Miten emäntä voi tarjota vieraille KUORIPERUNOITA?
Kyllä pitää laiska tai osaamaton kokki, jos ei edes perunoita viitsi kuoria ennen keittämistä. Jos siis on tarjolla perunoita, jotka on tarkoitus kuoria ennen syöntiä.
Kommentit (21)
on minun mielestäni huomattavasti parempaa!
laitetaan pestyt perunat kattilaan niin, että ne peittyvät veden alle. Ripaus suolaa veteen. Keitetään parikymmentä minuuttia. Kaadetaan vesi pois ja pistetään tarjolle pöytään joko kattilassa tai tarjoiluvuuassa.
Ei se kuoriperunoiden tarjoaminen tuon kummoisempaa rakettitiedettä ole.
Niin että vuoden 2014 alusta emäntä ei enää saa tarjota vierailleen kuoriperunoita. Sellaisesta voi saada jopa 6 kk ehdotonta vankeutta.
ne ennnen keittämistä, niissä ei ole juuri ollenkaan enää ravinteita.
Ovat maukkaampia ja niissä on vitamiinit tarjota. Kuorittujen perunoiden tarjoaminen on so last season.
Että ihan tiedoksi vaan.
Niissä on vitamiinit tallessa.
t, kuoriperuna
niin kuorin ne sulle sitten lautaselle.
Niin että vuoden 2014 alusta emäntä ei enää saa tarjota vierailleen kuoriperunoita. Sellaisesta voi saada jopa 6 kk ehdotonta vankeutta.
Kuoriperunarikolliset, mikä ihana nimike..
Tuota, kuka tarjoaa vierailleen perunoita?
mutta omasta mielestäni perunoiden maku on parempi, jos niitä ei ole kuorittu etukäteen.
Otsikko
Noniin, tulihan se hienoista hienoin karppaajakin paikalle.
Sinua jo odotettiinkin.
En mä ainakaan ole karppaaja. Meillä ei vieraille tarjota perunoita, mielestäni niiden tarjoaminen osoittaa, ettei kauheasti arvosta heitä. Perunat ovat hieman vanhanaikaista ja arkista tarjottavaa.
Meillä tarjotaan esim.raikasta salaattia ja pihvejä tai leikettä.
Ja tosiaan ei se ravintoarvokaan ole kummoinen.
Otsikko
Sinua jo odotettiinkin.
En mä ainakaan ole karppaaja. Meillä ei vieraille tarjota perunoita, mielestäni niiden tarjoaminen osoittaa, ettei kauheasti arvosta heitä. Perunat ovat hieman vanhanaikaista ja arkista tarjottavaa.
Moni tykkää vanhanaikaisista asioista, ruuista jne, tiesitkö? Joillain taas kukkaro määrittää sen, että pottua on tarjolla, oli lisäksi vieraita tai ei.
No sul on kuitenkin käyny tuuri ku oot saanu kuiteki perunoita ku jossain tarjoillaan jotai makarooneja tai riisiä! Siis mehän ollaan Suomes! Kyllä perunoita pitää olla. Hyväksyn ruuakseni vain erilaisia lisukkeita perunoiden kanssa.
tarjoon makaroonimössöö mut kutsun sitä nimellä
pasta a´la mossoons
mielestäni kuorimaton peruna kypsytetty folionyytissä sitten juuri näin tuotu pöytään siinä nyytisssä avattuna lautasella ja sen päällä creme fraishe purjosipuli ja silakka tai kaviaari sellainen kuuluu joidenkin ravintoloiden menuuhun. mutta olen myös kuullut kommentteja ettei homejuustoa ole hyväksi antaa vieraille. no ruokia on eri tyyliin, esim joku tykkää pihvinsä well done tai medium, joku ei tosiaan tykkää kuorimattomista perunoista, mielestäni se on makukysymys, mutta jos on kuorimaton niin ei se tarkoita että on huono, niiin vaan syödään, ja peruna omastakin mielestäni maistuu paremmalta kuoressa, varsinkin jos nuori pieni peruna wokattuna... hieman täyteläisempi maku
Otsikko
Sinua jo odotettiinkin.
sillä jos perunoita on tarjolla, en ikinä kuori niitä, vain keittoihin tms. Ja miksikö? No, siksi, että pari lapsistani haluaa syödä aina kuorineen, joten kyllä, olen laiska, en kuori osaa valmiiksi muille