No voi vittu sentään, piikille vaan!!!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013020816654573_uu.shtml
Ihan JOPA 2000e maksais koiran leikkaus. Perseaukiset on sitten ottaneet koiran. Oliskohan koiran hintakin kandennut laittaa säästöön? Ei sitten tullut mieleen, että koirasta on kuluja, yllättäviäkin.
Kommentit (15)
otsekon. En edes vitutukselta kyennyt avaamaan koko uutista. Jos ei oo rahaa ylläpitää lemmikkiä, niin ei kuulu hankkia. Aina pitäisi olla rahaa vähintään lopetukseen ,sillä omistajalla on velvollosuus huolestia ettei lemmikille tule ylimääräistä kärsimystä.
ei tähän provoon. Jokaisen, joka ottaa lemmikin kannattaisi laittaa säästöön joka kuukausi tietty summa rahaa, että on sitten mistä ottaa kun tiukka paikka lääkärikulujen kanssa tulee. Itselläni tuo summa oli 100,-/kk kahdelle kissalle.
En kyllä laittaisi kahta tonnia koiran leikkaukseen ikinä
Lakikin edellyttää, että lemmikistä on huolehdittava ja tarvittava hoito eläinlääkärissä maksettava. Koira kärsii turhaan kun omistaja voisi vaikka lainarahalla maksaa leikkauksen. Toivottavasti pääsee pian leikkaukseen ja jatkossa on koiralla vakuutus ja omistajalla rahaa säästössä. Mutta tässähän ilmeisesti odotetaan jonkun ulkopuolisen hyväntekijän maksavan tarvittavan hoidon. Velvollisuus on kuitenkin omistajalla.
Turha ruikuttaa ja yrittää kerjätä rahaa. Johan se koirakin kärsii tollaisessa touhussa.
K-O-I-R-A
Koi-ra
Lemmikit on kivoja,rakkaita, niitä pitää kohdella hyvin, eläinrääkkäjät on ihmiskunnan kauhistus, mutta silti.. Se on VAIN koira.
Mä oisin vienyt piikille suoraan, ku ois selvinnyt vaiva enkä pitkittänyt kärsimystä yhtään enempää.
koiran vakuutus kata tätä leikkausta?
Olisin luullut että leikkaus olisi ihan järjettömän kallis...
niin siis onhan 2000e paljon jos ajattelisi että se on VAIN koira, mutta perhe ei nyt vissiin aajttele näin vaan haluaisi auttaa ja pelastaa perheenjäsentä...
Mutta kerjäämällä!?
Kunkakohan moni muu on maksanut tuhansia eroja lemmikinsä hyväksi, ottanut lainaa tai tehnyt lisätöitä jne jotta saa rahat kasaan?
Eivät kyllä saa säälipisteitä täältäkään....
(Joo, ei ollut minullakaan rahaa säästössä kun otin lemmikkejä, sen takia otinkin visan, sitä käytän vain ja ainoastaan elänlääkärikuluihin...)
Mä oisin vienyt piikille suoraan, ku ois selvinnyt vaiva enkä pitkittänyt kärsimystä yhtään enempää.
Rääkkäystähän tuo on munkin mielestä vaikken mikään erityinen eläinystävä olekaan :(
Tyttö on miettinyt koiran hankkimista sitten kun on aikuinen ja kerroin hänelle, että yllättäviä lääkärikuluja voi tulla ja niihin pitää olla varautunut. Auton voi jättää parkkipaikalle seisomaan jos se menee rikki eikä se siitä kärsi, mutta eläimen ei saa antaa kärsiä vaan se pitää viedä lääkäriin.
No mitä tyttö sanoi tähän? "No ehkä mä en ota koiraa jos mä oon köyhä kuin keppikerjäläinen."
Jos lapsikin ymmärtää näin yksinkertaisen asian, niin miksei aikuiset!?
Jos koira maksaa sen 1500 euroa, niin suhteessa sen hintaa mielestäni kannattaa maksaa se 2000 euroa.
Mä en edes halua ajatella kuinka paljon mulla meni koiravainaan lääkärilaskuihin,mutta tottakai sen yritin saada hoidettua kuntoon. Huonosti kävi kuitenkin.
Tietysti pitäisi ymmärtää että ylimääräisiä kuluja saattaa tulla.
-terveestäkin on paljon kuluja. Että jos pari tonnia tuntuu paljolta niin kannattaa unohtaa koko juttu. Näin se vaan on.
Koira on eläin. Ihan liian pitkälle mennään jos väkisin yritetään pitää hengissä ajattelematta ollenkaan mikä on parasta koiralle.
Toiseksi kertoo paljon ihmisestä laittaessaan tuon jutun lehteen...
vie itsesi piikille.
Harvemmin sitä normiperheellä on tuosta vaan repäistä useampi tonni johonkin. Vai onko koirat vaan rikaiden oikeua