Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalismussukoiden Viikonloppu Alkaa Nyt!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=rosybrown] Ei olis millään huvittanut lähteä aamulla töihin... onneksi on perjantai ja viikonloppu on vapaata! Miehellä on tänään jotain pikkujouluntynkää, joten sekään ei ole illalla kotona. Sisko tulee käymään!

Olotilassa ei mitään muutosta, selkä on välillä kipeä ja ahdistaa välillä tosta mahan ja rinnan välistä, mutta ei mitään sen kummempaa. Vauva liikkuu tosi aktiivisesti, paljon enemmän kuin pari viikkoa sitten.

Onko kenellekään tullut tässä raskaudessa vielä RASKAUSARPIA? Millä viikoilla niitä yleensä tulee...? Mulla on siis vaan vanhoja, teini-iässä tulleita. Reisissä lantion kohdalla ja rinnoissa. Ovat onneksi aika vaaleita, mutta kyllä ne mua silti välillä häiritsee... Niistä ei taida päästä mitenkään eroon...?

NapNap rv27+2 [/color]

Vierailija
2/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa väsyttäny kovasti vielä aamulla...

Olin tossa viikon sairaslomalla selkäkipuilun takia ja nyt siis kolmatta päivää töissä taas... selkä kipeytyy edelleen aina iltaa kohti, mutta muuten kiakki on menny niin hyvin, että kai sitä pitääkin jotain vaivaa tässä tilassa olla ;)

Oon nyt pitänyt Anitan tukivyötä päivittäin ja kyllä se taitaa auttaa, mutta ei kokonaan kipuilua poista... välillä kyllä tuntuu että tukivyö painaa masun puolella ja aiheuttaa supistuksia tai semmosta muuta painontunnetta alavatsalla, mutta ei pahasti.

(.) kaikki ennallaan, vaapukka liikkuu aika lailla, joskin vaihtelee kyllä ihan päivittäin, välillä on paljon hiljaisempia päiviä.

Vähän harmittaa kun painoa on tullu jo se melkein 10 kiloa (joku kyselikin...) mutta eihän siitä paineita voi ottaa, täytyy koitaa saada vaan sitten kevään ja kesän aikana kaikki pois ja mielellään vähän ylimäärästäkin ;) se on kyllä sitten ihan sen ajan murhe, ei kyllä neuvola-tätikään aiheeseen puuttunut.

HANKINTOJA meillä ei kovasti olla tehty, häkkisänky saatiin käytettynä ja maalatiin uuteen uskoon =o] vaippoja (kestoja) oon ommellu valmiiksi jonkin verran ja muutamia vaatteita olen ostanut ja ollaan saatukin jo joitain... pari bodyä, parit puolipotkarit, tennarit ;) huppari, pipo ja eilen ostin semmosen vähän lämpösemmän haalarin kun ajattelin että maaliskuussa varmaan tarttee semmosta ja äitiyspakkauksen puku taitaa olla vielä aika iso sillon :) Mies toi matkoiltaan tuliaisina Barbababa-nokkamukin ja lautasen ;) jo aikaa sitten....

MIES on mukana ihan mukavasti, neuvola-käynneillä on ollu mukana vaan ensimmäisellä kerralla (ei kyllä oo miun mielestä tarpeellistakaan...) ultriin on osallistunu innolla... Silittelee masua ja koittaa tuntea potkuja =o] On huolissaan kuulemma vaan siitä, miten pärjää vauvan kanssa, kun ei ole kokemusta, ei ole kyllä epäilystä etteikö pärjäisi :)

Täytyy jatkaa töitä !!!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille !!!!!!

Fiona + Vaapukka rv 26+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahaan aikaan ei ole tullut kirjoiteltua, mutta lukemassa olen kaynyt paivittain. Yritan nyt ensin vastailla kysymyksiin, joista ollut puhetta viime paivina.

