Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko ns. lahjoittaa aso-numeroni lapselleni ja ostaa sen hänelle?

Vierailija
08.02.2013 |

Minulla on asumisoikeusasuntoon järjestysnumerot moneenkin eri kaupunkiin ja lähikuntaan.

Nyt tahdottaisiin muuttaa vuoden sisällä ja uskon, että noin vanhoilla numeroilla koti löytyisi hyvinkin pian.

Mutta voinko kirjata sen aso-maksun esim.pojalleni, joka jo tuolloin lähes 16v. tai pienelle tytölleni?

Lapsi asuisi toki asunnossa ja minäkin tietty.

Eikä tuo raha olisi mitään kikkailua vaan ihan oikeasti ns. pesämuna lapselle. Itselläni on luottotiedoissa merkintä ja tuskin saan sitä ihan pian pois kun olen nyt työkyvytön, mutta tahdon, että lapsille olisi jotain mistä aloittaa, itse voin sitten siirtyä joskus tavis vuokra-asuntoon ellen ole merkintää saanut kokonaan maksettua.

Tuolla tapaa olisi esim. vanhimmalle tuleva hiukan turvatumpi, voidaanhan me olla hänelle mm. vuokralla sen sallitun 2 vuotta, eikä hänenkään tarvitsisi muuttaa pois kun olisi se oma yksiö.

Olen katsellut asuntoa missä olisi 4mh ja yksi ns. sivuasunto eli sinne pääsee asunnon sisäpuolelta, mutta siihen on myös oma sisäänkäyntinsä ja se on yksiö tupakeittiöllä ja omalla vessalla. Minusta se olisi kasvavalle teinille aivan ihana vaihtoehto, varsinkin jos asuu kotona myöhempäänkin. Olisi oma rauha, mutta myös vanhemman tuki ja turva, seuraa seinän takana.

Vai pitääkö kysyä ihan lakimieheltä miten tämä juridisesti menee, mutta olishan se kiva jos joku olisi paikalla jolla olisi kokemusta tai tietoa aiheesta.

Summan ainakin voi lainata ja merkitä lainaksi jolloin ulosottomiestä se ei kiinnosta eli jos säästän pojalle rahaa ja hän lainaa sen minulle hetkeksi ihan oikealla velkakirjalla. Hmm...

Lähinnä pojan takia olemme muuttamassakin, hän kun ei viihdy Helsingissä vaan kaipaa takaisin keski-Suomeen niin paljon,että itseäkin sattuu katsoa.

ap

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan