Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pehmentynyt kohdunsuu ensisynnyttäjällä rv 26+6 NEUVOJA!!!

08.12.2005 |

Tulin juuri neuvolalääkäristä seksikiellon ja urheilukiellon kera. Kohdunsuu pehmentynyt. Kerotisitteko kokemuksistanne...miten raskaus tällaisesta tilanteesta eteni? Meille sanottiin, että nyt rv34 tavoitteena...onneksi siihen enää 6 viikkoa. Mutta kun ei oo tullut laitettua edes mitään vauva-asioita kuntoon...hih...ei edes äitiyspakkausta tilattu.....Kiitos jo etukäteen!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

Apuja en oikein voi antaa, sillä ollaan samassa kelkassa odotuksen kanssa, mutta olisi mukava vaihtaa ajatuksia. Mulla tänään 28 + 0 ja prikulleen samalla aikaa, eli 26 + 6 tulin kotiin samojen uutisten kera. Mulla kohdunkaula lyhentynyt puoleen alkutilanteesta ja pehmentynyt. Nyt täysin kotilevossa ja kaikki aktiviteetti kiellettyä. Huomenna menen lähetteellä äitipolille, jossa tilanne arvioidaan uudelleen. Kivuliaita supistuksia ajoittain. Toivoisin kovasti, ettei tarviisi sairaalaan nyt sitten jäädä, ettei tilanne näyttäisi niin toivottomalta. Onhan meillä vielä masussa niin pienet eläjät, että riskit ovat suuret.

Valmistelut olen nyt kotona saanut siihen malliin tehtyä, että jos tässä sairaalaan joudun jäämään, ei mies jää ihan yksin tänne sohlaamaan. Kehoittaisin sinuakin samoin tekemään, tietenkin niissä määrin, mitä itse pystyt. Henkisesti tämä tuntuu minusta todella raskaalta. Kotona päivät pitkät tekemättä mitään....välillä on itku ollut puserossa. Huoli tietenkin pienokaisesta, meilläkin ensimmäinen, on suunnaton. Mieheni on ollut tukena ja turvana sen minkä on osannut. Siitä jaksamisesta nostan kyllä hattua hänelle.

Jaksamista sinulle ja toivottavasti masussa pysytään vielä pitkään!

terveisin mine + piiperoinen 28 + 0

Vierailija
2/7 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutut ovat joutuneet sairaalaan supistuksista + kohdunsuun pehmentymisestä. Viimeisin oli sairaalassa 5 viikkoa, sitten muutaman viikon kotona ja tyttö syntyi rv 35. Toinen 3 vko sairaalassa, sitten muutama kotona, poika syntyi rv 37. Laittavat ilmeisesti aika helposti sairaalaan. Mulla itselläni on ollut jo monta viikkoa supistuksia, mutta paikat ovat kiinni ja kunnossa. Silti olin 2 vko sairaslomalla ja uhkasivat jo sairaalallakin. Jos et saanut määräystä makaamiseen voit toki rauhallisesti laittaa paikkoja kuntoon vauvaa varten. Lepää heti kun vähänkään tuntuu ja mielellään ennen kuin tuntuukaan. Eikä edes kävelylenkkejä, ei nostelua, kantamista, imurointia tms. Otat niin rauhassa kuin ikinä pystyt.

- tp (rv 29)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mine,

Tsemppiä sinne äitiyspolille! Kerro kuulumisiasi, kun pääset päätteen äärelle. Kiinnostaa kuulla miten homma teillä etenee. Itselläni kontrolli vasta 3 viikon päästä...eli petolepoa ei vielä tarvitse...joten nyt yritän rauhallisesti laitella vauvatavarat kuntoon, jos sen jälkeen ei saa enää kauheesti riehua. Tänään multa otettiin virtsakoe, tarkistetaan ettei kohdunsuun pehmeneminen johtuisi oireettomasta virtsatientulehduksesta. Katsotaan, kun saadaan tulokset.

Mutta tsemppiä sulle tosiaan sinne äitiyspolille! Kyllä me tästä selvitään. Ja vaavit myös! :)

Vierailija
4/7 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vkolla 26 kohdunkaulaa ei ollut jäljellä yhtään ja 2,5cm auki.Sairaalaan jouduin makoileen.Muistaakseni vkolle 30 olin sairaalassa jonka jälkeen kotihoitoon,jalat ylhäällä makoilin viikolle 34,sen jälkeen sain luvan liikkua..tyttö syntyi tasan 36.Tässä toisessa raskaudessa sama homma vkolla 21 paikat pehmeet mut onneksi kiinni..olen saanut olla kotihoidolla..lepoa,lepoa ja lepoa,ja paljon vettä! Nyt ollaan tasn 36 ,joten monasti lepokin riittää!

lettis73 rv 36

Vierailija
5/7 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen v. +28 ja eilen käynyt neuvolalääkärillä, 1cm auki, pehmennyt ja k.kaula lyhentynyt jonkin verran. Ehdotti sairaslomaa, mutta sovittiin että menen viikon päästä tarkistuttamaan tilanteen uudestaan. Totta kai jään sairaslomalle jos on pakko. Lääkäri sanoi koska olen toissynnyttäjä niin tämä voi olla ihan normaaliakin.

Vierailija
6/7 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käytiin ja onneksi kotiin vielä päästiin. Kohdunkaulaa jäljellä 2 cm ja pehmentynyt sekä kohdunsuu auennut alle sentin, mutta ei kuulemma vielä ollenkaan huolestuttava tilanne. Kotihoidossa pedissä mahdollisimman paljon ja edelleen melkein kaikki aktiviteetit kiellettyjä tai ainakin minimissään pidettävä. Vauveli ultrattiin ja on melko lyhkänen viikkoihin nähden, mutta ei mekään, tulevat vanhemmat, järin pitkiä olla, joten sekään ei kuulemma huolestuttavaa. Painoa hänellä kuitenkin ihan hyvin, nyt noin 1 kg. SF-mitta jo 31, johtuen siitä, että olen hoikka ja pienikokoinen sekä istukka edessä ja lapsivettä melko runsaasti. Masu kasvaa reilusti eteenpäin, lantioon ei mahdu mitään. Supistuksia edelleen, mutta lääkärin mukaan minulla supistusherkkä kohtu, joten supistaa melkein kokoajan, paitsi makuulla paikallaan ollessa. Epämiellyttävää, muttei vaarallista. Kipeät supistukset olleet nyt vähissä, kun lepoa on riittänyt, joten tilanne ei ainakaan nyt näyttäisi huononevan. Ihan positiivisella mielellä nyt odotellaan! Tsemppiä muillekkin!

terveisin

mine + piiperoinen 28 + 2

Vierailija
7/7 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi vaan, täällä tilanne jokseenkin sama. rv 27 jäin lomalle pehmenneen ja lyhentyneen kohdunkaulan takia. raskas työ lomittajana ilmeisesti aiheuttaa jatkuvasti päällä olevaa supistusta, joka sitten oli päässyt paikkoja pehmentään. ensikkona en tiennyt mistään mitään, ihmettelin vaan että kuuluuko mahan olla aina pinkee ja " kipee" . no, maanantaina uus sisätutkimus neuvolassa, jotta nähdään, mitä tehdään. tavoite on viikko 34...

nyt, vaikka oon ottanu rauhallisesti, välillä supistaa (kun nousee rappusia tai hengästyy muuten vaan). mutta vauva on pirtee, eikä oikeestaan huoleta, kun en joudu rehkiin.

leenu ja pyry 29+2