Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun 2004 TAAPEROT & ÄIPÄT TORSTIA!!!!!!!!

08.12.2005 |

Tää hullu on hereillä ;-) !!

Nukutin poikaa ja nukutin itteni siinä sivussa...

Pullot oli pesemättä ja iltapesut pesemättä joten unihan katosi ihan kokonaan iltahommissa :(

Kivaa torstia vaan kaikille!!!

Kerppu, jota aamulla saattaa hiukan väsyttää...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutuin kiharatukkaiseksi. Lopputuloksesta en tosin sano mitään ennen, kun olen tätä pari päivää katsellut. Ei yhtä kihara kuin Kukkuulla oli.

Meidän esikoisella ei pysyneet Kuomat ollenkaan jalassa. Minä suosittelen kylmille säille nahkaisia karvavuorisia kenkiä. Pionit, Tepsut tai Kavatit, riippuen jalan mallista. Mun suosikkina Pionit sirojalkaisille rinsessoille. Goretex-kengät ei ole lämpimät sellaisenaan, omistanikin sen huomaan. Puuvillasukkaa ei suositella alimmaiseksi, kun se ei päästä kosteutta läpi. Eli esim. villasekoitesukka jalkaan goretexeihin. Lisäksi muukin pukeutuminen vaikuttaa, eli vartalokin lämpimästi puetuksi, niin jalat ja kädetkin pysyy paremmin lämpiminä. Silti on niitä joilla jalat ja kädet on yleensä aina kylmät.

Ruuasta voisin sanoa omia ajatuksia. Meillä mies aina ajattelee, että lapsi jää nälkäiseksi, jos ei syö ruokaa. Minä taas ajattelen niin päin, ettei ollut nälkä, jos ei ruoka kelvannut. Voi olla, että esim. pikkurinsessalla päiväunien jälkeen on kauhea nälkä, jos on jättänyt lounaan syömättä, mutta unet saattaa silti nukkua ihan hyvin. Mutta turhauttavaa on tarjota ruokaa tuloksetta. Omatkin hermot on aika kiereällä, kun pikkurinsessakin jättää melkeen kaikki lämpimät ruuat syömättä jo toista viikkoa.

Äskeinen ruokakommentti ei liity allergisiin, kun heillä ihan eri systeemit:)

En tiedä sainko mitään järkevää kirjotettua, mutta nyt lähden sohvalle tv:n ääreen...

T: Ynis

Vierailija
22/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ketuttaa. Väsyttää ja olisin niin mieluusti lähtenyt heti kymmeneltä kotiin mutta täällä on yks saunailta, joten menee varmasti yli 23, kun se on se aika, jolloin saunalta pitää poistua. Ja aamulla on aikainen herätys, siitä ei ole epäilystäkään.

Voi että tekis mieli karkkia. Oon nyt ollu vissiin kolme viikkoa kohta ilman. Kerran eläissäni olen ollut kuukauden karkkilakossa. En siis yleensä liputa lakkojen puolesta mutta nyt silloin kolmisen viikkoa sitten lauantaina kun tulin töihin kauhean säkin kanssa, päätin että saapi riittää vähäksi aikaa. Jouluun olis tarkoitus olla. Tänään olen miettinyt, onko suklaa karkkia. Tuossa vieressä on 3 neekerin pusua (en luovu tuosta nimestä) ja keittiön puolella konvehtia. Mutta en syö, mies sen sanoi, että suklaakin on karkkia. Eniten kyllä salmiakkia tekee mieli.

No, teinpäs tuossa välissä töitäkin. Nytpä taidan lopettaa tyhjän jauhamisen.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ketuttaa. Väsyttää ja olisin niin mieluusti lähtenyt heti kymmeneltä kotiin mutta täällä on yks saunailta, joten menee varmasti yli 23, kun se on se aika, jolloin saunalta pitää poistua. Ja aamulla on aikainen herätys, siitä ei ole epäilystäkään.

