Finduksen valmislasagnessa hevosenlihaa, jaiks
Näin ainakin Englannissa. Mitenhän Suomessa, onko kyseistä tuotetta täälläkin myynnissä? Siellä vetävät eriä pois kaupoista, koska on huomattu että niihin on vahingossa lipsahtanut lasagneen lihaksi hevosta.
Kommentit (9)
Harmi, kun sen saatavuus on niin satunnaista. Hevosesta tehty suolaliha - nam nam.
teillä on hevosenlihan kanssa?
Miksi se on eri asia kuin naudanliha tai sianliha tai kana?
Sama kuin ihmiset kauhistelevat sitä, että jossain maissa syödään koiraa. Mä en vaan tajua.
Sama kuin ihmiset kauhistelevat sitä, että jossain maissa syödään koiraa. Mä en vaan tajua.
Englannissa ei yleisesti syödä hevosta.
Briteissä kai karsastavat jostain kulttuurillisesta syystä hevosenlihaa, mutta ei Suomessa tuollaista kammoa ole. Ainakaan yleisemmin. Kyllä minä voin ainakin syödä hevosenlihaa. Tai poroa. Kammoksuvat ne britit sitäkin, että Petteri Punakuono -rassu on laitettu lihoiksi...
Tietysti on väärin jos sitä myydään nautana. Muutenhan hevonen on erinomaista ruokaa, meillä syödään sitä usein pihveinä ja leikkeleenä leivän päällä.
Tai siis onhan se turvallista, kun kerta hevosta on, ehheh. Mutta brittilässä siis mietitään, että onko lihaksi päätyneessä hevosenlihassa sellaista lääkeainetta, jota ei saa olla ihmisravinnossa. Se kun aiheuttaa jonkinlaisen leukemiatyyppisen sairauden.
että käytetäänkö sitä enää meetvurstiinkaan hevosta, mutta google kertoi, että käytetään.
Ajattelin että nykyään myyvät erikseen hyvällä hinnalla, Suomessahan sitä ei vissiin enää juuri tule, kun meni se teurastus kai jotenkin hankalammaksi ja matkat pitkiksi, eikä käteen jää mitään.
Sehän olis tosi eläinystävällistä lihaa, jos ei sitten lopussa ole kovin kärsimyksellisiä noi matkat.
Mutta ajatelkaa, se elää kenties parikyt vuotta onnellisena, saa ulkoilla ja ties mitä.
Siis ainakin verrattuna muihin syötäviin.
Mutta toinen asia on sitten se, että oli se mitä tahansa lihaa, tai muuta, niin jos se joutuu vahingossa väärään paikkaan, niin se on jo iljettävä ajatus.
Tottakai tuoteselosteessa pitää lukea totuudenmukaisesti, minkä elukan lihaa siinä on, mutta sinäsnsä hevosenlihassa ei ole mitään vikaa. Ainakin hevosen sisäfile on parempaa kuin naudan, sellaista mureaa ja maukkaamman makuista!