Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, että buffetissa ei kertaalleen käytetylle lautaselle haeta lisää ruokaa

Vierailija
09.02.2013 |

vaan pöydästä otetaan aina uusi lautanen? Poikkeuksena ovat vain yksityiset buffet-tarjoilut.

Monelle tuntuu olevan vieras tapasääntö tämäkin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

buffetista syön niin lähes aina otan santsikierrokselle saman lautasen mukaan..mun mielestä jotenkin hölmöä tehdä turhaa tiskiä.

Vierailija
2/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön buffetissa muutenkin osissa aloittaen äyriäisistä, siirtyen kylmiin kaloihin, kylmiin lihoihin ja leikkeleisiin, lämpimään ruokaan, makeaan jälkiruokaan ja juustoihin.

Harvoin tulee santsattua samaa joten lautanen vaihtuu ihan luonnostaan. No katkarapuja olen joskus hakenut toisen lautallisen, mutta senkin uudelle lautaselle joten ehkä se annetaan anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa tiskiä vaan. Otan kastikkeet omaan kohtaansa, riisin toiseen ja vihannekset kolmanteen. Jos santsaan, noudatan samaa järjestelmää.

Vierailija
4/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raxissa ei ainakaan mitään uusia lautasia itse oteta mistään, pitäisi pyytää henkilökunnalta joka kerta kun haluaisi lisää safkaa.

Jenkeissä tuo lautasenvaihto on enemmän arkipäivää kuin Suomessa.

Vierailija
5/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rax on niin wt

Vierailija
6/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän kai monet, tai ainakin kaikki tuntemani ihmiset syövät ensin esim. kalaa ja sitten muuta ja lautanen vaihdetaan aina. Ja lämpimälle ruoalle sitten myös erikseen.

Itse teemme myös esim. juhannuksena kesämökillä näin. Kuka haluaa syödä sillilautaselta leikkeleitä tai pihviä...

Näin yleensä myös hotellin aamiaisella, ellei kyseessä ole tyyliin tilanne, että haen lapsen lautaselle leivän tilalle samanlaisen leivän.

Vierailija
7/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisi ottaa aina uuden. Mutta kun yleisemmin kattauksessa on varattu vain yksi lautanen ruokailijaa kohti.

Mua ei kuitenkaan miellytä se, kun ihmiset pyörittelee niitä ruokien ottimia siinä omilla käytetyillä lautasillaan. Mutta kun ei ole puhtaita lautasia tarjolla. Ja siistilläkin ruokailijalla otin saattaa osua lautaseen, kun ottaa lisää ruokaa.

Blääh.

Vierailija
8/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän kyllä, miksi moni ei toimi näin. Mitä järkeä edes olisi ottaa uusi lautanen, jos edellisellä kierroksella on haettu lautanen kukkuroilleen sekaisin kaikki eri ruokalajit. Viimeksi ihmettelin laivalla, kun jonotin tyhjän lautasen kanssa erään miehen perässä, jolla oli aivan hirveä vuori ruokaa, lihoja ja kaloja sekaisin lautasella, että mitä hän jonossa tekee. Hän hakikin vielä katkarapuja, joita yritti pitää kädellä kiinni ruokavuoren päällä, etteivät tippuisi pitkin pois lautaselta.

Vierailija
9/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa saa maksaessaan yhden lautasen ruokailijaa kohti mukaansa. Esim. tänään Siltasessa. Pitääkin ens kerralla muistaa valistaa henkilökuntaa!

Vierailija
10/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa saa maksaessaan yhden lautasen ruokailijaa kohti mukaansa. Esim. tänään Siltasessa. Pitääkin ens kerralla muistaa valistaa henkilökuntaa!

Sellaista ei saa??? En ole koskaan missään törmännyt sellaiseen. Kyllä mulle on tuotu esim. uusi haarukka lattialle pudonneen tilalle ja myös kaikkein halvimmissa aasialaisissa paikoissa myös uusi lautanen jos olen sellaisen tarvinnut.

Kannattaa valistaa henkilökuntaa jos toivoo uutta lautasta. Tietenkin jos syö kaikkea sekaisin ja santsaa, ei tarvetta tällaiseen varmaan ole. Itse en tykkää syödä äyriäisiä ja lihaa samalta lautaselta enkä suostu maksamaan buffet-pöydästä, jossa näin olisi jostain syystä pakko tehdä.

Vierailija
11/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kamalaa yksissä häissä.. Pitopalvelu oli ihan takapajuinen, alku-ja pääruoka syötiin samoilta lautasilta! Noutopöytä oli siis kyseessä, en ole mikään kaikkista etikettitietoisin, mutta sillon kyllä harmitti.

Vierailija
12/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleisillä ottimilla koskee omaa lautasta, josta on syönyt, niin pöpöt siirtyy aika tehokkaasti...

Vierailija
13/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tulisi mieleenkään hakea lisää ruokaa likaisella lautasella. Tai juomaa likaisella lasilla, etenkään sellaisesta hanasta, mitä painetaan sillä lasilla. Henkilökunta on ravintolassa sitä varten, että he siivoavat pöytiä ja tiskaavat astioita.

Vierailija
14/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jokainen uusi lautanen maksaa noin 30 e.

Olen ollut pidoissa, joissa väkeä oli tasan tarkasti 89 kpl. Lasku tuli 112 hengeltä eli tuon verran kului lautasia. Maksettavahan se oli, mutta lähes 700 euron lisämaksu oli ikävä yllätys tilaajalle.

Vierailija
15/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain läskikasat syövät tollasia määriä, että pitää oikein santsata.

T: kaunis anorektikko

Vierailija
16/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menet perheesi tai ystäviesi kanssa ravintolaan, he yleensä toivovat sinun olevan kiinnostunut heistä? Jätä siis tuollaiset toisten asiakkaiden vahtimiset kokonaan pois.

Vierailija
17/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitopalvelu laskuttaa käytettyjen lautasten määrän mukaan joten jokainen uusi lautanen maksaa noin 30 e.

Olen ollut pidoissa, joissa väkeä oli tasan tarkasti 89 kpl. Lasku tuli 112 hengeltä eli tuon verran kului lautasia. Maksettavahan se oli, mutta lähes 700 euron lisämaksu oli ikävä yllätys tilaajalle.

Jos laskutustavasta ei ollut etukäteisinformaatiota, olisin ilmoittanut kuluttajaviranomaisille.

Vierailija
18/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleisillä ottimilla koskee omaa lautasta, josta on syönyt, niin pöpöt siirtyy aika tehokkaasti...

kyse on ennemmin hygieniasta kuin mistään hienostelusta, että "enhän mä tältä kalan jälkeen voi syödä".

Vierailija
19/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jokainen uusi lautanen maksaa noin 30 e.

Ja järjestin sentään työkseni erilaisia tilaisuuksia. Onko tuo ollut kirjattuna sopimukseen? En olisi ikinä suostunut tuollaiseen. Joku ihme lautasveloitus. Kala-allergikko ottaa vahingossa lautaselle jonkin kalaa sisältävän jutun ja pyytää uuden lautasen, bling 30 €. Tuollahan saa jo sisäfilepihvin ravintolassa, tässä tapauksessa ihan syyttä. Ihan suhteeton tiskaamiskustannus. Jos joku on suostunut tuollaiseen veloitusperiaatteeseen sopimusta tehdessään, on pitopalveluyrittäjä ollut talousnero tai tilaaja täysi urpo. Jos nyt muistan yksittäisiä kustannuksia oikein, oli pöytäliinan kustannus jokunen euro. Siis koko pöytään. Yksittäinen lautanen 30 € on jo aika hulppeaa...

Vierailija
20/24 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arrghhh... olen syönyt samalta lautaselta ensin kalaa ja sitten lihaa! Jessus! Mulle on ihan sama montako lautasta on tarjolla, mutta missä tahansa (ihan Rax:ista alkaen) paikassa käsidesi on plussaa. Meillä kukaan ei noutopöydästä syö ennen kuin kädet on pesty tai muuten puhdistettu.

Mitä niissä lautasissa nyt niin kamalaa on? Sen sijaan ne yhteisen ottimet ällöttää mua yli kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi