Paljonko teillä menee jalkaprässistä?
Ja kauanko olet harrastanut salilla käymistä? Pituus ja paino?
Itsellä menee vasta 80kg, painoa 85kg ja pituutta 177cm. Ainakin 10 kiloa olisi vielä tiputettavaa.
Kommentit (67)
Kuten käyttääkö pohjassa asti. Onko pysty (ylöspäin työnnettävä) vai vaakaprässi (ja minkälainen sekin).
Pentuna meni 180 kg (yleisurheilin), nyt en ole maksmia yrittänyt, mutta tuntuu että en ole enää niin vahva... vaikka käynkin salilla.
8-12 toiston sarjoja teen 120 kg:lla aika pohjasta pystyprässillä.
Yhdellä vaakaprässillä jaksoin työntää koko pakan (250 kg) aika pohjasta.
Tuo on vähän turha liike tuo jalkaprässi kun on sellainen fuskuliike kyykkyyn verrattuna. Ennemminkin kysyisin paljonko nousee maasta (mave) ja paljonko on kyykky vapailla painoilla (voimanostosyyvyydestä)
liikkumaan. Ite olen käynyt salilla kohta 2 vuotta ja jalkaprässissä saan menemään 95 kg 3x15 -sarjoina. Lisäksi käyn pumpissa, spinningissä, balancessa ja vivessä.
ja sitten tehdään nousujohteisesti ja tavoitteellisesti, niin että nostetaan sitä painomäärää. Eli minä ainakin teen niin että kun joku paino määrä alkaa mennä helposti esim 12 tai 10 kertaa niin laitan lisää. Voi olla että ensim menee 8 ja kohta 10. sitten taas painoa lisää jne.
En kyllä tiedä miten oikeasti pitäis tehdä mutto noin minä olen tehnyt.
t se jolla 90 kiloa sarjassa. Luulen että ensi kerralla menee sata :) mutta en tee joka kerta prässiä,vain kerran viikossa, mutta muutkin jalkoihin kohdistuvat liikkeet on sellaisia että ne tukevat toisiaan.
kävin tekemässä jalkatreenin, prässissä 127kg. Tein yhden lämppärisarjan 93kg:lla, sitten 4 x 8-12 toistoa raskasta sarjaa. Mulla tuo prässi on vasta jalkapäivän loppuosassa eli jos ensimmäisenä sillä tekisin niin saisin varmaan isommat painot, mutta nyt alla on takakyykky, hack, mave, etureisi- ja takareisilaite. Raskasta salitreeniä takana vuoden verran, 167cm, 63kg. Muina lajeina, kahvakuula, spinning, bodycombat, Grit strength ja erilaiset tanssitunnit.
Alkuun siis, että olen mies, en bodari missään nimessä, vaan peruskotletti. Painan 88 kg ja jalkaprässissä 12-10-8-12 toiston pyramidisarjan raskaimmat painot on noin 280-290kg ja päälle kelkka (50kg). Menee yli 300kg ehkä noin 6 kertaa jos lämmittelyiden jälkeen yrittää vain yhden sarjan. Prässillä maksimien hakeminen vaan ei ole kovin mukavaa saati järkevääkään.
Salilla nähnyt kun oikeasti isot kaverit tekee prässiä ja painoja on 500kg+ ja vielä kaveri istuu siinä tapin varressa tsemppaamassa :-)
Kävin joskus salilla, jossa prässin suurin vastus oli 80kg.
Alkuun siis, että olen mies, en bodari missään nimessä, vaan peruskotletti. Painan 88 kg ja jalkaprässissä 12-10-8-12 toiston pyramidisarjan raskaimmat painot on noin 280-290kg ja päälle kelkka (50kg). Menee yli 300kg ehkä noin 6 kertaa jos lämmittelyiden jälkeen yrittää vain yhden sarjan. Prässillä maksimien hakeminen vaan ei ole kovin mukavaa saati järkevääkään.
Salilla nähnyt kun oikeasti isot kaverit tekee prässiä ja painoja on 500kg+ ja vielä kaveri istuu siinä tapin varressa tsemppaamassa :-)
ei maksimeita präsissä. Ja nuo painot mitä on esitelty on aika pieniä.
Olen treenannut jalkprässillä vasta 3 kuukautta. Ja synnyttänyt muutama kuukausi sitten. Joku sanoi että tietyt kuntosaliliikkeet voivat aiheuttaa laskeumia, jos aloittaa liian isoilla painoilla synnytyksen jälkeen. Tiedä sitten..
kun meidän salilla yksi nainen teki 30kg... En yleensä katsele muita kun treenaan, mutta oli jättänyt jalkaprässin tuohon 30 kiloon. Ehkä hänellä oli sitten joku vamma tms.
AP
150 kg on painolevyjä ladattuna ,3 sarjaa, 8-10 toistoa. 169 cm, 64 kg. Harrastanut nyt reilun puoli vuotta. Tosin vuosien takaa vuosien treenihistori.
200kg tuli kiskaistua muistaakseni 20 (vai 40) toistoa vuosi pari takaperin, ikää oli 17v, eikä tuntunut hirveästi missään. Nyt "vähän" kieltämättä kunto tippunut, mutta toivottavasti pääsen taas alottamaan tuon pumppaamisen kunnolla. Pituutta 190+ ja painoa vajaa 80kg.
Kyllähän sitä kolomellasaalla männöö muutama tooisto, enkä ole kuin 87 kiloinen kasa.
Oliko tämä muuten naisille vaain?
En ole koittanut maximia, mutta olen aloittanut tekemällä 47 kg 3×15. Tuo menee suht koht kevyesti, mutta en halua särkeä paikkoja liian suurilla painoilla. Ens kerralla voisin varovasti taas nostaa.
Usein meidän salilla prässi on ollutkin siinä 35-47 kg kohdalla jo valmiiksi..
Olen 155/65
80kg teen sarjaa. Ensi kerralla nostan painot 90-100kg. Maksimia en tiedä, en ole kokeillut. :)
Perussarjoja teen välillä 150-175kg (pystyprässi johon lisätään levypainoja), tosin nyt on ohjelmassa taas voimapainotteinen treeni eli teen 5x5 sarjoja, silloin painoa on 240-260kg.
Pituutta 167cm ja painoa 67kg. Ja ikääkin jo yli 40v. :) Mutta pitkää treenitaustaa.
Laitan 120 kiloa jos on sellainen prässi missä ei ole jalkojen kohdalla hiekkapaperiliuskoja ehkäisemässä kenkien luisumista. 130-140 kiloa jos on hiekkapaperit, käyn muutamalla eri salilla. Sen verran toistoja, että tuntuu, riippuu mitä muuta on tullut urheiltua milloinkin, yleensä menee kolme neljä sarjaa 6-10 toistoilla, painoista riippuen. 160 cm, 60 kg, nainen.
Harrastellut olen nyt yli 15 vuotta, enkä ole jalkojani rikkonut prässissä. Hyvää jalkatreeniä saa silläkin tehtyä, teen myös kyykkyjä vapailla painoilla (pienet painot tangossa, tasapaino ei ole parhain mahdollinen ja kaikenlisäksi kyykkyhäkissä), askelkyykkyä Smithissä (tasapainon vuoksi, koska olen nössykkä) ja sen sellaista. Jalkaprässi kunnon painoilla on yksi liikkeistä jotka lisäävät paitsi lihasmassaa, myös luun massaa jaloissa.
Kyllä mä vedän jollain 110kg 8x3, + muitaki liikkeitä jaloille, 176cm 75kg.
100kg tein muutaman sarjan viimeksi. En harrasta liikuntaa, tuo oli ilmainen kokeilukerta salilla... Edellisen kerran kun testasin, oman muistin mukaan 90kg meni silloin. Tosin muut jalan lihakset ovatkin huonossa kunnossa ainakin väsymisestä päätellen (sisä- ja ulkoreidet)... -.- 170cm/60kg
liikkumaan. Ite olen käynyt salilla kohta 2 vuotta ja jalkaprässissä saan menemään 95 kg 3x15 -sarjoina. Lisäksi käyn pumpissa, spinningissä, balancessa ja vivessä.