MIEHEN MUKANAOLOSTA. Meilla juttelee masulle paivittain, ja on muutenkin aivan ihanasti odotuksessa mukana. Ostokset tehdaan isommat yhdessa, mutta kaikki pikkujutut jattaa kylla mulle. Sehan sopii :)

HANKINNOISTA. Me ollaan hankittu vaunut, auton turvaistuin ja pieni vauvan kylpyamme. Pinnis ja patja ostettiin kaytettyna, ja nyt pahkailenkin onko kaytetty patja haitaksi lapselle.. Luin nimittain artikkelin jossa sanottiin etta patjan tulisi olla uusi. Tietaako kukaan?? Aion joka tapauksessa ostaa sellaisen korisangyn vaaville ensisangyksi. Mahtuu paremmin tuonne sangyn viereen, ja nukkuvat kuulemma (?) paremmin pienemmassa tilassa. Sitten tietty vaatteita on tarttunut mukaan jonkin verran, mutta ajattelin etten ihan hirveasti niita ostele. Niita saa varmaan paljon sitten lahjaksikin.

SUONIKOHJUISTA. Mulla pari pienta pullistumaa saarissa. Pinnallisia ainakin viela, ja laakari sanoikin et todennakoisesti haviaa itsestaan raskauden jalkeen. Alapaassa ei ole nakynyt vaikka turpea onkin... Peilin kanssa taytyy katsoa, alkaa tuo maha olla pahasti edessa.. :)

Sitten vahan omaa (.) Mulla on nyt sitten alkanut kaikenmaailman saryt kanssa. Huh. Aika onnekas taisin olla, et paasin nainkin pitkalla ilman ' mitaan' . Noin 3 paivaa on alapaata vihlonut siihen malliin ettei voi olla mitaan muuta kuin liitoskipuja.. Alaselka on kanssa ollut kipeana.

Lomaa ja Suomeen tuloa odotellaan innolla. Enaa vajaat 2 viikkoa, jes! Kaytiin eilen joululahja ostoksilla, mutta joulutunnelma on kiven takana viela. Tassa maassa kun ei joulua juhlita millaan tavalla ;(

Browniette 27+1

Vierailija
4/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola, ja voi kiesus mikä täti. (meillä siis väliaikainen neuvola täti, ku vanha lähti virkavapaalle ja uusi saadaan alkuvuodesta). Miten voi ihminen jaaritella niin paljon ja saada kaiken kestämään pienen ikusuuden.

Noh, sain kuiten nyt ajan sinne sokerirasitukseen, menee ens vuoden puolelle. Anto lääkäriajanki, vaikka yritin kyllä tehdä selväksi, että en ko. päivänä pääse, koska olen töissä. Mutta ei menny jakeluun.

Uuden ajan neuvolaan kuiten unohti antaa..

Painoa tullu ihan kivasti, eli nyt ollaan lähtölukmissa. =)

Tosin mulla on esikoiselta jääny semmoset n.20kg, että ihan hyvä ku pysys kurissa tällä kertaa toi painonnousu.

Verenpaineet oli 104/70 mikä selittää miksi on välillä hieman huipannu,

hemoglobiini 134 eli oikein hyvä :)

Jännä oli se, että ku neljä viikkoa sitten oli sf-mitta 24 ja nyt oli 23 =D

Tosin se tietty vaikuttaa kun on eri mittaaja, mutta voiko se nuin paljon vaikuttaa, vai eikö se vain ole kasvanut??

Niin meillä neuvola on ollu 4vkon välein.

No tänä aamuna soitin kuiten tonne tk:n päivystykseen selkäsärkyjen takia (neuvolasta kun ei läääkäri aikaa saanu), saas nähä mitä setä sanoo. Sama lekuri on mulla myös neuvolelääkärinä. Eilen oli ihan tuskanen päivä, ei edes särkylääkkeet auta tähän kipuun ja itkua pietellen eilen sitten töissä istuin.

Toivottavasti tää kipuilu on ohimenevää sorttia, jotta vois töissä käydä mahd. pitkään. Ihan oman mielenterveydenkannalta ja myös rahan takia, ku haen kans 6kk työtulojen perusteella äippärahaa ja mulle kerkee just tulla tuo 6kk täyteen ennen ku äippälomalle jään, joten kauhiasti ei kärsis saikulla olla. =(

Mutta mutta, mie palailen langoille myöhemmin, pittää alkaa pukemaan ja viedä koiruus vielä aamupissille ennen lääkäärin lähtöä.

OIkein hyvää alkanutta viikonloppua!!! =D

-Mie ja rusina rv 25+1

Vierailija
5/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kotosalla sairaslomalla mm. nipistelyjen vuoksi. Tuli viime sunnuntaina rehkittyä liikaa, joten nyt sitten ollaan ihan hissukseen.

Mieheni on ollut hyvin mukana odotuksessa. Neuvolassa se on ollut mukana joka kerta. Ei se sillee murehdi mun vointia, että sanoisi, etten saisi tehdä jotain, paitsi nyt kaupassa, ku ostin joulutorttuvärkkejä, niin se sanoi vaan,e ttä enhän mä saanu tehdä mitään... Totta kai se kantaa raskaat jutut ja tuelee tekemään asioita kun pyydän. En kuitenkaan haluaisi olla liian avuton ja passottaa toista liikaa. Tuntuu vaan niin oudolta vain lepäillä, mutta pakkohan se on, ettei rupee tapahtumaan enempää...

Hankinnoista. Ollaan ostettu jo turvakaukalo ja sitteri. Itkuhälytin ja pinnasänky saadaan kuulemma joululahjaksi. Tammikuus olis tarkoitus mennä ostamaan vaunut. Äitiyspakkauksen pitäis tulla joulukuussa, joten on aateltu,e ttä se hoitopöytä haettais kaupasta piakkoin, niin saa sinne sitten laittaa tarvittavat tavarat, ku tuossa lattialla jo pari laatikkoa, josta sais p0estä vaatteet ja laittaa kaappiin odottamaan pikkuista.

(.) Ei nyt sen kummempia. Nipistelyt on nyt väsehtyneet ja selkäkivut haittaa aamuyöstä, ettei saa nukutuksi enää. Usein aamuisin laitan kauratyynyt mikroon ja sitten sen selälle. Auttaa kyllä kivasti ja saa nukuttua taas.

No tulipas taas kirjoiteltua. Uusi rv taas edessä ja lujaa vauhtia ollaan menossa maaliin.

Tinttu81

rv 25+1

Vierailija
6/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin juuri neuvolaan sokerirasitustestin tuloksia. Paastoarvo sai olla 5,1 ja mulla oli just se. Muut arvot meni ihan reilusti alle. Riittää neuvola seuranta ja ruokavalio tarkkailu. Onneksi ei tarvii sen suurempaa tarkkailua ja varmaan jää se ultrakin ottamatta, ellei neuvolassa aleta olla huolissaan vauvan liiallisesta kasvusta. Vielä ainakin mennään käyrien alapuolella ja esikoinenkin oli ihan normaali painoinen syntyessään (syntyi rv 41+1 ja oli 48cm ja 3330g).

Eilisestä reippailusta tuli selkä todella kipeäksi. Luulisi liikkumisen auttavan. Onneksi isäntä hieroi vähän niin pääsin kiipeämään portaat. Aamulla tosin oli taas ihan jumissa.

Käytiin eilen isänän kanssa kattelee " uutta" autoa. Farmaria mentiin kattoo mut molemmat ihastu sellaseen 98 Passattiin, oli aika kyrvikäs... Jos meinataan se ostaa pitää ottaa pariks päiväks koeajoon et voi vähän mittailla miten vaunut ja istuimet mahtuu autoon. Onneks aika iso takaluukku.

Mites muiden viikonloppu? Meillä olis kahdet synttärit minne pitäis mennä.Toiset onneks ihan tässä lähellä. Muuten ei mitään kummempia suunnitelmia. Sunnuntaina pitää siivota kun mun isä ja sen vaimo tulee maanantaina meille hoitamaan esikoista. Itse menen syömään töihin joululounaan.... Tulipa vesi kielelle...

Rentouttavat viikonloput kaikille masukkaille ja masullisille!

