Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille jotka ETTE siivoa joka päivä.

Vierailija
08.12.2005 |

Miten te pystytte katselemaan tiskivuorta tai pölyä nurkiussa? Vai suljetteko vaan silmänne kaaokselta ja ajattelette siivoavanne myöhemmin? Oppiiko sitä vaan jollain lailla hyväksymään tilanteen?

Tuli tämä mieleen kun olen ollut " kodinhoitaja" nyt puolitoistavuotta ja mies ei ole tikkua ristiin laittanut ilman pakottamista.. No nyt eilen olimme tilanteessa jossa miehen oli pakko ottaa ohjat käsiin ja hallita kotia sekä lasta koko illan. Vaikka olin siis kotona mutta en kyennyt tekemään mitään.. Sekasorto siitä syntyi! Tiskit lojui missä sattui, likapyykki samoin, keittiön lattia täynnä muruja jne!!

Aamu kun koitti meinasin saada kohtauksen! Pitäisikö vaan hemmetti antaa kaiken olla ja hukkua paskaan viikon jälkeen! No enhän minä siihen pystynyt vaan jynssäsin ja luuttusin, siivosin ja järjestelin..

Koska olen vaan tottunut siistiin huusholliin niin ärsyttää hitosti! Eli alkuun palatakseni: MITEN TÄHÄN VOI TOTTUA????

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tykkäävät sotkussa elää. Meidän perheessä kaikki pitävät siisteydestä ja ovat oppineet laittamaan tavarat paikoilleen, ettei tarvitse jatkuvasti erityisiä talkoita pitää.

Vierailija
22/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet meillä toimiva yhdistelmä. Eli tiskit koneeseen heti kun tiskiä syntyy. Vaatteet joko takaisin kaappiin tai sitten likapyykkiin. Leikin jälkeen lelut kerätään lelukoppaan. En miellä näitä asioita siivoamiseksi, vaan normaaliksi järjestyksenpidoksi. Kerran viikossa sitten imuroidaan, pyyhitään lattiat ja tasot ja pestään vessat. Aina tarvittaessa heilun keittössä rikkakihvelin kanssa, koska taaperon ruoista noin puolet päätyy lattialle.

Sen kyllä huomasin tuossa kesällä kun muutettiin tilavampaan asuntoon, että järjestyksenpito helpottui dramaattisesti. Entisessä ahtaassa asunnossa ei ollut ikinä siistin näköistä, koska siellä oli suhteessa aivan liikaa tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin siis päivittäin koska lattialle kertyy muruja, hiekkaa ja muuta töhnää. Pölyt eivät ole se suurin murhe..

Sekä keittiön lattia on pyyhittävä aina päivän päätteeksi tai muuten on syöttötuolin lähellä tahmaiset oltavat..

Mitenkään himosiivoajaksi en tunnustaudu, mutta varmasti olen tarkempi kuin moni muu, sitä en kiellä. Yleisilme on mielestäni kaiken perusta ja jos siinä mättää niin on aivan sama onko imuroitu vai ei.. Eli lelut, tavarat, muu roina ja kaikki sellainen mitä on ylimääräistä pitäisi olla paikallaan tai kokonaan piilossa.. Tässä ehkä se suurin ero mieheni kanssa on.

Eli pipoa vaan löysemmälle, pitänee yrittää..;)

ap

Vierailija
24/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin kerran viikossa koska lapsen astma ei salli enempää imurointia. Lattiat pyyhitään kostealla tarpeen mukaan 1-2 kertaa viikossa, pyykkiä pesen kahtena päivänä viikossa. Pölyäkään ei kerry päivässä. Roskikset vien päivittäin.

Vierailija
25/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
26/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätinpä kuitenkin imuroimatta ja luutuamatta. Ei näytä mieskään tykkäävän siitä että jää sukat kiinni keittiön lattiaan.

Kun sitä tuskaili itsekseen, sanoin, että jättää sukat vaan siihen kiinni ja hakee uudet ;)

On vaikeaa, mutta sinnikkäästi vaan näyttelen, ettei minua häiritse tämä likakaaos.

Vierailija
27/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemistä kuin jatkuva paikkojen puunaaminen. Eihän sitä lapsiperheessä muuta ehtisikään kun siivota jos pitäisi olla koko ajan siistiä. Sotkuiset kodit ovat sitä paitsi paljon kodikkaampia kuin steriilit.

Vierailija
28/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näkee vuoren tiskejä jossa osassa on ruoat vielä lautasella, jugurttipurkit lusikalla varustettuna ja puurot jämähtäneinä kattilaan.. Siinä iskee epätoivo!

ap

Vierailija
29/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun siskolla sama 10 vuotta myöhemmin. Me saatiin ikävät allergiat käsiin, eikä ne ole siitä parantuneet, lotrattiin liikaa vesien ja pesuaineiden kanssa, ja kokoajan piti olla niin siistiä, oli itsellä parempi olo. Eli pidä huolta sun käsistä, miten sitten teetkin kotitöitä.

Vierailija
30/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulee pölyä jos viikko ollaan imuroimatta.

Ruokailun aikana tietysti joskus lapsilta tippuu lattialle, mutta ne siivotaan heti pois. Ei siinä mitään isoa siivoamista tarvii järjestää. Pitäähän pöytäkin pyyhkiä ruokailun jälkeen.

Vierailija
31/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvin pärjätään näin. Toki loppiviikosta alkaa pölypalloy pyörimään nurkissa, mutta so what! Ajan voi käyttää moneen muuhunkin (mielenkiintoisempaan) juttuun!

Vierailija
32/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasketaan vettä, että se ei jämähtäisi sinne. turha yrittää relata niin että tekee asioita itselleen vaikeammaksi. kun jugurttipurkki on tyhjä, sen osaa lapsikin laittaa ite roskiin ja lusikan astianpesukoneeseen!

Vierailija
33/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä on vain pakko kiristellä hampaita ja sulkea silmät...

Meillä on kolme lasta, minä ja mies kokopäivähommissa ja mies vielä usein reissussa. Lasten kanssa kuitenkin täytyy/ haluaa tehdä kaikennäköistä (mikä lisää sitä sekaisuutta). Me leivotaan usein (ja jauhoja on sitten joka paikassa), askarrellaan (saksilla silpun tekeminen on niiiin ihanaa...), piirretään (kynät ja puolivalmiit teokset siellä täällä), muovaillaan (muovailuvaha litistyy mukavasti jalan alla) ja tietty kokataan (pikkuapureiden jäljiltä keittiö muistuttaa jotain Hiroshimaa).

Kerran viikossa on aikaa siivota, silloin mies ja lapse ulos ja äiti huhkii MONTA tuntia ja nauttii loppuillan puhtaasta kodista, kunnes sama alkaa taas uudestaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi