Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille jotka ETTE siivoa joka päivä.

Vierailija
08.12.2005 |

Miten te pystytte katselemaan tiskivuorta tai pölyä nurkiussa? Vai suljetteko vaan silmänne kaaokselta ja ajattelette siivoavanne myöhemmin? Oppiiko sitä vaan jollain lailla hyväksymään tilanteen?

Tuli tämä mieleen kun olen ollut " kodinhoitaja" nyt puolitoistavuotta ja mies ei ole tikkua ristiin laittanut ilman pakottamista.. No nyt eilen olimme tilanteessa jossa miehen oli pakko ottaa ohjat käsiin ja hallita kotia sekä lasta koko illan. Vaikka olin siis kotona mutta en kyennyt tekemään mitään.. Sekasorto siitä syntyi! Tiskit lojui missä sattui, likapyykki samoin, keittiön lattia täynnä muruja jne!!

Aamu kun koitti meinasin saada kohtauksen! Pitäisikö vaan hemmetti antaa kaiken olla ja hukkua paskaan viikon jälkeen! No enhän minä siihen pystynyt vaan jynssäsin ja luuttusin, siivosin ja järjestelin..

Koska olen vaan tottunut siistiin huusholliin niin ärsyttää hitosti! Eli alkuun palatakseni: MITEN TÄHÄN VOI TOTTUA????

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin yksi tällainen

Vierailija
2/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tiskataan joka päivä, muttei esim. imuroida. Ei se pöly tule/näy, jos nyt pari päivää on imuroimatta.

Normaali viikkosiivous tehdään + pari imurointia, se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi kerran viikossa riittää.

Vierailija
5/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivoa joka päivä, eli siis imuroi, pyyhi pölyjä yms. Normaalit arkirutiinit meillä kyllä hoituu, eli pestään pyykkiä ja tiskikone täytetään ja laitetaan päällekin tarpeen mukaan. Totta helkutissa esim. ruoanlaiton jäljet korjataan päivittäin, ei se ole viikkosiivoukseen kuuluva asia!!!

Vierailija
6/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhden päivän väliin jättäminen aiheuta pölyjä nurkkiin eikä tiskivuorta :D Taisit vähän liioitella tai asut sikalassa;) ?

Tiskit laitetaan kyllä koneeseen joka päivä,ettei siitä vuorta tuu,mutta imuroidaan joka toinen päivä (joskus jopa vasta kolmas...iik)

Vierailija
7/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksaisi joka päivä!

Vierailija
8/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta imuroi en joka päivä. ei pöly kahdessa päivässä taloa valtaa.

Vierailija
9/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia porsaita teillä asustaa vai oletko sinä vaan liian nipottaja siisteyden kanssa? Lasten kanssa ei voi olettakaan, että kaikki olisi ihan tiptop-kunnossa aina. Löysää vähän nutturaa!

Vierailija
10/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tiskit ja pyykit kuuluu jokapäiväiseen elämään, eikä niiden laitto ole mitään siivoamista. Ihmeellistä, jos pitää normaaliin elämään kuuluvista jokapäiväisistä asioista tapella.

Vierailija
11/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä keittiön siistiminen eli tiskaus, pöytien pyyhintä, ja pyykinpesu ei ole siivousta. Ne vaan hoidetaan päivittäin. siivous on mun mielestä imurointia, lattian pesua ym. Mua kanssa häiritsee tiskivuoret, mutta imuroin vain 1-2 krt viikossa. Ja olen kanssa tavannut ihmisiä joita ei vain häiritse elää paskan keskellä.

Vierailija
12/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko esittää tähän vastakysymys, että mitä te, jotka siivoatte täyssiivon joka päivä, teette työksenne ja harrastatte vapaa-ajalla?

Vierailija
13/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä imuroin 3-4 kertaa viikossa ja tiskikonettakin täyttelen joka päivä.. jos nyt joskus en vaikka jaksa taikka kehtaa niin ei se elämä siihen kaadu :) Jos nyt alkaisin joka päivä siivoamaan, olisin varmasti ihan v***tunut, koska siivoaisin ja siivoiaisin ja missään ei näkyis jos joka päivä pitäis jotain tehdä!

Vierailija
14/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan mielestäni tiskaus, pyykinpesu ja jokailtainen rojun (lelujen yms) raivaaminen ei kyllä ole siivoamista vaan sitä tavallista raivausta, joka on vain pakko suorittaa, ettei mopo karkaa käsistä. Siivoaminen on sitten lattioiden kuurausta ja vessan pesua.