Kati, Jessica ja Lilli-Putti (27+5)

Vierailija
7/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]töissä on kiiire, apua. ja enää pari viikkoa jouluun, iso kasa hommia pitäisi saada valmiiksi.

ja tasan kahden viikon päästä nousee kone kohti dubaita - mitähän sitä laittaisi viikoksi päälle?? siellähän ei mikään superhelle ole, mutta juuri se superhelteen puuttuminen ja jonkinlainen pukeutumiskulttuuri takaa sen että ongelmia on enemmän (jos siis olisi taikkujen helle, ei mukaan tarvitsisi kun hameen, bikinit ja paidan;) BROWNIETTE - vinkkejä millä vaatteilla sielläpäin maailmaa joulunaikaan pärjää?

eilen suihkun jälkeen oikein ihmettelin vatsan kokoa. on kasvanut reippaasti, saapa nähdä ensi viikon neuvolassa mihin asti sf-mitta on räjähtänyt;) painoa tullut kai noin viisi kiloa. raskausarpia ei vielä näy *kopkop*, mulla jotain vanhoja&tosi vaaleita löytyy rinnoista, eli siis taipumusta niihin on..

syön tässä just piparia ja teetä, niillä jaksaa siihen asti kun ehtii lounaalle:)

viikonloppuja!

Caddie ja Pirpana, rv 26+3

PS. tiedättekö te, tai osaako jonkun mies sanoa mistä saisi ostettua aikuisten jääkiekkokypärän (miehelle) pk-seudulla? [/color]

Vierailija
8/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parit mamma-caprit kokoa 40 jos olet kiinnostunut. Beiget " reisitaskulliset" H&M:n housut ja jääkarhukarkin väriset (vaalea sininen) siistimmät ruotsalaiset merkkiä Big Belly. Caprien luulisi olevan tarpeeksi peittävät???

Viimeksi olin raskaana kesällä, ja nyt noille ei pahemmin ole käyttöä kun matkustelukin rajoittuu Pohjois-Eurooppaan tänä talvena.

Vierailija
9/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=rosybrown] Mulla on myös Anitan tukivyö käytössä, ja on kyllä hyvä. Ei se ihan kaikkia kipuja poista, mutta mun mielestä jeesaa kuitenkin tosi hyvin. Ei ole enää kyljet niin muussia kuin ennen.

Viikonloppusuunnitelmat: Eli tänään tulee tosiaan sisko kyläilemään, mies onkin duunin pikkujouluissa. Huomenna pitää hakea äitiyspakkaus postista, posti on ensi viikonloppuna auki! Sitä sitten saa tutkia lauantaina. Mies taitaa olla enemmän innoissaan siitä kuin minä! Viikonloppuna pitäsi saada myös vähän tauluja seinälle... Jouluostoksillakin olisi kiva käydä. Ja joulutorttuja voisi tehdä! [/color]

Vierailija
10/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=rosybrown] Missä kohtaa tunnette liikkeet?

Mulla niitä tuntuu yleensä ihan alavatsalla, tai jommassa kummassa kyljessä, melko alhaalla. Eli missäs asennosssa se vauva on? Koska sen pitäsi kääntyä oikeeseen asentoon? [/color]

Vierailija
11/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä masussa vauva ainakin pyörii vielä asennosta toiseen. lempiasennossa on vinottain(?) alaspäin, jolloin potkii tänne oikealle yläviistoon.

mutta potkii oikeastaan kaikkialle, ihan alas " sisälle" , alas, vasemmalle ja oikealle kyljelle jne. jos olen kyljellä ja käännyn toiselle kyljelle, kääntää helposti asentoa siellä sisällä myös.

:) C

Vierailija
12/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun masussa vauva tuntuu potkivan eniten kylkiin ja useimmiten oikealle ylös, siis ihan tohon kylkiluun alle, mutta kipeetä ei oo vielä tehny. Joskus potkut tuntuu molemmilla puolilla ja jotenkii tosi omituisesti takapuolessa.... vaikee selittää, mut välillä tuntuu että vauveli potkii just suoraan peräaukkoon siis sisäpuolelta.... Sori jos kuulostaa ällöltä, mut siltä se tuntuu.... voi olla että johtuu miun istuma-asennosta että potkut tuntuu takapuolessa. Mut tälläkin hetkellä jumputtaa tossa kyljen oikeessa ylä-kulmassa.... Oliskohan jo siis pää alaspäin....

