G: muistatko minä vuonna hankit ensimmäisen kännykkäsi?
Itsellä Ericsson ja vuosi taisi olla 1997. Muistan vieläkin, millainen jättihalko se oli :)
Kommentit (52)
olin silloin 12-vuotias. Kännykkä oli isäni vanha oranssi nokia 5110. Taisin olla viimeisiä luokaltani jolla ei vielä ollut omaa kännykkää. Hinnasta en tiedä.
1996 sain isältäni sellaisen kannettavan motorolamötikän, oli siis tosi iso, painoi sairaasti. 1997 ostin ekan varsinaisen kännykän, käytetty nokialainen ja saman vuoden syksyllä ihka uuden nokialaisen,maksoi 800 mk-oli tosi iso raha silloin.
Nokian, olisko ollut 1610? Se vastaanotti tekstareita, mutta ei pystynyt lähettämään. Maksoi 1990mk.
sain ekan kännykän syksyllä-97, 18-vuotiaana ja ensimmäisten joukossa kaveripiirissä. Luuri oli nokialainen, jossa oli uutuutena "navi"-näppäin ja se maksoi melkein 2500mk. Muutamaa kuukautta myöhemmin joulun alla sen sai jo alle tonnilla... Nykyisin en kyllä ikinä ostaisi jotain 400 euron puhelinta!
sain ylioppilaslahjaksi kivan vihreän nokialaisen :)
Ensimmäisen itse hankitun ostin sen hajottua v. 2004.
Siihen aikaan kännyköitä ei vielä ollut kaikilla. Muistan, kun joku musta mies nauraen hihkaisi minut kännykkäni kanssa nähdessään: "Jotta suomalaiset voisivat puhua enemmän!" :D Se tais olla Radiolinjan mainosslogan, jos oikein muistan.
Toki muistan, vuosi 1999, kun menin ensimmäiseen vakituiseeen työpaikkaani.
Siemens M35, eikä tosiaan ole mikään halko.
Käytän samaa puhelinta yhä :). Ei ole missään vaiheessa tullut tarvetta vielä vaihtaa, mutta uutta akkua siihen ei enää saa. Toivon, että se kestää vielä ainakin muutaman vuoden.
Ja joo, tämä ei ole provo.
Jouduin antamaan periksi. Siihen asti vannoin, etten ota kännykkää. Sit huomasin, ettei enää ilman pärjää.
sama ;) Sitten 1999 kesällä kun sain ajokortin, niin isä osti kännykän, että voisin soittaa jos jään tien päälle ;)
tällainen http://press.nokia.com/wp-content/uploads/mediaplugin/photo/history_06…
liittymänä oli Tele.
Nokian, olisko ollut 1610? Se vastaanotti tekstareita, mutta ei pystynyt lähettämään. Maksoi 1990mk.
Siis tekstarit.
Ei saanut irrotettua, olisko se sitten ollenkaan kännykkä? :)
Piti sopia etukäteen milloin joku soitti.....
Omani sain vasta kauan sen jälkeen, en muista edes milloin.
tultiin uudenvuoden risteilyltä ja sitten paluu matkalla poikkesin kattomassa onko asematunnelissa puhelinkauppoja auki. Oli siellä. Pieni sievä nokian 6110.
Mä ostin suhteellisen myöhään, kavereilla ja miehellä oli ollut pari kolme vuotta jo puhelin.
Vuonna 1996 ja olin 20v. Puhelin oli muistaakseni Nokian 1610.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Nokia_1610.jpg…
oli silloin vielä NMT900-puhelin, GSM:n taisin hankkia sitten seuraavana keväänä.