kpl Avent vastasyntyneen tutteja)... Mies on hyvä tinkimään!! ;) Hintaa koko paketille tuli 749 euroa!! Musta aika hyvä hinta noiden kaupanpäällisten kanssa... Turvakaukaloksi valittiin Britaxin Baby Safe myöskin musta/beigellä värityksellä!! Saatiin sekin 130 euroon (normaalihinta olis ollu 149), ku ostettiin myös vaunut samasta paikasta!! Nyt oliskin enää tarvis ostaa sänky ja semmonen jumppamatto... Varmaan moni toisen tai useamman lapsen saaja päivittelee turhia ostoksia, mutta näin ekaa odottaessa on kiva vähän hössöttää!! :) Myös tilaamani kankaat, pinnasuojat, pinniksen katos ja lakanat tulivat, mutta en ole vielä pakettia avannut... ;)
Jos noiden tavaroiden kokeilua ja ihmettelyä ei oteta lukuun, niin muuten viikonloppu menee varmasti lanttu-ja perunalaatikon teossa ja pipareita leipoessa!!
Nyt mukavaa viikonloppua kaikille mussuille!!
Mellu ja Nalle rv 24+4
Ompas aika taas vierähtänyt, lueskellut olen pinoja mutten ole muka ehtinyt kirjoittelemaan. Näin aamuyöstä on hyvää aikaa kun ei uni tahdo tulla silmään millään. Olen kyllä yrittänyt herätä aamuisin aikaisin ja olla nukkumatta päikkäreitä mutta tämä unirytmi nyt on muuttunut tällaiseksi eikä sille näköjään mitään voi. :( Yleensä menee 24-03 välille että saa unta ja tänäänkin aamulla jaksoin 11 aikaan vääntäytyä sängystä ylös (nukahdin eilen jo 24).. Nukahdin sitten vielä päivällä " vahingossa" 2h torkuille joten nyt on sittne ihan toivotonta yrittää nukkua. Maha-asukillakin on vilkkain aika menossa, mahassa tehdään kuperkeikkaa minkä keritään. :) Lisäksi saa juosta vessassa ja kädet meinaa puutua... Onneksi oon saikulla niin ei haittaa. :D
Meillä on tehty aika hyvin hankintoja jo. Brio Kombit 2005 sini-luonnonvalk. värillä irtosi 599 euron hintaan, mukaan tuli sade- ja hyttyssuojat, pyöränsuojat ja lelu sekä sai valita pyörät ja aisan (kääntyvä valittiin) mieleisekseen. Häkkisänky muuttaa meille ensi viikonloppuna, tulee käsintehty uniikkikpl miehen siskolta. :) Turvakaukalo autoon on vielä ostamatta kun vaihdettiin autoa tässä välissä niin ei viitsitty ostaa ennen kuin tietää mihin autoon kaukalo pitää saada sopimaan. :) Niin farmariautoon tosissaan vaihdettiin että mahtuu lastenrattaat ja koirat kyytiin. Äitiyspakkaus tuli tällä viikolla ja sen sisällön lisäksi on ostettu muutama vaatekpl, ensi viikolla käyn vielä ostamassa vähän pieniä vaatteita alkuaikaan. Oma äitini on ostanut petivaatteita ym. pientä tulokkaalle. :)
Vakuutus varaus on meille jo myönnetty, otettiin Pohjolasta kun siellä on kaikki muutkin vakuutukset. Mukava kun on nämä asiat ajoissa kunnossa niin voi vain nauttia ja shoppailla yms kivaa. :)
Löysin tuossa papereita läpi käydessä oman syntymätodistukseni ym. papereita vuodelta -84 mutta missään ei mainita millä raskausviikoilla olisin syntynyt. Niimpä ajattelin kysellä teiltä että mitä viikkoja veikkaisitte näillä tiedoilla: äidin 1. lapsi, paino 2550g, pituus 45cm, pipo 34cm, pisteet 9/10..? Täytyy äidille soitella joku päivä ja kysyä! Ihan mietityttää jo senkin puolesta että olen aika pienikokoinen ja kapealantioinen ja jännittää että oma lapsi kasvaisi kovin isoksi tuolla masussa.. Kärsin sektiopelosta jonkinverran, syystä tai toisesta.. Toisaalta oma äitini on minua vielä 5cm lyhyempi, vain 158cm, ja synnyttänyt normaalisti 3 lasta joista minä olin pienin, muistaakseni velipuoleni oli n. 4kg syntyessään..