Hassua huomata miten vauva on kasvanu ja potkut / liikkeet tuntuu useammassa paikassa samaan aikaan =o]

Vierailija
13/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ku menen ottaan pikku tirsat ennen kotiväen saapumista.

Kävin siis lääkärissä tänään noiden edellisessä viestissä mainittujen selkävaivojen vuoksi ja viikko vahän reilu saikkua tipahti.

Sitte uuestaan lääkäriin, jos tarvis, mutta toivottavasti menee ohi.

Tehtiin samalla toi tarkistus, ettei tarvi sitte heti ens viikolla mennä taas käymään. ku mulla ois sillon ollu neuvolankautta se aika, eilisestä 23 oli nyt sitte sf-mitta kasvanu 26:een. :) Lääkäriki vähän ihmetteli, että mikäs tämä tämmönen mitta oikein on.. (se 23)

Ja 2-3vkon päähän pitäs varata sitte neuvola aika että tarkistetaan toi kohdun tilanne, että kuinka on kasvanu, tarviiko jottain erityis toimenpiteitä.

Osaako joku kertoa mulle kauanko aikaa niissä sokerirasitus testin tuloksissa kestää? Siis että ne saa tietoon?

Vois sitte ajottaa sen seuraavan ajan niin, että sais samalla ne tulokset..

Sitte vielä nuista pipareista ja tortuista. Me Poitsun kanssa leivottiin joulutorttuja tossa pariviikkoa sitten ja oli kyllä ihan super hyviä, nam.

Tosin ei kyllä tortut tässä perheessä kauan vanhene, ei montaa päivää kestäny, ku kaks isoa pakettia leivottiin. :)

Pitänee kuiten vielä toistamiseen leipoa, ja pipareita myös, kunhan jonkun hyvän piparitaikina ohjeen jostain löydän.. (jos jollain joku hyvä ja helppo ohje niin mielellään otetaan vastaan)

Meinasin tossa äippäraha hakemuksenkin viedä kelalle, vaan huomasin sitä täytellessäni, että kappas ku se miehen allekirjotus uupuu. Onneksi en kerenny Kelalle asti vaan lääkärin jälkeen poikkesin Picknik' iin kahveelle ja patongille =D ja siellä parin esitäytin.

Mut nyt sänky kutsuu..

Minä edelleen ja masuasukki vieläkin rv25+1

Vierailija
14/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sivujen latutuminen on hidasta modeemilla ja nyt vasta sain aikaiseksi lukea koko viikon pinot.

Napnap mulla poika pää alaspäin ja jalat vasempaan kylkeen. Esikoinen oli samassa asennossa koko raskauden. Siis joka ultrassa todettiin sama. Kiinnittyikin jotain 32 viikolla jo. Toisillahan kääntyy vielä sairaalassakin ja joudutaan siksi leikkaamaan;=(

Miehen osallistumisesta-kun kuuli, että poika tulossa niin on hehkuttanut sitä kaikille. Muuten voisi kyllä osallistua enemmän.

Muutetaan ens to uuteen taloon. Haluan lapset samaan huoneeseen ja ongelma KUINKA MAALAAN seinät, kun toinen tyttö ja tämä poika?? Mulla pinnasänky maalatu jo siniseksi ja kalusteita, mutta seinät?? Haluan väriä sinne!!

Moni on maininnut paineen tunteesta alapäässä ja " turpeudesta" jne. Siis verihän pakkautuu sinne eritavalla ja limakalvojen pitäisikin tummentua lähes luumun värisiksi. Kaikki palautuu kyllä! Suonikohjusta siellä en osaa sanoa mitään.

LUMIENKELI onko sulla poika jo terve? Lähdetkö joku päivä ulos? Ollaan täällä meren rannalla ensi torstaihin asti.