Mutta joo - ei oo kaaos, vaikkei joka päivä siivotakaan.

Vierailija
15/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulen väsyneenä töistä otiin, katson tärkeämmäksi viettää iltahetket lapsen kanssa, kuin huhkia luutun varressa. Asioita täytyy oppia priorisoimaan!!!

Tiskit ja pyykit hoidetaan, kunhan ehditään :)

Vierailija
16/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee jotain, mutta ei sillä ole näköjään kuvaa, mitä tapahtuu, jos minä en tee mitään. Ei ole tajunnut, että kaapin ovet, tuolit, mikro ja kodinkoneiden pinnat ovat viikon pyyhkimättömyyden jälkeen liassa. Seinillä on tahroja. Tiskivuori on valtava. Pyykkikaappi täyttyy.

Tähän asti olen nalkuttnut siivoamisesta. Nyt en jaksa. Tuli loppu tälle hommalle. Annan vaan kaiken kasautua. On aina iltaisin ihmettelemistä, mistä saisi puhtaan haarukan ja mistä välistä vettä....

Teen ruokaa ja korjailen lelut paikoilleen lasten kanssa. Muutenkin vietän kaiken aikani lasten kanssa touhuamiseen. Pidän kuitenkin perusjärjestyksen yllä. Eli patjat, tyynyt, hammasharjat, taulut, kirjat, likavaatteet vien omille paikoilleen.

Olen ilmoittanut miehelle, että meillä ei käy ketään enää kylässä, koska tänne kaaoksen keskelle en ilkeä pyytää ketään.

Ei kai tähän totu, mutta kieltämättä aika hyvin on mennyt. Ei ole tarvinnut nalkuttaa enää. Aikamoinen asennemuutos....

Vierailija
17/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei välttämättä ehditä siivoamaan edes kerran viikossa eli imuroimaan yms. Ei minua häiritse pölyt tms. Enemmän häiritsee erinäiset vaateläjät ympäri asuntoa (on puhtaita pyykkejä, joita ei kukaan ehdi viikata kaappeihin, mihen paitoja henkarilla odottamassa että herra ehtii silittää, lasten puoliksi pidettyjä vaatteita ja neidin " prinsessapukuja yms.) sekä kaikenlainen lippunen ja lappunen jota kertyy pöydille tasoille.

Mutta minä olen aina ollut suurpiirteinen siivoaja, joten en tiedä voiko tähän oppia ;)

Ja jos olet kotona lasten kanssa, niin silloin on tärkeämpää, että koti on siisti. Siellä vietetään niin paljon enemmän aikaa.

Vierailija
18/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me paljoa aikaa, ikkunat joka toinen vuosi. Pölyjä pyyhkii lapsiorjat silloin kun leikkivät siivoojaa, ja roskat vien joka aamu. Ja anteeks vaan ei näytä kotona pahalta, ja nopeesti tää on tehty. Mattoja ei ole kun on astmaattisia, eli imurointi nopeaa. Mun mies ei tee mitään kotitöitä, miks pitäis, jos niitä nyt ei niin ihmeesti ole.

Vierailija
19/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että mitä kiireempi / stressaavampaa töissä on, sitä vähemmän jaksan siivota tai toisaalta natkuttaa epäsiisteydestä miehelle (joka on niitä, joita TODELLAKAAN ei häiritse epäjärjestys). Mutta auta armias, kun on enemmän aikaa olla kotona, eli loma-aikoina ja nyt vauvan kanssa... Nalkutan ikävä kyllä huomattavasti enemmän.

Vierailija
20/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin max. 2 kertaa viikossa. Petivaatteet pölytän kerran viikossa, samoin pesen vessan ja kylppäri. Lattioita pyyhin kostealla joka toinen viikko. Ja pölyt pyyhin kerran viikossa.

Se saa riittää.

Kyllä järjestys pysyy, kun joka päivä laitetaan likaiset pyykit pyykkikoriin, astiat tiskikoneeseen jne.

Ja kerran viikossa laitan tavarat ns. omille paikoilleen ennen kuin alan imuroimaan ja pyyhkimään pölyjä.

Ja mun mies ei siivoa, enkä edes ala pakottamaan sitä. Siitä tulee vain sellainen lisäkaaos, että kun teen sen itse, niin pääsen helpomalla.

Siksi olenkin vain osa-aikatöissä, että jää aikaa kotihommille ja lapsille.

Mies laittaa meillä ruuan viikonloppuisin ja käy kaupassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi