Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka myytte käytettyjä tavaroita nettikirppiksillä!

Vierailija
07.02.2013 |

Kertokaapa, meneekö koskaan hermo ostajiin? Minusta ostotapahtuma menee niin, että katsotaan kelpaako tuote itselle, ja ostetaan se myyjän antamalla hinnalla. Jos hinta ei kelpaa tai tuote ei kelpaa, ei osteta.

Nyt sitten tuntuu, että on paljon liikkeellä ihmisiä, joiden mielestä esimerkiksi hinta on neuvottelukysymys, tai tuote pitäisi tuoda jonnekin heitä varten, tai sitä tai tätä. Minä olen laittanut kaikkiin tuotteisiin erittäin kohtuullisen hinnan, enkä tosiaan lähde viemään tuotteita yhtään minnekään.

Olen myynyt ennenkin netissä, ja minusta silloin muutama vuosi sitten tämä meininki ei ollut yhtä aggressiivista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kun myyn läjää kirjoja 5€ könttähinnalla, ehtii siihen tulla pari ihmistä huutelemaan, että lähteekö 3€:lla. 10 pokkaria 3€, no ei lähe.

Ei se pari euroa tunnu minulla, enkä usko, että niilläkään tuntuu. En kuitenkaan tahallanikaan ala hintoja laskemaan kun muutenkin on jo halvalla.

Ja tietenkin pitäisi olla kuskaamassa kotiovelle asti sen alennuksenkin jälkeen.

Vierailija
2/12 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansan syvät rivit ovat vasta viime vuosina löytäneet nettipalstat, ja innokkaat tinkaajat ovat siirtyneet nettikirppiksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan vain sähköpostini, en vastaa hinta-aneluposteihin lainkaan. Nouto käy minun määrittelemänä aikana, muuten postitus ja ostaja maksaa kulut.

Kannattaa laittaa selkeästi nuo asiat ilmoitukseen eikä tyyliin olisko, käviskö tai että ehkä.

Vierailija
4/12 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä huuto.netissä että tori.fi tavaraa myynnissä. Etenkin tori.fi on tullut vastaan noita tapauksia, joissa aletaan tinkaamaan hintaa alemmas jo edullisista hinnoista, tai pyydetään tuomaan tavara toiselle paikkakunnalle. Mutta paljon on myös ihan sujuneita kauppoja tuota kautta tullut sekä ostajan että myyjän roolissa.

Vierailija
5/12 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan napakasti, että ei onnistu. Ihmiset vain kokeilevat kepillä jäätä.

Vierailija
6/12 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi olla trokareita jotka haluavat voittoa, tai muuten vaan kovia tinkaajia. Kasvata selkäranka, onko se niin vaikea sanoa ystävällisesti EI.

Vierailija
7/12 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinkiminen ole aina kulunut käytetyjen tavaroiden ostamiseen... Ja kyllähän uusistakin tavaroista koitetaan tinkiä tietynlaisissa liikkeissä! Miksi ei saisi yrittää tinkiä? Mä ainakin laitan aina tinkivaran hintoihin kun myyn jotain vaikkapa FB-kirpparilla!

Vierailija
8/12 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tinkiminen on ihan vieras kulttuuri. En ikinä, ikinä veisi kenenkään aikaa vain painostaakseni häntä alentamaan hintaa euron tai kaksi. Minusta se olisi röyhkeää ja jotenkin tosi noloa. Ymmärrän, että ihmiselämän suurissa investoinneissa yritetään saada hintaa alas tai jotain kaupanpäällistä, mutta se, että yrittää tinkiä jostain kahden euron lastenpuserosta on vaan ärsyttävää, ja minusta tällaisesta tinkijästä jää vähän tasapainoton kuva. Ei huvita sellaiselle ihmiselle edes myydä mitään, jonka perusluonne on kokeilla "kepillä jäätä".

Vierailija
9/12 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaja aina yrittää tinkiä hinnasta, mutta ei myyjällä ole mitään velvollisuutta siihen suostua. Minä olen hinnoitellut tuotteet sen mukaan, mitä itse maksaisin, ainoa missä on yritetty tinkiä on facebookin lastenvaate-kirppikset. Selkeästi hinnat noudettuna ja postikuluilla (ja ne kulut on ilmoitettu euroina eikä muodossa +pk).

Varailijat ärsyttävät eniten, en suostu varaamaan mitään tuotetta kuin korkeitaan yhden vuorokauden. Kauanko ihmisillä oikein kestää mitata minkä kokoiset huonekalut sopivat asuntoon tai minkä mittainen jalka lapsella olikaan?!?

Vierailija
10/12 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut aivan saman asian. Kerran myin 32 tuumaisen laadukkaan taulutelkkaria ja hinta oli se kiinteä 150 euroa. Sain vain tinkijöitä ja röyhkeitä viestejä.

Tyyli oli "mä tuun hakee sen satasella, sano paikka ja aika.

Suurin osa lienee ollut trokareita.

Vierailija
11/12 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on huonoja kokemuksia varailijoista. Näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että mitä enemmän säätämistä tavaran ostamiseen liittyy, sitä epävarmempi ostaja on - eli kun on miettinyt muutaman päivän, ja puhunut kaikkien sukulaisten ja miesten kanssa että tarviiko tässä nyt maksaa viittä euroa lapsen haalarista, niin ei sitten sitä lopulta haluakaan. Mikä on ihan ok, mutta sen miettimisen voisi tehdä ennen kuin soittaa myyjälle ja varaa tuotteen.

Vierailija
12/12 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on syöttötuoli myynnissä. Ilmoitettu hinta on kohtuullinen. On tullut 7!! kyselyä onko tuoli vapaana. Joka viestiin vastaan että on. Yksikään ei ole ollut kiinnostunut sen jälkeen. Odottavatko että automaattisesti tarjoan halvemmalla hinnalla???

Ja sama muiden myynnissä olevien kanssa. Ilmoitan hinnaksi sähköpostissa saman kuin ilmoituksessa, takki 13e niin tulee sähköposti että nyt olen maksamassa olikos se 10e? Vastaan että ei ollut, vaan 13e. Sitten maksetaan kiltisti se 13e. Tinkisvät sitten edes suoraan.