Voi että tekis mieli karkkia. Oon nyt ollu vissiin kolme viikkoa kohta ilman. Kerran eläissäni olen ollut kuukauden karkkilakossa. En siis yleensä liputa lakkojen puolesta mutta nyt silloin kolmisen viikkoa sitten lauantaina kun tulin töihin kauhean säkin kanssa, päätin että saapi riittää vähäksi aikaa. Jouluun olis tarkoitus olla. Tänään olen miettinyt, onko suklaa karkkia. Tuossa vieressä on 3 neekerin pusua (en luovu tuosta nimestä) ja keittiön puolella konvehtia. Mutta en syö, mies sen sanoi, että suklaakin on karkkia. Eniten kyllä salmiakkia tekee mieli.

T-P

Vierailija
24/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-P

Vierailija
25/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksua loppuiltaan!

T: Ynis

Vierailija
26/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pile: Mulla oli kans pari vuotta sitten kaverin kaks muksua osa-aikasesti hoidossa, ehkä vajaan vuoden yhteensä. Musta on hyvä kun on tutun lapset, siis jos tuttu on hyvä tyyppi. Vaikee selittää mut sellasen vaikean ihmisen, vaikkakin tutun, lapsia olis tuskaista hoitaa. Jos kokoajan pitäis pohtia tekeekö vanhempien mielestä oikein jne.. Siis esim. onko ulkoiltu riittävästi, onko ollut askartelua yms. virikkeitä jne.... Että tuo mua vähän hirvittää kun en tiedä KETKÄ ne lapset on. Asuvat kuitenkin varmaan tässä lähistöllä, todennäköisesti heidät tunnen tai ainakin tiedän. Helpottaisi kun tietäisi ketä on, olis helpompi päättää suuntaan tai toiseen :) Taitaa kohta jäädä luu vetäjän käteen kun liian kauan pähkäilen...

Nii ja sit se että onko ajatellut virallisesti vai epä-..... Kauhee paperisota kaits olis edessä jos viralliseksi hoitajaksi alkais. Toisaalta sit ihmiset on niin kateellisia et vois tulla hankaluuksia jos olis epävirallisena... ÄH!!

Hilu: Millos olette lähdössä reissuun? Me ollaan lähdössä tammikuussa Bahia Feliziin viikoksi. Vähän tuon neidin kanssa reissuun lähtö hirvittää... Ite en olis varannu, en raaskinu miehelle sanoa ettei lähdetä kun toinen oli itekseen varannu reissun...

Tikru-Pikru: Just ajattelin kirjoittaa et pidä taukoa latistuksissa että saat täyden varmuuden tärkeästä latistuksesta. Ja niinhän sä olit muutenkin tekemässä. Hyvä hyvä!

Lila kyseli joulukortti-asiasta. Mä ainakin aina joulukortit lähetän. Enpä sit muita kyllä.... Yleensä olen laittanu osto-kortit tai sitten lapsesta kuvaa kortin väliin. Nyt päätin olla reipas ja askarrella kortit!! Aloittelin jo tossa iltasella kartonkien leikkaamisella... Hommaa riittää niissä, mä en tosiaan ole mikään luova tyyppi. Sain kaverilta vaan niin kivoja vinkkejä et ajattelin testaa onko musta siihen...

Piparitalo pitäis ehdottomasti väsää. En tiiä ostaisko sen kasattavan vaan... Ei olla pipareitakaan vielä leivottu. Jotenkin joulumieli kateissa kun tuolla ulkona on tollasta jäistä, mustaa ja rumaa :( Kyllä oli tyhmää tänäänkin ulkoilla. Askel lipsuu pienillä eikä oikein mitään tekemistä! Voi kun tulis oikea talvi! Nauttikaa te pohjoisemman ihmiset!

Jasso, 10 pullon pesuoperaatio odottaa. On musta päivän hommista tympein :(

Viikonloppua kohti,

Kerppu ja kaurapuurolla herkutteleva Sassa

Vierailija
27/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumpassa käyty, syöty ja glögiä juodaan. G:n seassa jotain tuolta kaapista. Miehellä on tapana ostella kummallisia liköörejä, vahvoja viinejä yms ja minä käytän niitä aina vuosittain glögiini, kun ei niitä voi muuten juua.

Tapasin tänään sattumalta vanhan kaverini. Ihmettelen kovasti, että olemme joskus olleet paljonkin tekemisissä. Nyt tuntui,ettei meillä ole mitään yhteistä, enkä tarkoita elämäntilannetta. Niin se elämä menee, mitä vanhemaksi tulee, sitä vähemmän on ystäviä, mutta ne jotka jää jäljelle on kyllä arvokkaita.