Unelmoin jo kovasti keväästä ja ett sais tän mahan tästä edestä pois!!

rv26+3

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
15/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teenkin niitä melkein joka ilta :-) Hieno keksintö nuo valmiit taikinalevyt, otan vain kaksi levyä pellille, laitan uuniin ja uunin päälle. Muutamassa minuutissa sulaneet tarpeeksi, leikkaan kahtia, väsään tortut ja takaisin uuniin paistumaan. Ei ehkä kovin energiaystävällistä uuninkäyttöä mutta musta joulutortut ovat parhaimmillaan juuri tuoreina :-)

Vierailija
16/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeistä: Meillä tää vauveli potkii ihan joka suuntaan. Välillä jo tosi kipeestikkin ja selvästi joku kohta työntyy ylöspäin joku kantapää tai muu.

Tuosta päivärahahakemuksesta ettei meillä ainakaan siihen tarvittu miehen allekirjoitusta. Kysyin vielä ihan erikseen sitä. Sanottiin että koska isyyspäivärahaa haetaan samalla hakemuksella siksi siinä on se kohta

Hankinnoista: Meillä on tarvikkeet edelliseltä jäljellä mutta pieniä vaatteita ei. Jotain olen jo shoppaillut

Torttuja ja pipareita ollaan myös paistettu, tortut vaan ei meillä oikeen mene kaupaksi.

Suonikohjuista ja raskausarvista eli niinku silloin kerroinkin sen mun epäpätevältä vaikuttaneen läkärin kadehtineen niin kumpiakaan ei ole mulle (onneksi) ilmestyny. Tää on tosiaankin jo viides raskaus eikä niitä ole aiemminkaan ilmestyny mutta silti koko ajan pelottaa että jos niitä nyt tuleekin.

Lääkäristä puheenollen niin nyt alkoi mietityttämään että sanoi kyllä kohdunsuun pehmenneen mutta eipä siihen sitten mitään muuta. Pitäsköhän siitä nyt sitten olla huolissaan? Omasta olosta sen verran että kahteen viikkoon selkä ei ollutkaan näin hyvänä. Toivottavasti pysyykin kun lähdetään sunnuntaina Tukholmaan.

pinja72 mekin voitaisiin ulkoilla jos seuraa kaipaatte. Aika lähellä asutaan =) Tosin ollaan kotona vasta tiistaina ja te muutatte jo torstaina. Meillä on pojan huoneessa kolme seinää valleansinistä tapettia ja yksi seinä petteri kani tapettia. Sellaisena saa olla vaikka tulokas olisikin tyttö..

Sit jos joku laittaa sen sähköpostiosoitteen niin minäkin voisin vihdoin liittyä siihen rinkiin

Minttulia rv 27

Vierailija
17/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli oikein mukava ja jo vanhempi herrasmies. Katsoi ja kertoi näkymiä rauhassa... en voinut olla kysymättä sukupuoliasiasta! Maha-asukki oli hieman huonossa asennossa sukupuolen katsomiseksi, mutta lääkäri vähän tökki mahaa, ja sano, että kyllähän tämä vielä arvailua on, mutta kyllä se tytöltä näyttää!!! JEEE!!!

Voihan se vielä muuttua, mutta ihanaa ajatella, että pikkuprinsessa siellä uiskentelee! Näin myös pienet sormet ja aivan ihanat jalkapohjat vierekkäin.

MIES MUKANA on kyllä 100%sesti. Odottaa ens kevättä kuin kuuta nousevaa ja on lueskellu intissä kaksplus lehtiä. ;) Pari kertaa oon saanu raskauskalenterin viikkokuulumiset kännykkäänkin.

HANKINNOISTA: Ostin viime perjantaina sitterin. Oikein kauniilla ja yksinkertaisella pupu/porkkana kuosilla. Pohjaväri on tummansininen jossa muutamia pupun kuvia beigellä ja sentin mittaisia oransseja porkkanoita. Ostin myös THEDORE BEAN-merkkisen rintarepun. Pikkuhiljaa kun hankkii tarvikkeita niin eipähän oo kaikki sit kerralla edessä. Vaunut ja autokaukalo on varattu/tilattu jo marraskuussa. Pinnasänky meillä on vuodelta 1948, kaunis, tummaa puuta ja käsin tehty. Pohjalle pistetään vaneri ja hieman pinnojen kiinnittelyä uudestaan, sekä pinnasuojuksen osto. Siinä siis sänky, joka käy hyvin meidän vanhaan puutaloon.

LIIKKEET: Tuntuu pitkin päivää ja joka puolella. Vielä on lääkärin mukaan niin hyvin tilaa pyöriä, että asento vaihtelee jatkuvasti!

OLETTEKO te kaikki jo ostaneet MAMMA-malliston vaatteita??

Itse ostin ensimmäiset housut viime viikolla ja paidan. Eli viimeinkin olen saanut pienen vauvamahan!

Haluan toivottaa kaikille hyvää viikonloppua. Itse vietän sitä kavereita tapaamalla, mies on intissä. Ja sunnuntaiksi menen Tampereelle kokoukseen!

Vierailija
18/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mistäs olittekaan niitä ottaneet??

Tänään kävin Tapiolasta kyselemässä. Kuulosti kyllä hyvältä!

Aiemmassa viestissä kirjoitin rintarepusta ja merkistä puuttui yksi kirjain eli se on THEODORE BEAN!

Vierailija
19/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELAN PAPERISTA: Mie hain samalla paprulla äitiysrahan, lapsilisän ja äitiysavustuksen. Mies oli vielä mukana kelassa, kun täytettiin ne paprut ja kysyin, että tarviiko miehen allekirjoitusta, kun sitä vanhempainrahaa/isyysrahaa voi hakea sitten myöhemmin. Eihän me nyt tiedetä, pystyykö hän pitämään isyysvapaata/vanhempainvapaata ja kummalle tulee vanhempainraha... Ei se täti oikein tiennyt, mutta tultiin siihen tulokseen, että koska vain minä haen itselleni niitä etuuksia, niin ei tarvii. No, eikös se perkeleen paperi tullut bumerangina takaisin, koska siinä ei ollut miehen allekirjoitusta. Selitys: koska vanhempainrahaa voidaan maksaa molemmille tarvitaan myös miehen allekirjoitus (siis vaikka sitä ei siinä paperissa haettu....). Näin siis meillä.

Tänään tuli onneksi se ilmoitus, että ä-paketti on parinviikon sisällä postissa. Vähän " lohduttaa" ...;)

Muuten ei mitään ihmeellistä. Täälläkin taitaa vauva pyöriä vielä aikalailla, kun potkut tuntuu milloin missäkin ja välillä muljahtelee silleen ison oloisesti, niinkuin vaihtais asentoa.

Leppoisaa joulunodotusta edelleen. Miekin taidan taas leipoa viikonloppuna pipareita. Torttuja on jo muutama paketillinen tullut leivottua.

jossara + matkusta rv 25+3

Vierailija
20/42 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri hetki sitten viimeisiltä jouluostoksilta. Nyt loppuillasta ohjelmistossa ulkoilua ja sauna. Ukko lähtee huomenna pikkujouluihin ja mä käyn sitten pjan kans vähän kaupungilla pyörimässä aijan kuluksi. Jos löytyis vauvalle jotain kivaa. Sunnuntaina olis tarkotus käydä kylpylässä uimassa. Eli sellaset viikonloppu suunnitelmat tiedossa.

LIIKKEISTÄ: Mulla tuntuu samanaikasesti oikealla kyljessä ja alhaalla vasemmalla eli olisko vauva sitten jotenkin viistosti niin että kädet ja jalat liikkuvat yhtäaikaa? Ens viikolla äippäpolilla sekin selviää missä asennossa hän on..Vauvahan voi kääntyä pää alaspäin aina viikolle 37 asti mutta luultavasti jo aiemmin koska silloin liikkumatilaa on enään aika vähän.

Kaveri sai tänään vauvan suunnitellulla sektiolla ja nyt sitten en malta odottaa omaani ; ) Meen alkuviikosta katsomaan jos tämä nuha helpottaa sen verran. Mutta nyt syömään. Huomenna tulee " jo" rv 26 täyteen!!

Moikkelis!