Tällaisia tänään, mukavaa odottelua teille kaikille! :)
SEV rv 25+2
Siita vaatetuksesta vahan neuvoja. Talla hetkella taalla (ja Dubaissa) on yllattavan lammin vuodenaikaan nahden, ja paivalampotila sellaset +25-27 astetta. Dubaissa varmaan vielakin lampimampaa, koska siella on rannikko ilmasto, ja meilla taalla tyypillinen aavikko eli kuumat kesat, ' kylmat talvet' . Mika aiheuttaa paanvaivaa on se, etta ilma saattaa kylmeta ja muuttua milloin tahansa. Suosittelisin tsekkaan saa ennustetta ennen lahtoa, ja ota vaan mukaan ne bikinit :), just jotain caprityyppista housua, ja mekkoja, ja sitten muutaman pitkahihainen viilenevien iltojen varalle. Ja Dubai on aivan mahtava shoppailupaikka jos jotain ei satukaan oleen mukana!
-B-
SEV sun pitäis löytää neuvolakortti saadaksesi tiedot syntymästäsi. Mun äidillä oli omani v.72 tallessa. Pelkkä harmaa pahvinpala, mutta ihan samanlaiset merkinnät, kuin nykyäänkin neuvolassa. Siinä kaikki painot, hb, verenpaineet ym. raskausviikoilta.
MINTTULIA joo siis mulla täällä evakossa vähän tekemisen puutetta..kohtahan muutetaan oikeesti teidän lähelle, joten mennään vaikka sitten ulkoilemaan jos toi ke jää ainoaksi päiväksi, joka sopii.
BROWNIETTE voi, kun tekee mieli lämpimään ja Dubain shoppailuhelvetistä olen vaan uneksinut;=) Caddielle ihanaa matkaa sitten!! Niin ja pomoni (mies) oli lomalla Dubaissa. Hänen avovaimo on sairaanhoitajana siellä. Pomo ei ollut yhtään ruskea tullessaan takaisin ja kysyttyäni asiaa hän sanoi, ettei ulkona voinut olla, kun oli niin kuuma ja että vain ostoskeskuksissa tuli pyörittyä. Siksi oli väsynyt...näin miehillä;=)
Pinja
Nyt on taas ollut touhuilua, en nytkään ehdi koko pinoa lukemaan mutta yritän lukea sen sitten myöhemmin! Eilen oli taas duunissa meiän osaston pikkujoulut, syötyä tuli taas hyvin ;oP Kohta lähden pikkuserkulle, on kutsunut mut sinne pikkujouluihin. Mies lähti just kaupungille jouluostoksille, jännää... ;o)
Eilen oltiin neuvolalääkärissä. Kaikki hyvin, käyrien mukaan kaikki. Helmerin sydän lyö n. 140/min, mun verenpaine 100/60 ja hb 121. Jalkoväliin yritettiin katsoa, mutta mitään ei selvästi näkynyt. Lääkäri sanoi kyllä, että tuolla taitaa häpyhuulet vilkkua... Musta se oli niin epäselvä se kuva ja äidinvaisto sanoo pojan siellä olevan, joten en usko että tyttö tulee ;o) Totta kai se on ihan sama, en ole pettynyt kummastakaan! Mies vaan kutsuu meiän Hlmerii nykyään Helunaksi....
Tuolla sataa lunta! Lähdetäänpäs koiran kanssa sinne leikkimään!
Iloista viikonloppua mussukat!
V+Helmeri rv 26+3
[color=purple]ihan oikeesti kohta. Tänään oltiin jouluostoksilla Jumbossa ja aika hyvin lahjoja saatiinkin jo ostettua, mutta vielä jäi ostettavaakin. Mies hermostui jo parkkihallissa paikkaa etsiessä, että siinä oli sitten kunnon joulufiilikset heti kättelyssä. Korttitarvikkeetkin ostin ja aattelin huomenna neidin kanssa niitä ruveta väsäämään, että saadaan postiin torstaihin mennessä.