Lila: mä lähetän kortit ehkä joka viides vuosi. En edes harrasta tekstiviestitervehdyksiä. Eniten ihoan tusina kortteja, joihin on vaan laitattu nimet alle. Kortit joissa on joku idea on kiva saada.

Jotain muutakin piti sanomani, mutten muista. Palaan takasin, jahka tulee jotain mieleeni.

Piude

Vierailija
28/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ikuisuuden tätä nukuttamisen välissä. Onneksi siirsin wordille " turvaan" , muuten olisi teksti hävinnyt jonnekin bittiavaruuteen..

Eilinen ilta helpotti synnytyspelkoa. Paruin miehen kainalossa sille kaikki fobiani. Helpotti kovasti kun sain sanottua ääneen ja lohduttavaa kuulla teiltä etten ole ainoa joka synnytystä on pelännyt. Pelkopolillahan kävin kesäkuussa kun pelot estivät kumien pois jätön. Sain silloin faktat ja empaattisen suhtautumisen. Hyvä käynti. Fobioista pääsin eilen aika hyvin eroon ja epparipelostahan en pääse, sen kanssa on vain elettävä. Minulla ei ole kovinkaan ammattitaitoinen terveydenhoitaja. Jos kertoisin hänelle esim. että olen kokaiinipöllyissä tappanut perheeni moottorisahalla, räjäyttänyt pari kerrostaloa ihmisineen päivineen jne.. Hän ottaisi mansetin ja tuumaisi " Vai niin, otetaanpas se verenpaine ennen kun käyt puntarilla..." Jep, meillä terkka pitää mittalaa, ei neuvolaa. Harmi, meilläon myös terveydenhoitajia jotka ovat toista maata, harmittaa nämä väestövastuualueet. :-/

Tänään oli perhekerhon joulupäivällinen. Mukavaa oli! Paitsi se piinapuolituntinen, alle 2 vuotiaiden ryhmässä, ½h joulukuvaelma jossa täytyy istua hiljaa paikoillaan, ei nauti suurta suosiota. Siellä on aina jokin piinapuolituntinen, joka on lapsille aivan liian korkealentoista, kait kyseinen diakoni joskus jää eläkkeelle... Mutta Sini piti kovasti riisipuurosta, lusikoi sen itse suuhunsa! :-O Pieni pullanpala ja pipari olivat myös kovasti mieleen. :-) Ja tietenkin hyvä seura.

Eilen suutuin pulkkaan. Kerää lunta, ei ole vakaa ja Sini ei pysy siinä istumassa. Ovat vanhoja kuin taivas ja niitä löytyy kolme kappaletta. Tuli Keskistenreissu. Kuvittelin että A-luokan reissu, mutta mies tahtoi mukaan ja sittenhän Sinikin oli otettava mukaan. Ripitin miehen että kun mukaan änkee niin suu on sitten pidettävä supussa ja yhtään ei tarvitse kitistä. Käväistiin joulupuodin puolella hakemassa uusi pulkka (joka toivottavasti toimii kuten oletan). Olihan siellä tavaraa mitä ilmankin voi mainiosti tulla toimeen. ;-) Jouluvaloja katselin, mutta pianhan ne on jo alessa, ei niitä enää kannata ostaa. Ostaa sitten joulun jälkeen. Sini katseli silmät suurena ja huuli pyöreänä laulavaa ja tanssivaa miehen kokoista robottipukkia. Kaikkea ne keksii. :-) Rahaa meni miehen kanssa yhteensä vajaa 30e. Eli ei oikein löytynyt mitään, tosin en jaksa kauaa etsiäkään. Kankaita menin etsimään, mutta pihiys iski. Ajattelin että päällystän n. 5kpl eri värisiä isoja superloninpaloja eri värisillä lastenkankailla Sinin puuha/majanrakennustyynyiksi. Menekki olisi ollut jotain 5m ja kaikki kivat kankaat olivat n15e metri. Liian kallista minun lompakolle. Eipä noilla kiiire kyllä ole, Sini ei vielä hetkeen osaa majaa rakentaa. ;-) Miellyttävä reissu, mies jaksoi ja kun iltapäivästä lähdettiin liikenteeseen niin Keskinen ei ollut ruuhkainen.

