Sääntö: keltaisella rätillä pestään VAIIN vessanpönttö, koska keltainen on pissan väri.
Keltaisella ei pestä koskaan MITÄÄN muuta. Ihan samoin kuin keltaista lunta ei laiteta koskaan suuhun. Helppo muistaa.
Kommentit (17)
mulla on vaihdellen keltasia, punasia ja sinisiä rättejä. joskus vihreetäkin.
en mä mitää värisääntöö noudata tossa. säilytän vaanpönttörätin ja lavuaarirätin eri paikoissa.
mulla on myös kaikkia mahdollisia siivouspyyhkeitä, eikä värillä ole mitään väliä; yhden wc:n pesun jälkeen siivouspyyhe menee pesuun 90*, joten seuraavalla siivouskerralla sillä voi pyyhkiä vaikka pöytää. Jokainen wc pestään omalla pyyhkeellään, likaa ei levitetä käytetyllä siivouspyyhkeellä.
Ajatus samasta mikroliinasta pytyn ja pöydän pyyhkimiseen on tietenkin ällöttävä, mutta kun muistaa, että vaikka niihin käytettäisiin värikoodattuja mikroliinoja, niin samassa pesukoneessa ne kuitenkin pyörisivät. Tärkeintä on pestä siivouspyyhkeet riittävän kuumassa, jotta ne ovat oikeasti hygieenisiä seuraavalla käyttökerralla.
Vanhat ja risat vaatteet leikataan vesssanpesuräteiksi. Hyvät pineksi jääneet vaatteet tietysti kierrätykseen.
vessanpesurätit menee. Keittiössä palvellut halpisharsoluutu käy hyvin.
Minusta nuo rättien värikoodit ei toimi, koska kaupasta ei saa hyviä rättejä kuin 1-2 muotivärissä. Eli tarvitessasi uusia keltaisia rättejä, niitä ei välttämättä ole saatavilla.
Meilläkin rätit kiertää pesukoneen kautta, jonka jälkeen sillä voidaan pyyhkiä vaikka ruokapöytää. Vanhin lapsi kohta 4, eikä ikinä ole ollut mahataudissa.
Keltainen vain ja ainoastaan vessanpesuun. 7 vuotta sivoushommissa jätti jälkensä :)
Eikä sitä vessarenttua tarvi joka pesun jälkeen pois heittää. Kuivuessa häviää suurin osa bakteereista...
Niin harvoin se rättipyyhkimisen tarpeessa on, että silloinkin se pyyhitään viimeisenä, ja silloin se edesmennyt paita, kalsarinlahje tai mikä nyt onkaan, heitetään pois.
keittiörätit vessanpesuun. Leikkaan kulman pois, niin ei mene vahongossakaan sekaisin ja tietää, että ne on "paska"rättejä :)
itse käytän just vanhoja vaatteita vessanpesuun, revin palasen, ensin pestään pinnat, sit lavuaari ja sit pönttö ja rätti roskiin.
siivoomassa opin minäkin, että punainen rätti/ astiaharja on vessoja varten.
Mä pesen vessanpytyn vessapaperilla.
kontaminoitununein väri, vihreä taas puhtain. Lähihoitaja olen ammatiltani.
Vaan punaisella, alkaa peellä kuten pönttö.
minulla on vain valkoisia ja sinisiä rättejä.
ja punaisella pestään pöntöt,keltaisella lavuaarit, sinisellä pöydät.
vaaleanpunainen niin kuin vessa. Pink niin kuin pönttö.