Eilen oli niissä työpaikan pikkujouluissa ja oikein oli mukavaa. Ensin oltiin tunti keilaamassa ja tuntui, että masu ei oo ollenkaan esteenä keilaamiselle, mutta tänään olenkin sitten hieman eri mieltä, on nimittäin sen verran kipeät nuo nivuset nyt. Enhän tiedä johtuuko siitä, mutta näin epäilen. Keilaamisen jälkeen oltiin yhden opepariskunnan kotona viettämässä iltaa hyvän ruuan (ja juoman) ja karaoken merkeissä. Kotiin tulin siinä puoli kahdentoista aikaan.
Hain tänään myös ne astmalääkkeet itselleni ja jospa seuraavan yskänkohtauksen aikana kokeilis, onko niistä apua. Tiistaina mulla on sitten se aika astmahoitajalle, toivottavsti ei oo puhejnnut astmaksi...
Me otettiin VAKUUTUSvaraus vauvalle nordeasta, jossa kaikki muutkin meijän vakuutukset. Myös neidin vakuutus on nyt siellä, oli ennen IF:ssä.
LIIKKEET tuntuvat suurimmaksi osaksi tuolla alhaalla oikealla, mutta hyvin tuntuu vauva vielä mahtuvan liikkumaan ja kääntyilemään oikein kunnolla, kun kuitenkin vaihtelee tuo liikkeiden tuntemispaikat sen verran useasti. Mun maha on myös hieman toispuoleinen, taitaa vauva makoilla sellasessa asennossa.
Nyt pitäs vielä lähtee kummipojan ½-vuotissynttäreille neidin kanssa. mies lähtee juhlimaan pikkujouluja.
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!
-Monkey ja mosse rv. 25+3-
Pinja72: Mennään vaan ulkoilemaan, mikä päivä sulle sopisi parhaiten? Meillä maanantai aika täynnä ohjelmaa ja keskiviikosta en tiedä sanoa mitään varmaa, kun mulla on silloin aamusta sokerirasitukseen meno vauvan ison painoarvion vuoksi (voi olla vähän höntti olo sen kokeen jälkeen siis). Mutta miten ois esim. tiistai tai torstai?
Lumienkeli rv 26+0
Onpas taas hiljaista taalla pinossa. Joskus tuntuu etta pyorin taalla ihan yksinani viikonloput :( Taalla kun on normaali arki, ja torstai/perjantai on se vkl, jolloin kieltamatta surffaan netissa vahemman.
SEV Ma olin ihan samankokoinen syntyessani, jos se nyt mitaan merkkaa ja synnyin viikolla 36.
LIIKKEISTA Mulla tuntuu viela enemman potkut tuolla alhaalla, lahinna oikealla puolella, mutta viime paivat on tytsy ollut niin vilkas etta potkut tuntuu vahan joka puolella. Eli myos ylempana kyljissa ja jopa molemmilla puolilla yhtaikaa :) Mitaan hajua ei tosin ole minkalaista akrobatiaa siella harjoittaa!!
Sitten olisi kysymysta SELLULIITISTA!! Mulla on nimittain ilmaantunut taman raskauden aikana aika tavalla, jopa kasivarsiin... Allottaa... Onko normaalia, ja haviaa raskauden jalkeen, vai jaanko appelsiiniksi loppuelamaksi :( ?????
Hauskaa viikonloppua
Browniette 27+3
[color=purple]Tosiaankin aika hiljaista ollut muutamana päivänä meijän pinossa. Tulin tänne nyt höpisemään, niin ei [b]Brownietten[/b] tartte ihan yksinpuhelua harrastaa =). Neiti lähti jo edeltä ulos ja ies tuossa tekee lähtöä jalkapalloturnaukseen. Tänään meillä ohjelmassa joulukorttien tekoa neidin kanssa ja sitten aattelin käydä, samalla kun käyn ruokaostoksilla, vielä Prismassa kattoo muutamia joululahjoja. Ideat on onneksi jo valmiina, niin ei tartte kauheesti miettiä.
GALLUP: Kenellä menee masussa se viiva (linea negrako se oli nimeltään?)? Itsellä aika haaleana näkyy. Esikoisella se oli tosi tumma ja selkeä.
Sunnuntaipäivän jatkoja kaikille!
-Monkey ja mosse rv. 25+4-
Heti helpotti ;) Mulla ei ole masussa viivaa, eika raskausarpiakaan, ainakaan viela.
B
Milloinkohan sitä jaksaisi nousta ennen klo 11? Vähän taitaa unirytmi heittää, johtuneeko siitä että tein yötyötä 3 vuotta?