Johan tuli joristua.. taas!

Missä Aavis?? Onkohan kaivurit kaivaneet vahingossa sähkökaapelit ylös maasta vai onkohan punttisali vienyt hänet kokonaan?

Lila75

Vierailija
29/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pitkästä aikaa taas sain aikaiseksi tulla tänne kirjoittelemaan kuulumisia, silloin tällöin olen tosin lueskellut, mutta ei ole kerennyt kirjoittelemaan. Nämä lapsukaiset pitävät äitinsä kiireisenä.

Tänään vaihdoin jo Jaden pinnasängyn lastensänkyyn ja uteliaana odotin iltaa ja malttaako tyttö käydä yhtä hyvin nukkumaan uuteen sänkyyn ja YLLÄTYS oli suuremmoinen kävi nukkumaan yhtä kiltisti kuin ennenkin. Ilta kahdeksalta laitoin sänkyyn ja sinne se kullannuppu jäi nukkumaan ja mä kun olin ihan varma et se peruuttaa ittensä pois sieltä. Meillä ei näköjään ole enää vauvaa ( nukkuukin jo ISOJEN sängyssä.) Lähti kävelemään 13kk iässä, sanoja tulee ihan mukavasti: äijä( isi) äiti, ota, anna, kato( ja näyttää sormi pystyssä) lamppu, papa(napa) ja sitten sormimerkein; shh ja laittaa sormen suun eteen. Tuntuu että päivä päivältä tulee lisää sanoja, eleitä ja niin pois päin. Kyllä tyttö on otettu kun pääsee isoveljien huoneeseen perässä ja otetaan vastaan ja leikitään sen kanssa tai kun isosisko leikkii yksinään jotain pääsee siihenkin leikkiin mukaan.

Meillä kävi noin viikko sitten kylässä miehen sisko, pariviikoisen poikavauvan kanssa ja oli siinä tytöllä ihmettelemistä et mikä se on, vasta ennenkuin olivat kotiin lähdössä Jade uskaltautui ja kävi kokeilemassa vauvan varpaita. suloista.

ONNEA kovasti kaikille raskautuneille ja onnea toisille koitoksiin!

Jos en tule piipahtamaan ennen joulua, KAIKILLE HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA.

Poistun saunanlämmitykseen, mieheni saapuu kohta töistä!

Vierailija
30/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Navan näyttely on pistänyt mut miettimään, millainen minun napani on :)

Se taitaa olla kutakuinkin tälläinen: d.b

Paraihainakin päivinä se on ollut lähinnä: |.|

Muttei koskaan: ).(

Taidan mennä nukkumaan :)

Vierailija
31/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayap, sait luppakorvan soimaan päässäni... Sepä olikin mukava lastenohjelma, joka tuli silloin, kun minä olin pieni (=kaaauan aikaa sitten ;))

Ihana, että putkitus meni hyvin! Sormet ristissä ja peukut pystyssä, että kaikki sujuu jatkossakin ilman korvavaivoja.

Ankkis: Meillä Antsa taputtaa itselleen myös :D Ja odottaa muilta aploodeja tietenkin. Taputuksen aiheita nykyään: Osaa laulaa isin kanssa " daa dirlan-dirlan-daa" (Ollut liian kauan isin seurassa?), osaa syödä ihan itse (kröhöm), osaa laulaa " na-na-na-naa-na-na-nannannaa .. tänä iltana ei´tuu pakkeja" ..Tosin äiti kuulee vain tuon nannattelun (=ollut liikaa isin seurassa), päästää tuesta irti ja kyykistyy ilman tukea (ei tosin ota askelta), sanoo siskonsa nimen ja " täti" (krmh..tuon on pakko tarkoittaa äiti, vaikka mies virnuili, että tarhan tätiä tarkoittaa).

