Tarvitsisin kaiken tiedon abortista,
Kommentit (59)
Silloinen poikaystäväni raiskasi minut.Mutta siltikään en aborttia tehnyt ja nyt olen onnellisen pikkutytön onnellinen äiti.Kadun nyt tyttöäni katsellessani sitä että edes harkitsin aborttia.Minulle tämä oli oikea ratkaisu.
En usko että kukaan täällä maan päällä elävä voi sanoa mikä on Jumalan mielestä väärin.
Ja vaikka se olisikin Jumalan mielestä väärin niin se on Jumalan ja kyseisen henkilön välinen asia jos henkilö Jumalaan uskoo.
Kristinuskon oppeihin EI kuulu muiden ihmisten arvosteleminen!
Se ei kuulu meille onko ap raiskattu, eikä varsinkaan se miten se tapahtui. Luuletko että hänestä on kivaa kertoa sitä täällä etenkin tuollaiselle korppikotkalle?
Oli myöskin ap:n asia kertoa tai jättää kertomatta alussa minkä takia on raskaana. Tosin tämä toi hyvin esille miten kieroa ja kavalaa väkeä täällä on, ensin kivitetään siitä että harkitsee aborttia ja sitten ollaankin niin myötätuntoisia että...
Ap kyseli vain ja ainoastaan tietoa abortista, ei kaivannut mitään moraalisaarnoja, syllistämistä tai " anna adoptioon" -kommentteja.
Sitten vielä halutaan vielä saada kaikki herkulliset yksityiskohdat esille niin kuin 57.
Abortti voidaan tehdä kahdella tavalla, alkuvaiheen abortti siis. Joko lääkkeellisesti, raja yleensä siinä viikoilla 8, tai kaavinnalla. Tarvitset lääkäriltä lähetteen, yhden lääkärin lausunto riittää jos raskaus on kestänyt alle 12 viikkoa. Lähetteen kanssa menet sairaalaan jossa sinut tutkitaan ja keskustellaan tilanteesta sekä päätetään sopiva keskeytystapa. Jos on pidemmällä kuin 12 viikkoa tarvitaan jo 2 lääkärin lausunto sekä muistaakseni puolto TEO:lta.
Tsemppiä ap! Älä välitä näistä av:n korppikotkista jotka raatelevat kaikki jotka pystyvät. Ne oikein herkuttelevat tällaisilla tapauksilla. Oli syy aborttiin mikä tahansa niin seon jokaisen oma päätös ja muistakaan myös että se on myös laillinen! Hörhöt, uskovaiset ja hihhulit voivat sanoa mitä vaan mutta se on lain suoma mahdollisuus tehdä aikuinen päätös jos on sattunut niin ikävästi että on tahtomattaan raskaana. Mielestäni on aikuismaisempaa tehdä päätös keskeyttää raskaus kun että synnyttää ei-toivottu lapsi ja vihata sitä loppuelämänsä.
Oma päätös on tehyt toisesta ihmisestä ilman mitään taustatietoa, vain omaan luuloon pohjautuen.
Tämä ketju ei todellakaan ole mikään ainutlaatuinen tapaus, ihmiset ovat tällaisia ilkeämielisiä haaskalintuja aina ja joka paikassa.
Miksi se on niin vaikea ymmärtää, että HARVOIN asiat ovat juuri niin, kuin miltä ne näyttävät!?
että minun kohdalla abortti oli siitäkin syystä ainoa oikea vaihtoehto, etten missään vaiheessa edes TAJUNNUT olevani raskaana. Tiesin sen, mutten ollenkaan ajatellut että sisälläni olisi elämää. Nyt esikoisen kohdalla tilanne oli aivan toinen. Olin tuntenut mieheni vasta 2 kk, mutta abortti ei edes tullut mieleen. On erilaisia elämäntilanteita mistä muut eivät välttämättä tiedä mitään.
vaan ihan vaan provoilemaan:-)!Aivan selvä provo.
joo ensin ap myöntää että ehkäisy petti ja sitten kun jotkut kyselee raiskattiinko niin heti joo joo...hohhoijakkaa
sanoin että ei ole kyse siitä että ehkäisy olisi pettänyt. lueppa uudelleen.-ap
Vierailija:
En odota nyt vauvaa ettenkö olisi tajunnut käyttää ehkäisyä tai että se olisi pettänyt. Näin. -ap
Tämä on taas yksi sellainen ketju jonka on aloittanut abortin tehnyt itseää n puolusteleva abortin kannattaja vs.abortin vastustajat.Että silleen.
Niin eikös silloin olla hyvillä mielin?
Vierailija:
Silloinen poikaystäväni raiskasi minut.Mutta siltikään en aborttia tehnyt ja nyt olen onnellisen pikkutytön onnellinen äiti.Kadun nyt tyttöäni katsellessani sitä että edes harkitsin aborttia.Minulle tämä oli oikea ratkaisu.
tai raiskaus on aina raiskaus mutta pitää tuntemattoman lapsi...
Ettei sitä voida verrata.Siitä jäi mulle sellaset traumat vaikka oli silloinen poikaystävä(siis silloinen ex).En siltikään olis tehnyt aborttia.Eikä se riippunu raiskaajasta.Vaan en itse aborttiin ois pystyny olis sitten raiskaaja ollu kuka vaan.Koska arvostan elämää niin paljon.Enkä tosiaan pystyny päättämään toisen viattoman ihmisen puolesta.Se raiskaaja syyllinen on eikä se lapsi.
nro oliks se nyt 68
on aivan syytön tapahtumaan.Vihasi voit purkaa raiskaajaan,mutta tuo kolmas osapuoli on aivan syytön kuten sinäkin raiskaajan uhriksi joutuneena olet.Minä olen oppinut vähitellen rakastamaan lastani,niin että nyt tuo nelivuotias ilopilleri on kaikkein tärkeintä elämässäni.Silloin harkitsin aborttia mutta en onnekseni tehnyt sitä.En voisi enää kuvitella elämääni ilman häntä.
Itse tein abortin 16-vuotiaana, ja nyt 20-vuotiaana, juuri esikoisen saaneena, olen todellakin vasta VALMIS äidiksi. Ja se ei kuulu teille, onko ap raiskattu vai tullut raskaaksi vaikkapa yhden illan jutun seurauksena! Tämä on keskustelupalsta, jossa voi (PITÄISI VOIDA) kysyä kysymys, ja saada siihen asiasta tietäviltä normaali vastaus.