Jouluruuista... Pari kertaa olemme paistaneet torttuja, eli hyvin on uponnut 48 torttua muutamassa päivässä (siis kahteen lurjukseen).
Kinkkua paistoimme eilen. Sellainen harjoitus-pikkujoulukinkku ja jouluna sitten toinen.
Liikkeistä... Olen pihalla kuin lumiukko juhannuksena, miten päin kapellimestari johtaa orkesteria. Iskuja ja muljauksia satelee sinnesuntänne, ehkä voimakkaimmat tuntuvat ylävatsalla.
Hankinnoista... Meillä on jo Teutonia-yhdistelmät, turvakaukalo, sitteri, pinnasänky (nämä kaverilta käytettynä), hoitopöytä vessan ammeen päällä (mies rakensi) ja aivan hervoton kasa vaatteita. Niitä on pitänyt shoppailla kirppikseltä, hakea vanhoja vanhemmiltani (kunnon aitoa retroa), tuleva mummo ja täti ovat niitä ostaneet ja vielä äippäpakkauskin otettiin. Kaikki siis lähinnä käytettyinä, mutta oli " pakko" ostaa uusi sellainen perinteinen röyhelöhattu!
Kokoarviosta... Itse olin 4,1 kg syntyessäni. Veljeni oli 4,35 kg. Siskostani en tiedä, mutta hänen molemmat lapsensa olivat n. 4,5 kiloisia. Hieman alkaa jännittää kun vielä jäin kiikkiin sokerirasituksen paastoarvosta. Millainen mötkäle pitäisi 157cm:sen varren jaksaa punnertaa kuutamolle? Toivottavasti pääsen vielä ultraan.
Vakuutuksista... Emme ota hoitokuluvakuutusta. Luotamme maalaisjärkeen (onko sitä?) ja julkiseen terveydenhuoltoon.
Viivasta... Sitä ei ole näkynyt, eikä raskausarpiakaan ole tullut vanhojen läskiarpien lisäksi.
t: Hönniäinen ja kapellimestari rv 28+2
Täällä Etelä-Kymenlaaksossa on vaan millin verran lunta ja yllättäen plus asteita :( Siis likasta ja hämärää..
Mutta joo, KATJUSKALTA olisin kysellyt siitä sokerirasituksesta. Mä kävin siinä torstaina ja perjantaina sain tulokset. Mulla se paastoarvo oli tasan 5 mut täällä se sais olla maksimissaan 4,8.. Aika ihme että eri paikoissa erilaiset raja-arvot. Ne muut ei sitte mullakaan noussu lähellekkään ylärajaa. Nyt sitte terkkari laitto lähetteen äippäpolille ja diabeteshoitajalle.. Kävitkö sä niissä? Mun mielestä aika turhaa kohkaamista mut onhan se hyvä, että pidetään huolta ja seurataan että kaikki menee hyvin. Saiko millaset ohjeet ruokavalion suhteen?
Omaan (.) kuuluu kovasti liikkeitä ja kasvamista. Neuvolalääkärissä viimeviikolla sf-mitta oli 27 joten hyvin täällä kasvetaan :) Muutenkin kaikki oli ok ja kun kysyin missä asennossa Nestori mahtaa olla, niin vatsan päältä tunnustellen lääkäri arvioi, että poikittain taitaa olla (ainakin sillä hetkellä) siis peppu vasemmalla ja pää oikealla puolella. Vielä kun se mahtuu kääntymään niin oli kuulemma vaikea sanoa ihan varmaa.
Ainut mikä haittaa jokapäivästä elämää on selkäkivut ja välillä erittäin kova issiaskipu. Selkää ihan polttelee kun istuu vähän pidempään ja vasen jalka ns. pettää alta kun nousee kävelemään. Nää oireet on tullu nyt ihan viikon sisällä ja ajattelinkin että pitäis varmaan käydä lääkärissä kun alkaa työnteko käydä hankalaksi. Miten helposti te muut ootte saannu sairaslomaa selkäkivun takia? Kun tuntuu että ihan pienistä tässä valitan...
Että tällasta tänne kuuluu. Mukavaa sunnuntaita kaikille! :)
Kati ja Nestori -rv28+4
Mutta itse herättiin vasta n. puoli tuntia sitten ja mies tuolla just aamupalaa laittelee!! ;) Oon nukkunnu kellon ympäri ja vieläki suu meinaa revetä haukotukseen... Mietinkin tässä, että kuinkahan pahasta näin pitkä syömisväli on vauvalle? Kovasti nyt potkii tuolla ja vaatii varmaan aamupalaa kans...
