Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkäätkö saavasi samat vaivat kuin vanhemmillasi/sukulaisilla?

Vierailija
08.02.2013 |

Itse en ajatellut sairastuvani niihin ikinä, ennen kuin n.2 vuotta sitten kun täytin 40v, niin äitini sanoi, että nyt alkaa tulla sitä ja tätä vaivaa kun täytit 40. Muutenkin oli raskas ajatus, niin nuo sairausajatuksetkin alkoivat sit ahdistamaan. Ja kas kummaa, nyt olen ollut sit ikuislääkityksellä jo vuoden, ja sama sairaus tietenkin on äidilläni. On alkanut vaivaamaan myös pari vaivaa jotka 70 vuotiaalla isälläni. Näinkö se mieli toimii...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena syöpään kuolleiden vanhempien lapsena on vaikea kuvitella elämää ainakaan yli 50 ikävuoden.

Vierailija
2/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun on adoptoitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun on adoptoitu.

poissa. Ei tietäisi, mitä pelätä

Vierailija
4/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän siitä aikamoinen syöpäpelko jäi. Ei paljon uskalla eläkeikää suunnitella, ja tätä miehen on vaikea ymmärtää.

Vierailija
5/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuoli onnettomuudessa, niin ei ole elämän pituuskaan enää mikään itsestäänselvyys. Elän päivän kerrallaan ja nautin elämästä joka minulla tässä on.

Vierailija
6/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummulta peritty keliakia, isän puolen suvulta otoskleroosi eli saapi pelätä kuuroudunko keski-iässä mutta no on se kuulo ku kuulokojetta vaativa.

Akne, hyvin sitkee sellanen, ollu isällä äidillä siskolla jne.

Emmä enää odottele ku välilevyongelmia jotka ollu leikkausta vaativa riesa iskän puolel suunnillee jokasel lähisuvul eli isäl, tädeil, jne...

Vierailija
7/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpään. Äidin puolelta vielä hyvin nuorena. 30-65 on ollut yleisin ikähaarukka. Vanhin kuollut ollut 70. Äiti nyt 68 ;(

Vierailija
8/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni suvussa on voimakas osteoporoositaipumus, joten syön ahkerasti kalkkia. Äidin puolelta taas on voimakas perinnöllisyys nivelrikkoon, ja olen jotenkin ajatellut, että se on väistämätön kohtalo minullekin, mutta onneksi sen etenemistä voi lisäravinteilla ja kunnosta huolehtimalla ainakin teoriassa lykätä.

Eniten kuitenkin pelottavat muistisairaudet, joita on kummankin suvun puolelta.

Vierailija
9/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini ei esim. harrasta ollenkaan liikuntaa, ja ne joilla on ollut korkea kolesteroli vaivoinaan ovat saanet sen juo minua (35 v) nuorempana.

Vierailija
10/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bipolaarihäiriö niinkuin äidillänikin, ja niinkuin isoäidillänikin ilmeisesti oli.

Isoäidilläni sitä ei vaan diagnosoitu.

Häntä kyllä kuskattiin vähän väliä mielisairaalaan vuoroin "hermoromahduksen" ja "hysteerisen käytöksen" takia. Joskus 50-60-luvuilla.