Anteeks nyt vaan mut jos mä asuisin Vantaalla vetäisin varmaan ranteet auki.
Se paikka edustaa mulle kaikkea, mitä en halua elämääni.
Hyrr, puistattaa pelkkä ajatuskin.
Kommentit (48)
Esim. helsingin pitäjä http://www.rky.fi/read/asp/hae_kuva.aspx?id=106348&ttyyppi=jpg&kunta_id…
Vedät ranteet auki ennen pitkää kuitenkin, vaikutat sellaiselta tyypiltä. Heh.
Miten joku asuinpaikka voi määritellä elämän? Vantaa on laaja alue, kuten Helsinkikin, tai Espoo. Siellä on asuinalueita laidasta laitaan. Me asutaan ainakin ihan maaseutumaisessa tai pikkukylämäisessä ympäristössä, vaikka asutaan Vantaalla. Mutta ihan sama vaikka asuttaisiin Mumbain slummissa, meidän elämä on silti hyvää, kun teemme siitä itse sellaista.
asumme nyt Helsingissä, mutta hinnat on kohtuuttomasti korkeampia asunnoilla ja tonteilal kuin Vantaalla, ja kuitenkin Vantaalta pääsee nopeasti Helsinkiin. Tuntuu tyhmältä maksaa asumisesta huomattavasti enemmän vain siksi että asuu Kehä 1 sisäpuolella.
Vantaalle muuttamaan? Mä olen vantaalainen enkä itse lähtisi täältä kun olen tänne syntynyt. En mihinkään. Ja jos olisi pakko lähteä, en toki itseäni tappaisi mutta olisin surullinen ja kaipaisin kotikulmiani.
16 vuotta viihdytty täällä, eikä mitään tarvetta muuttaa pois.
Mä taas ikävöin Vantaalle asumaan ihan kauheasti. Tuli asuttua siellä useita vuosia. Mies ei suostu sinne muuttamaan.
Se paikka edustaa mulle kaikkea, mitä en halua elämääni.
Hyrr, puistattaa pelkkä ajatuskin.
Sitä on oikein törsätty ja tehty elämysmatka maalta kaupunkiin. Tulitteko Järvenpäästä asti? Kävitte siis ihan Tikkurilan asemalla saakka? Seuraavalla junalla takaisin kotiin?
Siinä sitä oli maalaispojalle ihmettelemistä.
asumme nyt Helsingissä, mutta hinnat on kohtuuttomasti korkeampia asunnoilla ja tonteilal kuin Vantaalla, ja kuitenkin Vantaalta pääsee nopeasti Helsinkiin. Tuntuu tyhmältä maksaa asumisesta huomattavasti enemmän vain siksi että asuu Kehä 1 sisäpuolella.
Marja-Vantaalle! Täällä on hyvä asua.
t: mamma, joka vannoi vielä vuosi sitten ettei koskaan muuttaisi Vantaalle
Ajelet traktorilla pitkät päivät, se vasta elämää on...
Itse olen tyytyväinen avataan kotiimme, isoon pihaan, rauhalliseen ympäristöön, hyviin kulkuyhteyksiin sekä lähistöllä olevaan Starbucksiin ;)
Heh, oon asunut Helsingissä monessa paikkaa ja nyt asun Kartanonkoskella Vantaalla ja tää on kyllä paras paikka! Eikä tarvii kattoo narkkareita metrossa ja ratikassa.
Aika kohtuuton postaus aloittajalta. Ei vantaa nyt niin huono paikka ole. Eikä se välttämättä ole ihmisen oma vika jos joutuu vantaalla asumaan vuokralla. Kaikki ei vaan kykene parempipalkkaisiin töihin. Varmaan vantaallakin voi elää ihan kohtuullista elämää, eihän sitä vähän hitaammalla järjenjuoksulla välttämättä kaipaa parempaa.
Itsekin suhtauduin hiukan epäillen Vantaaseen, mutta voin tunnustaa sen nyt pidän aluetta ihanteellisena paikkana asua. Viihdymme loistavasti. Syynä kiva, värikäs ympäristö, ihan kohtuulliset palvelut ja ennenkaikkea kivat naapurit.
mutta antaa olla viimeinen kerta.
Tietämättömyydestä ne ennakkoluulot syntyy. Niin on tässäkin tapauksessa.
Junttia vaan se, ettei ymmärrä olevansa tietämätön ja ennakkoluuloinen sen seurauksena ;).
Ei tämä ole tietämättömyyttä.
Tämä on mielipide muiden joukossa, joku on varmasti samaa mieltä esim. Espoosta.
Vantaalle muutin Nurmijärveltä yli 20 vuotta sitten ja pois en täältä halua.
Asumme tilavasti uudessa kerrostalossa (omakotitaloon emme edes halua, meillä on mökki landella, se riittää) ja tämä on todella rauhallista seutua, hyvät ja monipuoliset liikuntamahdollisuudet, lapsemme käyvät englannin kielistä koulua jossa tykkäävät olla, palvelut ovat hyvät, lentokenttäkin on lähellä jos ja kun matkalle lähdetään.
Asuinpaikkoja on monia hyviä esim Kartanonkoski, Vapaala, Vantaanlaakso, Kivistö, jne jne.
Olen ylpeä vantaalaisuudestani.
Ei tämä ole tietämättömyyttä.
Tämä on mielipide muiden joukossa, joku on varmasti samaa mieltä esim. Espoosta.
Vantaalla on niin monenlaisia kaupunginosia, ettei voi mitenkään perustella tuollaista mielipidettä millään muulla, kuin tietämättömyydellä. Eroa on todella varakkaasta pientaloalueesta, maalaismökkeihin pellon keskellä ja toisessa päässä on mamu-slummia. Kaikkea noiden väliltä löytyy myös.
Eli täydellistä tietämättömyyttä ja ennakkoluuloa.
Vantaa on hyvä ja huono paikka asua. Riippuu kaupunginosasta ja arvoista.
Kiitollisuus on tärkeä asia elämässä. Suhteellisuudentaju saattaisi parantaa elämänlaatuasi entisestään :)