Liikkeistä: Mulla ne tuntuu vähän kans joka puolella... Eilen oikeestaan ekaa kertaa tuntu ylhäällä, eli olis poitsu kääntynyt, mutta nyt taas siellä sun täällä... Mun pahin pelko onkin ettei se käännykkään ja joudun sektioon!! Byhyy...
Selluliitistä ja raskausarvista: En oo kyl huomannu, et olis enempää tullu nyt raskauden aikana... Mulla on aina ollu sitä vähän pepussa... ;) Selluliittiä siis!! Ja raskausarpiakaan ei oo tullu vielä, ne muutamat teinivuosilta on tallella vieläkin!! Tuo raskausarpien tulohan on perinnöllistä ja mun äidillä niitä ei oo tullu...
Mistä muuten tiedätte jo painoarvion? Me saatiin sillon 3/4D ultrassa rv22+1 painoarvioksi 488g, mut muusta en sit tiedä... Onko tuo ihan normaali painoarvio sille viikolle? Itse olen ollut syntyessäni 2990g ja synnyin rv41, miehestä ei tietoa, kun ei Turkissa noita juttuja ole kirjattu ylös ja jos on 10 lasta perheessä, ni ei äiti voi niitä kans yhtään muistaa... Mut onks se jotenki sit verrannollista siihen mitä ite oon painannu syntyessäni ja mitä mun lapsi vois painaa?
Juups, mutta nyt mies huutelee tuolla, et aamupala on valmis (ja kellohan oli jo 12.30)... ;) Mukavaa sunnuntaita!! Huoh, huomenna oliski taas työpäivä viikon sairasloman jälkeen!!
Mellu ja Nalle rv24+6
Linea Negrasta eli nyt ei ole, mutta esikoista odottaessa oli haaleena. Kaikki sanoivat silloin, että odotan poikaa ja tyttö tuli. Nyt siis poika tulossa eikä viivasta tietoakaan...mun kohdalla kaikki traditiot heittää härän pyllyä.
Lumienkeli-torstaina muutetaan, joten ei enää sillon sovi. Palataan asiaan.
Odottelen tytön heräämistä niin lähdetään lasten juhliin Porvooseen.
Esikoisten odottajat nukkukaa vaan puolille päivää ja nauttikaa siitä! Eipä onnistu enää, kun on pieni lapsi, meinaan nehän herää kaikki aika aikasin. Meillä joskus saa nukkua jopa yhdeksään;=) Ei onneksi kyllä väsytäkään, kun menen samaan aikaan nukkumaan lapsen kanssa.
Browniette saat kyllä sellut pois, muttei ne itestään lähde...täytyy tehdä työtä sen eteen eli liikkua!
Pinja 26+5
[color=purple]kortit ovat nyt hetken kuivumassa ja sitten taas jatketaan. Mutta siis asiaan... tuota linea negraa tulin kommentoimaan sen verran, että esikoisella siis tumma, vahva viiva ja TYTTÖ tuli kaikista ennustuksista huolimatta. Nyt sitten viiva haalea, menee kyllä navankin yli. Saa nähdä, kumpi nyt on tulossa.
-Monkey-
Onkin vierähtänyt useampi viikko siitä kun pinouduin, kiirettä on pukannut ja ajatuksetkin ovat olleet vähän maassa.
Käytiin miehen kanssa viikko sitten Tapio Kurjella 3/4D ultrassa Helsingissä. Hieno kokemus, vauvan kaikki rakenteet tutkittiin tarkaaan (varsinkin sydän kun kuopuksella on/oli VSD eli kolme pikkuruista reikää sydämen kammioiden välillä). Sukupuolikin varmistui tytöksi, mies oli ihan innoissaan, kolmen pojanviikarin jatkeeksi saadaan tytöntyllerö. Itse ajattelin pääseväni " helpommalla" jos tulokas olisi ollut poika, vähän niinkuin " samoilla tulilla" . No vähitellen minäkin alan tottua ajatukseen tytöstä:)
Ultrassa todettiin sitten myös mun istukassa olevan jo alkavaa kalkkeutumaa (ei tavallista näillä viikoilla) ja vauvan kehittyvän hiukkasen alakanttiin painossa (-1 SD käyrällä), vaikkakin muuten kooltaan vastasi viikkoja (24+2). Joudun nyt sitten jatkossa käymään kasvukontrollollissa äitiyspolilla 3-4 viikon välein. Kuopuksen raskaudessa huomattiin sama, vaikka silloin istukan vajaatoiminnasta ei mitään puhuttu (lienekkö niin tarkkaan tutkittukaan). Painoarvioksi saatiin 650 g tämä enteilee syntymäpainoksi max 3kg, jos raskaus menee täysille viikoille (tätä lääkäri vähän epäili, kuulemma yleensä joudutaan nämä raskaudet käynnistämään aikaisemmilla viikoilla vauvan pienen/pysähtyneen kasvun vuoksi).
Vähän tietty veti mieltä matalaksi moinen tieto, vaikkakin lääkäri lohdutti, ettei mitään akuuttia pääse tapahtumaan kun asiasta nyt tiedetään ja tilannetta seurataan. Myöskään itse ei asiaan voi mitenkään vaikuttaa, eli täytyy vaan odotella mitä tuleman pitää (onneksi seuraava ultra + muut tutkimukset on jo kaden viikon kuluttua).
Masu kyllä kasvaa mukavasti, neuvolakin on tulevalla viikolla. Joku muuten kyseli neuvolakäynneistä, meikeläinen on käynyt tasan kaksi kertaa neuvolassa tähän mennessä. Eli en turhan usein.
Liikkeet tuntuvat milloin missäkin, ultran mukaannyt oli raivotarjonnassa,
mutta hyvin vielä varmasti pystyy heittämään sintti kärrinpyörää kun on niin pieni ja mulla on kuulemma laaja kohtu (siitäköhän johtuu tämä laaja vatsakumpukin:).
Mies osallistuu raskauteen hym, sanoisinko hillitysti, ihan niin kuin minäkin kun kyseessä on kuitenkin " jo neljäs" raskaus.
Vakuutusta ei olla otettu, eikä varmaan enää saadakkaan tällä uudella diagnoosilla.
Ihanaa kun tulee joulu, loma ja viimeyönnä tuli hentoinen lumipeitekkin maahan. Mukavaa alkavaa viikkoa ja kolmatta adventtia kaikille tasapuolisesti.
toivottelee Maisa ja masu 25+1 / muksut x3
Meillä neuvolalassa sanoi että ennen paastoarvon raja oli joku alle 5 ja nyt uusi oli sen hieman yli. Esikoisen aikaan siis vielä katsottiin vanhan taulukon mukaan. En tiedä kuinka uusi käytäntö on ja onko se käytössä joka paikassa. Ruokavalioa ei sen enempää lähtenyt erittelemään vaan sanoi että pitää syödä terveellisesti. Sain jo heti alku raskaudesta nuo dietti ohjeet. Taitaa tuo käytäntö muutenkin olla muuttunut sillä viimeksi jouduin käydä parikin kertaa porvoossa lääkärin tutkittavana ja oli 2 ylimääräistä ultraa. Nykyään kuulemma vain yksi ylimääräinen viikolla 36, ja tämä sama on myös kaikilla ensimmäistä odottavilla ja jos edellisessä synnytyksessä jotain ongelmia. En tiedä joudunko tuohon ultraan. Tulipas sekava selostus...
Tänä viikonloppuna siis takana kahdet synttärit, omat meni siinä sivussa ihan huomaamatta. Jopa oma äiti oli unohtanut ja jouduin hieman muistuttelemaan että missäs sitä tuli oltua tasan 22 vuotta sitten. Kohta lähden kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja.
Masussa tänään hiljaisempi päivä, eilen olikin kunnon jumppausta. Raskausarpia on edellisestä raskaudesta jäänyt ihan kiitettävästi. Sanoinkin miehelle että jos nämä kerran ovat äidin kunniamerkkejä niin mun pitäis olla vuoden äiti. Sinistä viivaa ei masussa näy, eikä näkynyt edelliselläkään kerralla.
Mutta nyt lähden laulamaan!
Kati, Jessica ja Lilli-Putti (28 tasan)
Myö varattiin vakuutus Tapiolasta, mutta niiden nesterakkuloiden takia sieltä ei ole vielä tullut päätöstä, odottelevat KOKS:ta tietoa, että voiko meille antaa vakuutusta ennen syntymää vai ei..,