Minä vaivainen olen kärsinyt nyt muutaman päivän kaatumisen jälkiseurauksista. Häntäluu on nimittäin sai-raan kipeä. Istuminen ja makaaminen selällään eivät ole herkkua. Kun olen (sattumoisin.. ;) minäkö hölösuu?) asiasta keskustellut noin sadan (pieni liioittelu vain) ihmisen kanssa, on kohtalotovereita ilmaantunut sieltä täältä. Yksi kertoi, että hän ei vieläkään voi pyöräillä (ja tapahtumasta on jo kymmenisen vuotta), toinen tuskaili, jotta neljä kuukautta ne kivut kestivät, useimmat kertoivat häntäluun vaivanneen ainakin kaksi kuukautta. Äitinikin muisti yllättäin kaatuneensa hännälleen ja poteneensa tuskaa monta-monta kuukautta.. auuuh..kaipaan sääliä...

Työssä olen käýdä linkuttanut ja yrittänyt seisoa mahdollisimman paljon (mutta suurin osa työajastani kuluu pakostakin istuen).

Mukavuuksia tuskaisuuden sijaan: sain vihreätä valoa ajatukselleni olla joulun ja uuden vuoden lisäksi myös kaikki välipäivät pois :))) Da-da-da-dam.. " Tule joulu kultainen.." :D Mukavaa on sekin, että anoppi tulee taasen meille jouluksi (muistuttakaa sitten, että sanoin näin).

Ja lopuksi: Hyi minua! Vanhempani päättivät tänä jouluna ostaa lastemme lahjat itse (luulisin, että siskoni suosituksesta). Ovat ostamassa esikoiselle kännykkää ja illalla äitini sitten soitti. Olivat isäni kanssa kiistelleet siitä, ostavatko normaalikännykän mustavalkonäytöllä (halvempi) vai hienomman kännykän värinäytöllä, mahd. kameralla ja kivalla ulkokuorella. Kysyi mielipidettäni ja minä totesin, jotta itse teidän se täytyy päättää ;0) Tuhma tytär, huono äiti. Minunhan olisi kuulunut sanoa, että halvempi ja yksinkertaisempi riittää oikein mainiosti, ettei sitten tarvitse rikkoutumista pelätä..

Minä olen sittenkin materialisti. Olen myös kärsimätön, enkä pidä manjana-asenteesta. Oppia itsestään ikä kaikki.

Mukavia unia!!

Saamuska kera pesueen ♥

Vierailija
32/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tadaa tässä tulee sitten mun versio d( . )b Tossa on nuo kahvatkin ;)

piti vielä illan päätteeksi kehuakin etten aina kiukuttele tai motkota ;)

Esikoinen 2v8kk on toooosi iso poika yhtäkkiä, reilu viikko sittenhän sanoin että alettiin pottaileen tauon jälkeen ja kerrompa ihania uutisia. Herra käy ihan itse potilla kun hätä tulee (mä en ees muistaisi käskeä potallee niin useesti) ja tänään saldona kaikki pisut ja kahdet kakat pottaan. Jopa aamupissatkin lorotteli sinne. Tosi ihanaa. Arvatkaa onkos se polleana kun kehua aina ja palkinnoksi pomppautetaan ilmahyppyjä jos oikein hieno " saalis" ?! Ihanaa, kun sujuu eikä tarvii stressata. Kyläillessä on vielä ollut vaipat ja kaupungilla, mutta ehkäpä sitäkin askelta tässä kokeillaan. Aamulla ois kerho, jos sinne ei laittaisi vaippaa lainkaan. Vähän oon ylpee, kun tutti jäi hienosti ja tuo pottailukin sujuu. Myöhäänhän nuo tapahtui mutta hienosti meni molemmat, vaikka ainahan takapakkia voi tulla, mutta silti. Hoitoonmenokin voi olla hyvä juttu, kun siellä on saman ikäinen ja isompi poika mallina.

Tälleesti, äiti ylpeenä.

Kauniita unia toivotellen

Tuttis

Vierailija
33/33 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila:Se on vähä eri juttu sun herkutella..odottaessahan ei mahda mitään,niin vaa tapahtuu :-)

Ynis:Sulla varmaankin kiharat näyttää hyvältä.

Tuttis:Mulla kai on samanlainen d(.)b..Näyttää pahalta pelkkinä kirjaiminakin :-(

Kerppu:Oli kuitenki matkan varannu..ihanaa...olen kade!!Mut ymmärrän myös huolesi.

Minä joluna kortitan,mut en minää muina juhlina.Askarrella en jaksa(osaa) ni lapsia kuvataan.

Unia kaikille!!

jatu