Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kumman lapsiluvun ottaisit mieluummin; 2 poikaa vai 1 tyttö?

Vierailija
09.02.2013 |

Muita lapsia et saisi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 poikaa.

Jotenkin aina kummallista, että naiset laittavat omat mieltymyksensä kaiken muun edelle. Onko kukaan koskaan ajatellut, miltä lapsesta tuntuu olla perheen ainoa lapsi? Ne ystäväni, jotka ovat perheensä ainoita lapsia, ovat aina sanonneet, että toivoivat aina sisarusta itselleen. Ja vastaavasti ne ystävät, joilla on sisarus eri sukupuolta kuin omansa, olisivat toivoneet samaa sukupuolta olevan sisaruksen. Minäkin olisin lapsena halunnut paljon mielummin siskon kuin veljen. Nyt aikuisena olen kyllä päässyt jo asian yli :)

Sinä ilmeisesti et ole ainut lapsi? Mutta silti sulla on pokkaa luennoida ainoan lapsen elon surkeudesta... Minä olen perheeni ainut lapsi. En koskaan ole kaivannut sisaruksia. Vanhemmillani on ollut aina aikaa minulle ja lisäksi minulla on aina ollut paljon ystäviä. Mieheni on myös ainut lapsi. Myöskään hän ei ole koskaan kaivannut sisaruksia. Ja tiedätkö mitä, meillä on yksi lapsi. Eikä lisää ole tulossa. Shokeeraavaa, eikö? Kuinkahan me nyt pärjätään?!

Elämä on vain otettava semmoisena kuin se tulee, eikä itkeä tillitettävä jonkin itsestä riippumattoman asian perään. Olen toki törmännyt tähän "kaksi lasta pitää vähintään olla"-ajatteluun usein ja olen miettinyt ettei näillä ihmisillä ole ehkä ollut elämässään suurempia vastoinkäymisiä. Tehdään sitten ongelmia (yleensä muille) jostakin tämmöisestä käsittämättömästä asiasta. Eläkää omaa elämäänne ja huolehtikaa, että omilla lapsillanne on kaikki hyvin. Niin mekin teemme, ilman että syyllistämme ihmisiä jotka eivät ajattele asioista samalla tavalla kuin me.

Vierailija
22/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaksi poikaa ja tyttö :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten jollain tuolla edellä, tämä yksi poika riittää meillekin tällä hetkellä :) Jos toinen joskus saadaan, niin sukupuolella ei väliä :)

Vierailija
24/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain tyttöjä, mutta ehdottomasti

ottaisin mielummin kaksi lasta kuin yhden. Sukupuolella ei ole merkitystä, vaikka tietysti minulle "tyttölapsielämä" on tutumpaa.

Vierailija
25/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jo 1 poika, ja haluan ainakin 2 lasta, ehkä jopa 3. Tyttöäkin kaipaan (vaikka poika on tietty ihanin lapsi maan päällä), mutta mieluummin monta lasta kuin 1.

Vierailija
26/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta kuin yksi. Sukupuolella ei väliä.

Vierailija
27/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasin tuohon toiseen ketjuun, että kaksi tyttöä, koska määrä on sukupuolta merkityksellisempää.

Oikeassa elämässä en vaihtaisi noita kahta tyttöäni yhteen poikaan saadakseni kotiini tuon 2 poikaa.

Tuo yksi olemassaoleva poikani täyttää kaikki poikahaaveeni ja onhan meillä hänen kavereistaan usein talo täynnä poikia ; ) Ja toinen tytöistänikin on yllättävän poikamainen.

Vierailija
28/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 poikaa.

Jotenkin aina kummallista, että naiset laittavat omat mieltymyksensä kaiken muun edelle. Onko kukaan koskaan ajatellut, miltä lapsesta tuntuu olla perheen ainoa lapsi? Ne ystäväni, jotka ovat perheensä ainoita lapsia, ovat aina sanonneet, että toivoivat aina sisarusta itselleen. Ja vastaavasti ne ystävät, joilla on sisarus eri sukupuolta kuin omansa, olisivat toivoneet samaa sukupuolta olevan sisaruksen. Minäkin olisin lapsena halunnut paljon mielummin siskon kuin veljen. Nyt aikuisena olen kyllä päässyt jo asian yli :)

Sinä ilmeisesti et ole ainut lapsi? Mutta silti sulla on pokkaa luennoida ainoan lapsen elon surkeudesta... Minä olen perheeni ainut lapsi. En koskaan ole kaivannut sisaruksia. Vanhemmillani on ollut aina aikaa minulle ja lisäksi minulla on aina ollut paljon ystäviä. Mieheni on myös ainut lapsi. Myöskään hän ei ole koskaan kaivannut sisaruksia. Ja tiedätkö mitä, meillä on yksi lapsi. Eikä lisää ole tulossa. Shokeeraavaa, eikö? Kuinkahan me nyt pärjätään?!

Elämä on vain otettava semmoisena kuin se tulee, eikä itkeä tillitettävä jonkin itsestä riippumattoman asian perään. Olen toki törmännyt tähän "kaksi lasta pitää vähintään olla"-ajatteluun usein ja olen miettinyt ettei näillä ihmisillä ole ehkä ollut elämässään suurempia vastoinkäymisiä. Tehdään sitten ongelmia (yleensä muille) jostakin tämmöisestä käsittämättömästä asiasta. Eläkää omaa elämäänne ja huolehtikaa, että omilla lapsillanne on kaikki hyvin. Niin mekin teemme, ilman että syyllistämme ihmisiä jotka eivät ajattele asioista samalla tavalla kuin me.

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
29/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä ikäerolla, samaa sukupuolta.

Natsaa leikit hyvin yhteen. :)

Eli tässä kyselyssä: 2 poikaa.

Vierailija
30/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kannalta valitsisin mieluummin sisarukset kuin ainokaisen, vaikka ehkä jos pitäisi valita 1 poika vai 1 tyttö, ottaisin sen tytön.

Vierailija
31/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ainut lapsi ja en halua lasteni kokevan samaa. Juhlapyhät ja lomat olivat ikävintä aikaa kun olimme joko perheen kesken kotona tai mummolassa. Silloin olin aina hyvin yksinäinen.

Vierailija
32/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti

Vierailija
33/33 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ainut lapsi ja en halua lasteni kokevan samaa. Juhlapyhät ja lomat olivat ikävintä aikaa kun olimme joko perheen kesken kotona tai mummolassa. Silloin olin aina hyvin yksinäinen.

Mutta on siitä huolimatta erittäin sosiaalinen ja kykenevä jakamaan asioita. Mutta tämä nyt menee täyhsin ohi aiheen.