Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausmyrkytys

23.10.2007 |

Kertokaas mitä oireita teillä on ollut raskausmyrkytyksessä. Onko kaikilla ollut pissassa protskuja?

Mulla on verenpaineet noussu aikalailla alkuraskaudesta ja turvotus on ..hmm... miten sen sanoisi, epäinhimillistä. Pissa on kuitenkin protskujen osalta puhdas. Viikkoja nyt kasassa 37+1. Th ei ole huolissaan verenpaineista vaikka ne on noussu alun 105/65 -> 143/82.

Olo on kamala enkä panis yhtään vastaan vaikka tuo rakkauspakkaus tuolta kohta jo syntyisikin, mitään siihen viittaavaa ei tosin ole tapahtunut (kolme S:ää tehty jamonesti) joten saa antaa hyviä vinkkejä supistusten aikaan saantiin :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa raskausmyrkytys ja oireina oli seuraavat: pissassa oli ollut pidempään proteiinit +:lla, paineet kohollaan (en muista tarkalleen, mutta pahimmillaan alapaine oli 102-105) vaikka olin saanut lääkkeet, kun alapaine kipusi päälle 90... Turvotus oli jotain ihan hirveää -> nilkkoja ei ollut, miehen isot kengät oli ainoat mitkä sai jalkaan ja kun turvonneisiin kohtiin tökkäsi sormen niin siihen jäi kuoppa, samoin sormet ja kasvot katosivat jonnekkin turvotuksen sekaan.

Ja viimeisenä oireena ilmaantui kammottava päänsäärky ja näkökenttään tuli palleroita. Näiden oireiden perusteella jouduin jäämään osastolle rv 38+0 ja tyttö syntyi ihan itsekseen sitten 38+2...

Minulla ainakin th seurasi hyvinkin tarkkaan kun paineet alkoivat nousemaan ja kävinkin mittauttamassa paineet ja antamassa pissanäytteen useamman kerran viikossa.

Seuraile omaa oloasi ja ole yhteydessä neuvolaan jos askarruttaa.

Terkuin Nepp@ri 29+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla