kannattaako vanha kenwood yleiskone säästää?
Kommentit (10)
Lihamyllyn tai raskaan ison taikinan teko voi rikkoa voimansiirron. Voiteluvaseliinit voi kymmenen vuoden välein tarkistaa tai tarkistuttaa. Perustyökaluilla saa auki. Jäykkä vaseliini jää ajan myötä sivuun ja kuluminen kitka suurenee.
Varaosien saanti ongelma.
Lihamyllyn tai raskaan ison taikinan teko voi rikkoa voimansiirron. Voiteluvaseliinit voi kymmenen vuoden välein tarkistaa tai tarkistuttaa. Perustyökaluilla saa auki. Jäykkä vaseliini jää ajan myötä sivuun ja kuluminen kitka suurenee.
Varaosien saanti ongelma.
Voi olla tehottomampi moottori. Kokeile uutta ja huomaa ero.
Yleisestikin ottaen kaikki vanha kalusto kannataa säästää, mistään et enää löydä samaa laatua kuin vanhemmat laatukapistukset. Pelkää kiinanpaskaa kaikki nykyään. Kodinkoneet kestävät maksimissaan sen viisi vuotta, minulla raksuttaa 80-luvulla valmistettu AEG Lavamat 220 pesukone edelleen. Hitto kun laatua ei saa enää rahallakaan.
Mulla on toimiva vuodelta 79. Ilman muuta käytän edelleenkin
Supermasiina! Vähän äänekäs, mutta toimii aina.
Punainen kenwood model A 701 A palveli 53 vuotta. Oli tosi jämäkkä kone taikinan tekijänä vaikka tehoa 450 w. Uusi kenwood on lelu edellisen rinnalla. Puolen litran taikinan teko ei onnistu. Ostos harmittaa.
vanharouva kirjoitti:
Punainen kenwood model A 701 A palveli 53 vuotta. Oli tosi jämäkkä kone taikinan tekijänä vaikka tehoa 450 w. Uusi kenwood on lelu edellisen rinnalla. Puolen litran taikinan teko ei onnistu. Ostos harmittaa.
Vanha ketju, mutta osui haulla.
Juuri tuollaisen A 701A:n sain taannoin. 1970-luvun alusta. Vähän käytetty, ei oikeastaan mittän kulumisen jälkiä.
Aion vaihtaa rasvat ja antaa kovaa ajoa pienen lämmittelyn jälkeen.
Nuo vanhat Kenwoodin yleiskoneet (esim. Kenwwood Chef) kestävät normaalikäytössä noin 30 vuotta.
Nykyisin myytävillä koneilla näyttää olevan valmistusmaana Kiina. (Ainakin niissä, joiden pakkauksia olen kaupoissa katsellut.) Sitä en sitten osaa sanoa, miten se vaikuttaa laatuun.