Jupinaa, vitutusta ja suurta ihmetystä. Neuvokaa mitä teen!!!
Tilanne tämä: tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta ja mies oli sitä mieltä että abortti heti. Meillä on jo yksi lapsi... Sanoin miehelleni että pidän tämän koska en tahdo tehdä aborttia. Mieheni tähän sanoi että jos pidän niin hän laittaa eropaperit vetämään. Näin hän tekikin ja virallinen ero astuu joulukuun 23pvä voimaan. Siis harkinta aika loppuu tuolloin.
Sovimme kuitenkin että asumme saman katon alla vauvan syntymään asti, koska 6v kotona olleena kotiäitinä et niin helposti löydä asuntoa ja sovimme että mies tulee synnytykseen mukaan. Tämä järjestely onkin sopinut meille tähän asti todella hyvin. Nyt ongelmana on joulu ja miehen sukulaiset jotka ovat huomanneet ettei ole enään sormuksia kummallakaan ja alkoivat kyseleen. Mies odottaa että lähden viettämään joulua hänen sukulaisilleen koska minun suku asuu kaukana ja kierrän muutenkin hänen kanssaan sukulaisia läpi... Kysyin että miksi mies ei ole kenellekkään sukulaiselleen kertonut että olemme eronneet? Ei osannut sanoa. Teenkö minä nyt väärin kun haluan viettää joulun kotona ja mies voi pojan kanssa mennä viettämään joulua sukulaisilleen. Velvoittaako minua mikään enään kulkemaan sukulaisissa? vai miten te näette koko tilanteen? Miksei ole kenellekkään kertonut että olemme eronneet?
Kommentit (30)
Vierailija:
ET saa mistään asuntoa, ellet mene soskuun. i]
On varmaan kiva syntyä sillä lapsella kun sitten isompana tajuaa sen et äiti ja isä eros sen vuoksi että minä olin tulossa.
:(
Laita se mies seinää vasten. Lakkaa kieroilemasta! Ja itse voisit mennä terapiassa käymään niin että todella tietäisit mitä olet tekemässä.
Älkää vastatko pahaan pahalla.
Ei mulle ainakaan selvinnyt, sitäpaitsi ette te varmaan kovin kauaa ole eroa harkinneet kun kerran olette vielä seksiäkin harrastaneet...Mun mielestä myös on ihan turha erota jos vaan VÄHÄN tuntuu siltä. Itse miettisin kyllä tosi tarkasti mitä haluan ja pakottaisin äijän puhumaan myös.
Ap kyllä on miettinyt miksi haluaa eron. Ap ei jaksa joka riidan tullessa uhkailuja erosta, ei kiinnosta että miehellä on oikeus huutaa ja riidellä mutta mun pitäisi vaan kiltisti kuunnella sanomatta mitään vastaan. En jaksa sitä että minä pyydän aina anteeksi koska mies on AINA oikeassa. Ennen kaikkea minua on alkanut stressaan tuo ainainen uhkailu erolla. Mutta nyt ei ole ollut kysee meidän erosta vaan siitä että miksi mies odottaa että minä vieläkin tekisin niin miten hän haluaa eli tapaisin hänen sukulaisiaan...
vaadi selkeät sävelet, mitä tuo ero nyt tarkoittaa.. Häviätkö erossa talosudellisesti? Mies ilmeisesti nyt katuu eroaan ja uhoamistaan eikä ole kehdannut edes sukulaisilleen sanoa ja nyt teidän pitäisi esittää paria..
kummallinen suhde
Mies menköön yksin ja selittäköön tilanteen. Itse on soppansa keittänyt, ottakoon lusikan kouraan vaan.
Tämä siis omien tekstiesi perusteella ja sillä ajatuksella, että olet ikuiseen henkiseen kiusaamiseen kyllästyneenä sitä mieltä, että ero on oikea ratkaisu ja viet sen itse loppuun, ellei mies sitä tee.
Sinä kerrot omille sukulaisille, mies kertokoon omilleen. Isovanhemmille voit ehkä soittaa ja selittää tilanteen (niin asiallisesti kuin pystyt), etteivät (toivottavasti) käänny kokonaan sinua vastaan.
siitä vaan kaupungin vuokrakämppiä hakemaan jos ei muualta meinaa saada.
Olet kyllä aika tossun alla kun annat toisen pompottaa tollalailla itseäsi.
lapsellista touhua kyllä molemmilta. Soita niille miehesi sukulaisille ja kerro tilanne ja sano että taidan mennä omien sukulaisien luokse tänä jouluna.
ne auttavat mielellään hädänalaista ihmistä, maksavat takuuvuokran ja voivat antaa muutakin tukea, kun mies on tuolla lailla hylännyt.
Nyt on sinun tilaisuutesi saada onnellinen elämä. Miehesi tulee aina kohtelemaan sinua noin huonosti, kun ei paremmastakaan ymmärrä.
Kun vauva on syntynyt niin sitten sinun on hankala hoitaa enää asioitasi kuntoon ja olet muutenkin niin herkässä tilassa että ylitsesi on helppo kävellä.
Eikä sinun tarvitse tässä ottaa huomioon mitä miehesi haluaa, vaan mitä itse haluat.
että miten aiotte jatkossa hoitaa lasten ja isän tapaamiset? tai siis miten mies on suunnitellut homman? tapaako vain isompaa lasta vai molempia? aikooko viestiä pienemmälle kuinka selkeästi että hänen olemassa olonsa erotti isän ja äidin?